کد خبر : 1747920 | 19 فروردين 1400 ساعت 20:08 | 63.8K بازدید | 4 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه؛ برگی از تاریخ

علی دایی با سبیل و کراوات و توپ طلای آسیا (عکس)

علی دایی در دوران خودش یکی از درخشان‌ترین بازیکنان قاره آسیا محسوب می‌شد.

علی دایی با سبیل و کراوات و توپ طلای آسیا (عکس)

به گزارش "ورزش سه "،نام علی دایی برای فوتبال ایران عجین شده به افتخار .او که سالها در راس تیررس اخبار در فوتبال ایران و آسیا قرار داشت ،این روزها در سایت ها و اخبار فوتبالی با توجه به تعداد گل  ملی در فوتبال با  رونالدو مقایسه می شود. قیاسی که برای او علیرغم قریب الوقوع بودن از دست دادن این عنوان ماندگار، جذاب و دلنشین است .


بلاشک دایی یکی از مفاخر فوتبال ایران و آسیا می باشد و  همین موضوع باعث می شود اخبار مربوط به دوران اوج فوتبالی او همچنان برای اهالی فوتبال خواندنی باشد.

 

1588788


در تصویر منتشر شده مجله منتسب به کنفدراسیون فوتبال آسیا که 8هشت سالی به صورت مرتب منتشر شد و بعدها تغییر شکل داد و در این روزهای اینترنتی، همچنان  به صورت متناوب به مخاطبان خود ارائه می گردد ، علی دایی که مرد سال آسیادر سال 1999میلادی شده بود دیده می شود . دایی در آن سالها عضو هرتابرلین آلمان بود و هیده توشی ناکاتا معروف از ژاپن بعد از او به عنوان نفر دوم برگزیده شد. ناکاتا در سال 1998موفق شده بود عنوان مرد سال آسیا را به نام خود بزند.


چهار بازیکن ایرانی موفق به دریافت این جایزه شده اند  و نام خود را در تاریخ فوتبال آسیا جاودانه کنند.


خداداد عزیزی در سال 1996 ، علی دایی در سال 1999،مهدی مهدوی کیا در سال 2003 و علی کریمی در سال 2004 موفق شده اند این عنوان را برای ایران به ارمغان بیاورند.

دیدگاه‌ها