کد خبر : 1749208 | 25 فروردين 1400 ساعت 18:50 | 30.2K بازدید | 1 دیدگاه

قانون گل در خانه حریف عوض می شود

ممکن است قانون گل زده در خانه حریف مستوجب تغییراتی در ابتدای فصل بعدی بشود.

قانون گل در خانه حریف عوض می شود

به گزارش "ورزش سه"، احتمال دارد به زودی تغییراتی در قوانین لیگ قهرمانان اروپا اجرایی شود و قوانین جدیدی در دست بررسی است. بر اساس قانون جدید، گل زده در خانه حریف فقط تا پایان 90 دقیقه محاسبه خواهد شد و اگر بازی به وقت اضافی بکشد دیگر گل های زده شده در دیدار رفت تاثیری در تعیین تیم برنده نخواهد داشت. البته این قانون هنوز به صورت قطعی تصویب نشده و روز جمعه در جلسه یوفا در این رابطه تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

 

1591044

 

طبق ادعای نشریه سان، اد وودوارد و فران سوریانو مدیران تیم های بزرگی چون منچستریونایتد و منچسترسیتی، از حامیان اجرایی شدن این قانون هستند. در صورت تصویب این قانون شاهد اجرای آن در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا از فصل بعدی خواهیم بود.

 

قانون گل زده در خانه حریف از فصل 66-1965 در اروپا اجرا می شود. اما در این فصل و به علت شیوع ویروس کرونا، برخی تیم ها مجبور به انجام بازی های خانگی خود دور از استادیوم اختصاصی شان شده اند و به همین علت بعضی معتقدند عدالت در این رابطه رعایت نمی شود.

 

همچنین به زودی در مورد گسترش تعداد تیم های لیگ قهرمانان نیز تصمیم گیری خواهد شد. برنامه جدید شامل افزایش لیگ قهرمانان از 32 تیم به 36 تیم و افزایش تعداد مسابقات از 125 به 225 مسابقه است. البته این تقویم شلوغ با انتقاد برخی از باشگاه های بزرگ فوتبال اروپا قرار گرفته و هنوز این لایجه در دست بررسی قرار دارد. البته حتی اگر این برنامه تصویب بشود هم از سال 2024 اجرایی خواهد شد و در سال های پیش رو شاهد برگزاری لیگ قهرمانان با همین فرمت فعلی هستیم.

دیدگاه‌ها