کد خبر : 1748426 | 22 فروردين 1400 ساعت 10:48 | 127K بازدید | 20 دیدگاه

ده سال پرسپولیس هستم باز هم خواهم بود

امید عالیشاه: آهن که نیستم، آدمم!

کمتر کسی فکر می‌کرد در ثانیه‌های پایانی بازی برابر نساجی او در موقعیت گلزنی توپ را برای آل کثیر مهیا کند اما عالیشاه مثل همیشه مدعی است که گلسازی عشق جدایی‌ناپذیر اوست.

امید عالیشاه: آهن که نیستم، آدمم!

به گزارش "ورزش سه"، امید عالیشاه که در نیم فصل شایعات زیادی را در خصوص جدایی‌اش از پرسپولیس دنبال می‌کرد با نمایشی موفق طی دیدارهای پایانی به آن پایان داد. او برابر نساجی مازندران نیز بعد از فرصت کوتاهی که از یحیی گل محمدی گرفت توانست در نقش گلساز ظاهر شود. گلی که با اعتراضات زیادی در خصوص آفساید بودن آل کثیر همراه شده اما عالیشاه مدعی است با اطمینان کامل آن را به مهاجم هم‌تیمی‌اش داده است.

 

ابتدا درباره بازی با نساجی مازندران و برتری مقابل این حریف که علیرغم نتیجه کسب شده، چندان آسان به نظر نمی‌رسید صحبت کن.
بازی خوبی بود. در اوایل بازی که توپ و میدان کاملا در اختیار تیم ما بود. جا داشت که در همان اوایل بازی به گل برسیم و خوشبختانه خیلی زود هم به گل رسیدیم و بعد از گل اول هم باز هم شانس داشتیم. در نیمه دوم هم در ضدحملات موقعیت‌های خوبی داشتیم. موقعیت ها را گل نکردیم و تیم کمی تحت فشار قرار گرفت اما خوشبختانه به برد رسیدیم و این برد حساسی برای ما در آستانه لیگ قهرمانان بود.

 

در صحنه‌ای که پاس گل دادی همه انتظار این را داشتند که خودت ضربه نهایی را بزنی اما باز هم پاس گل را انتخاب کردی.
قبلا هم گفته بودم که واقعا پاس گل را از گلزنی بیشتر دوست دارم. با توجه به پستی که داریم در موقعیت گلزنی هم قرار می‌گیریم اما پاس گل احساس بهتری دارد. طبیعی است که در این پست شما صاحب موقعیت گلزنی هم شوید. تمام تمرکزم این است که به شکل مطلوب به تیم کمک کنم و خوشحالم که در این بازی اتفاق خوبی شکل گرفت.

 

اصلا انتظار پاس گل در آن صحنه با توجه به موقعیتی که داشتی نمی‌رفت.
با توجه به اینکه عیسی از ابتدای حرکتم در آفساید قرار داشت این تصور را می‌کردند. اما بعد که دیدم شرایط او بهتر است ترجیح دادم به او پاس گل بدهم و خوشحالم که موفق شد گل اول خود را به ثمر برساند و من هم از این اتفاق خوشحالم.

 

شادی گل عیسی آل کثیر هم جالب توجه بود و بعد از پاس گلی که دادی به شکلی جالبی گردنت را فشار داد.
شش ماهی بود که بازی نکرده بود و کمی تحت فشار قرار داشت. از نظر بدنی هم با توجه به اینکه در کنار تیم نبود عقب است و خوشحالم که این موقعیت برای او فراهم شد تا گل بزند و مطمئنا این اتفاق کمک زیادی به او در لیگ قهرمانان آسیا خواهد کرد تا بار دیگر در نقش گلزن تیم عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد و در کنار هم بار دیگر اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

 

 

در پایان بازی اما باشگاه نساجی به شدت نسبت به این گل واکنش نشان داد و مدعی شد که در موقعیت آفساید بود.
نه، اگر دقت کنید من تا لحظه آخر نگاهم به سمت عیسی است و اول که دیدم آفساید است پاس ندادم. توپ را جلو بردم و تا زمانی که کاملا مساوی شده بودیم پاس دادم و به نظرم اصلا آفساید نبود. شما نگاه کنید که کارشناسان زیادی هم گفتند که این صحنه آفساید نبود. حالا چند نفری هم که می گویند آفساید بوده نظرشان را نگاه کنید که بر پایه چه چیزی این مساله را گفتند.

 

بار دیگر لیگ قهرمانان و اینبار فکر می‌کنی شرایط برای تیم شما به چه شکل پیش برود؟
بازیکنان جدید که جذب شدند می دانند به چه تیمی آمدند. بزرگترهای تیم به شکلی تمرین می کنند که به جوانان یاد می دهند که پیراهن چه تیمی را پوشیدند. بازیکنان خوبی با نظر کادرفنی به تیم ما اضافه شدند. دلیل اصلی موفقیت ما تلاش بازیکنان و در نهایت هواداران هستند که هر بازیکنی اینجا می‌آید می‌داند پیراهن چه تیمی را بر تن کرده و چه عملکردی را باید به جا بگذارد. مطمئن باشید که این تیم تمام تلاش خود را خواهد کرد که به عنوان تیم اول صعود کند و بعد از آن باید ببینیم شرایط به چه شکل خواهد بود و انشاالله بتوانیم بار دیگر هواداران را خوشحال کنیم و دست پر از هند برگردیم و آماده ادامه مسابقات شویم. الان باید تمام تمرکزمان را روی این بگذاریم که از گروه بالا برویم و بار دیگر بازی به بازی پیش برویم. 

 

شرایط برای تو در نقل و انتقالات به شکل عجیبی پیش میرفت و شایعات زیادی درباره جدایی‌ات شکل گرفت و یک جور که انگار همه دوست دارند از تیم بروی!
چه کسی دوست داشت بروم؟

 

تعدد شایعات و اخبار درباره جدایی تو این مساله را نشان می‌داد که شاید آخرین روزهای حضورت در پرسپولیس باشد.
شایعات بوده اما پیشنهادات هم بوده اما من نه درباره‌اش حرف زدم و نه چیزی را دنبال کردم. تا پایان فصل هم با باشگاه قرارداد دارم و باید ببینیم شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت.

 

از تو برای تمدید قرارداد دعوت نکردند؟
چرا اتفاقا نامه هم زدند و بعد از بازی با نساجی هم آقای سمیعی صحبت کردند. تا الان هم افتخار می کنم و خدا به من عزت داده که پیراهن این تیم را پوشیدم و نزدیک به 10 سال حضورم در این تیم می‌گذرد و انشاالله عمری باشد بار دیگر در این تیم حضور داشته باشم.

 

هر وقت بیشتر تحت فشار قرار می‌گیری عملکرد بهتری به جا می‌گذاری و شاید بتوان این اتفاق را شبیه روزهای علی دایی در تیم ملی دانست.
خب این که قیاس مع الفارغ است و من به شخصه تمام تلاشم را می کنم تا به تیم کمک کنم. ما نسبت به هواداران و پیراهنی که بر تن داریم مسوول هستیم و هیچ بازیکنی دلش نمی‌خواهد که عملکرد خوبی نداشته باشد. خصوصا در تیم پرسپولیس که هر حرکت باعث می‌شود تا واکنش‌های زیادی نسبت به آن صورت گیرد. همه ما به دنبال بهترین عملکرد در تیم هستیم و هیچ وقت نمی‌خواهیم شرمنده هواداران شویم. امیدوارم در ادامه بتوانم بیشتر از این برای تیم موثر باشم و رضایت بیشتر کادرفنی و هواداران را دنبال کنم.

 

1574353

 

ترافیک بالایی را در خط میانی پرسپولیس شاهد هستیم و نیمکت نشینی هر بازیکنی دور از انتظار نیست. اینکه روی نیمکت بروی ناراحت نمی‌شوی؟ آیا به خاطر نیمکت نشینی به جدایی فکر می‌کنی؟
هر بازیکنی که بگوید از نیمکت نشینی ناراحت نیستم دروغ گفته یا واقعا کیفیت حضور در ترکیب اصلی و فیکس را ندارد. من هم شخصا واقعا دوست دارم در ترکیب باشم و به تیم کمک کنم. در دیدارهایی که به من فرصت دادند سعی کردم بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم. حالا در دیدارهایی که آقای گل محمدی هم صلاح دانستند نباشم تلاش مضاعفی در تمرینات داشتم تا خودم را به شرایط مدنظر ایشان برسانم. 

 

این نیمکت نشینی به طور کلی باعث ایجاد تنش و اختلاف بین دو گروه فیکس و نیمکت نشین نمی‌شود؟
مسلما این جور اتفاقات در روحیه بازیکن و هم شرایط آمادگی روحی و بدنی تاثیرگذار است. مطمئنا با چالش‌هایی روبرو می‌شویم و من هم آدمم و آهن که نیستم و انسان هستم و روحیاتی دارم. مسلما اما در قالب تیمی مسلما خیلی‌ چیزها حل می‌شود و خدا را شکر که فعلا شرایط خوب پیش می‌رود.

 

رفته رفته نزدیک به 10 سالگی حضورت در پرسپولیس می‌رسی. فکر می‌کردی این اتفاق برای تو بیفتد؟
فعلا که شرایط بد نیست و در این فصل هم بازی کردم. حالا بعضی اوقات سرمربی ترجیح می‌دهد که در ترکیب نباشم اما هر زمان که تیم به من احتیاج داشت سعی کردم بهترین عملکردم را به جا بگذارم. از اینکه حدود 7 سال در پرسپولیس بودم واقعا احساس خوبی دارم و به آن افتخار می‌کنم. این رویای من بود که در ابتدای فوتبالم بتوانم شرایط حضور در پرسپولیس را به دست بیاورم و برای آن جنگیدم و خوشحالم که اکنون مدت طولانی است که اینجا حضور دارم.

 

بزرگترین حسرتی که در این دوره طولانی در پرسپولیس داشتی چه بود؟
مطمئنا در قهرمانی اخیر دو قهرمانی کم شد. قهرمانی‌های آسیا. فکر میکنم شرایط ما برای قهرمانی خیلی مهیا بود و مسلما بزرگترین حسرت ماست. حسرت دیگر من بعد از فوت مرحوم هادی بود که ته جدول بودیم و در ادامه اینقدر خوب کار کردیم اما در نهایت با تفاضل گل قهرمان نشدیم. در بازی آخر واقعا هواداران مقابل راه آهن شرمنده‌مان کردند و حسرت بزرگی برای من بود و امیدوارم این خوشحالی‌ها ادامه داشته باشد و بار دیگر بتوانیم آنها را به اتفاقات شیرینی که دوست دارند برسانیم.

دیدگاه‌ها