کد خبر : 1749158 | 25 فروردين 1400 ساعت 14:57 | 22K بازدید | 0 دیدگاه

کفشگری: گل طارمی ارزش انتظار کشیدن را داشت

هافبک شمالی اسبق پرسپولیس با تمجید از مهدی طارمی، تاکید کرد که از همان روزهای ابتدایی حضور او در پرسپولیس می شد پیش بینی چنین روزهایی را برای این بازیکن کرد.

کفشگری: گل طارمی ارزش انتظار کشیدن را داشت

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی شب گذشته با وجود اینکه تنها 30 دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد اما توانست با یک سوپرگل به یادماندنی، توجه را به سمت خود جلب کرد. گل طارمی به چلسی برای فرار پورتو از حذف کافی نبود ولی به حدی زیبا و خاص بود که بسیاری با فراموش کردن اصل موضوع، به تمجید از گل مهاجم ایرانی پرداختند و هجمه های زیادی هم علیه کونسیسائو شاهد بودیم که چرا از طارمی از آغاز بازی استفاده نکرده است.

 

به بهانه گل زیبای طارمی و البته استارت کار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، سراغ مهرداد کفشگری، همبازی سابق او در پرسپولیس رفتیم. کفشگری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: مهدی گلی را به ثمر رساند که همه را شوکه کرد و ارزش این را داشت که 60-70 دقیقه برای حضورش در زمین انتظار بکشیم.

وی با تمجید از هم تیمی سابقش افزود: این یک گل شیک بود و کل ایران را حتی برای دقایقی هم که شده توانست شاد کند. برای مهدی خیلی خوشحالم که این روند خوب را در پیش گرفته است. به نظر من او هنوز جا برای پیشرفت و بازی برای تیم های بزرگتر دارد.

بازیکن سابق پرسپولیس یادآور شد: من یک سال زودتر از مهدی به پرسپولیس آمدم و بعد از اینکه او هم پرسپولیسی شد بازی های زیادی را کنار هم انجام دادیم. مهدی یکی از دوستان خوب من است و زمانی که در پرسپولیس بود سعی کردیم به عنوان بزرگتر از نظر سنی خیلی به او کمک کنیم. خدا را شکر از همان سال اول حضور در پرسپولیس خوش درخشید و توانست پیشرفت خود را ادامه دهد. انشالله که به مراتب بالاتری هم برسد.

 

کفشگری با اشاره به این موضوع که می شد درخشش طارمی را از همان روزهای ابتدایی حضورش در پرسپولیس حدس زد، گفت: بازیکنی که پتانسیل بالایی داشته باشد از همان اول مشخص می شود. مهدی تازه به پرسپولیس آمده بود و مثل همین الان هم که نسبت به جایگاهی که دارد، خجالتی است، بچه کم رویی بود. به هر حال بازیکن جوان و جدید نیاز به زمان دارد که جا بیافتد اما او آمد سر تمرین و فوق العاده کار کرد. می توانید از رضا نورمحمدی و محسن بنگر هم بپرسید که آن اوایل که مهدی در تیم ذخیره ها بود، در بازی تمرینی خیلی اذیت شان می کرد. مهدی از همان روزها پتانسیل خود را نشان داد و ثابت کرد که می تواند در تیم های بزرگ حضور یابد. او در پرسپولیس تحت فشار بود ولی با این وجود توانست دوام بیاورد و آقای گل لیگ برتر شود. آن زمان همه می دانستند که مهدی می تواند پیشرفت کند.

وی در خصوص شرایط تیم پرسپولیس که از امروز بازی های خود را در لیگ قهرمانان آسیا شروع کرد، خاطرنشان کرد: پرسپولیس در حال حاضر شرایط خیلی خوبی دارد و با برگشتن آل کثیر و اضافه شدن فرشاد فرجی و شهریار مغانلو، تبدیل به یک تیم کامل شده است. ابتدای فصل در پست های دفاع و حمله مشکلاتی بود اما الان در تمام پست ها شرایط خوبی وجود دارد. به نظر من این فصل، زمان قهرمان شدن پرسپولیس است چون واقعا این تیم پتانسیل فتح آسیا را دارد.

 

کفشگری در انتها با ابراز امیدواری نسبت به قهرمانی پرسپولیس در آسیا تصریح کرد: بازی اول در هر تورنمنتی خیلی مهم است. گام اول می تواند از نظر روحی روی کار بچه ها تاثیر زیادی داشته باشد. پیروزی در این دیدار می تواند راه صعود را برای پرسپولیس هموار کند. یک بار پرسپولیس با 12-13 بازیکن فینالیست شد که کار محشری بود سال پیش هم که با وجود محرومیت ها و مصدومیت چند بازیکن به فینال رسید؛ امسال اما این تیم شرایط بهتری دارد و به جز سعید آقایی فکر نمی کنم غایب دیگری داشته باشد. انشالله که بتوانند استارت اول را خوب زده و بازی به بازی جلو بروند تا این بار دیگر با حضور در فینال به قهرمانی آسیا برسند.

دیدگاه‌ها