کد خبر : 1749215 | 25 فروردين 1400 ساعت 23:50 | 115.3K بازدید | 31 دیدگاه

پیروزی بزرگی که از دست رفت

فولاد 1 – السد 1؛ فرار دیرهنگام ژاوی و رفقا

فولاد با ارائه یک بازی زیبا و قابل تمجید، در حالی که تا دقیقه 89 از حریف پرقدرت خود جلو بود، مقابل السد به تساوی رسید.

فولاد 1 – السد 1؛ فرار دیرهنگام ژاوی و رفقا

به گزارش "ورزش سه"، در اولین شب از بازی های گروه چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، فولاد در استادیوم کینگ فهد شهر ریاض به مصاف السد رفت. در حالیکه شاگردان ژاوی مهره های صاحب نام و گران قیمتی در ترکیب خودشان داشتند، اما این فولادی ها بودند که با ارائه یک بازی قابل ستایش، گل نخست را وارد دروازه حریف خود کردند.


شاگردان نکونام که در دقایق پایانی نیمه نخست نیز فوق العاده کار کردند و شایسته رسیدن به یک گل نیز بودند، تا دقایق پایانی بازی این برتری خود را حفظ کردند اما در دقیقه 89 پس از شوت خوخی که به یوسف عبدالرزاق بازیکن السد برخورد کرد و تغییر مسیر داد، به گل رسیدند تا پیروزی بزرگ تیم نکونام از دست برود.


السد که در این فصل از رقابت های لیگ ستارگان هیچ شکستی را تجربه نکرده بود، تا دقایق پایانی نخستین شکست فصل خود را تجربه کرده بود ولی بدشانسی بزرگ فولادی ها منجر به فرار بزرگ ژاوی و رفقا شد تا فولاد در عین شایستگی، بازی را با تساوی تمام کند.


بازی از هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، گروه D؛ یکشنبه: 25/01/1400 ؛ ساعت: 22:30
استادیوم: کینگ فهد شهر ریاض عربستان/ بدون تماشاگر

داور: مسعود طفیلیه (سوریه) / کمک ها: مازن زازفون (سوریه) و عباس غلام (کویت) / داور چهارم: علی شعبان (کویت)

 

فولاد:


محسن فروزان
سید مهران موسوی
عارف آقاسی
صالح حردانی
وحید حیدریه(78 - درخشان مهر)
محمد آبشک (78- احمد عبدالله زاده)
محمد زبیر نیک‌نفس
فرشاد احمدزاده
ساسان انصاری (72- محمدرضا عباسی)
آیاندا پاتوسی (72- محمد میری) 
لوسیانو پریرا (85- یوسف کی شمس)


سرمربی: جواد نکونام

 

ترکیب السد:


مشعل برشام
عبدالکریم حسن
بوعلام خوخی
پدرو میگل
سالم الهجری (46- علی اسد)
گیلرمه
نام تائه هی (85-هاشم علی)
حسن الهیدوس (70- یوسف عبدالرزاق)
سانتی کازورلا
رودریگو تاباتا (62- محمد وائد)
بغداد بونجاح

 

سرمربی: ژاوی

 

کارت زرد:


ساسان انصاری (40)

فرشاد احمد زاده (54)

 

شرح گل:


فولاد یک – السد صفر: (دقیقه 61: لوسیانو پریرا): ارسال مهران درخشان مهر به روی دروازه با دفع ناقص بوعلام خوخی همراه شد و لوسیانو پریرا در دهانه دروازه با یک ضربه سر توپ را وارد دروازه السد کرد و گل نخست را به ثمر رساند.

 

1591167

 

فولاد یک – السد یک: (دقیقه 89: بوعلام خوخی): یک ارسال از سمت چپ خط حمله السد توسط علی اسد به بغدا بونجاح رسید و پاس او به بوعلام خوخی با شوت این مدافع پیش تاخته همراه شد که ضربه او پس از برخورد به یوسف عبدالرزاق تغییر مسیر داد و به گوشه دروازه رفت تا گل تساوی السد به ثمر برسد.

 

لحظات حساس:


دقیقه 12: پاس خوب و زمینی الهیدوس به نام تائه هی رسید و ضربه فنی و بغل پای او به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیر افقی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 16: شوت محکم و از راه دور خوخی را محسن فروزان به خوبی مهار و راهی کرنر کرد.

دقیقه 33: سانتر حردانی به روی دروازه با اشتباه مشعل برشام در خروج همراه بود و الهیدوس پیش از رسیدن بازیکنان فولاد، توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 34: کرنر ارسالی پاتوسی به روی دروازه به یک موقعیت خطرناک برای فولاد تبدیل شد و ضربات بازیکنان این تیم در چندین مرحله به خط دفاعی السد برخورد کرد و برگشت داده شد. البته فولادی ها در این صحنه اعتقاد به خطای پنالتی نیز داشتند.

دقیقه 39: ضربه سر گیلرمه برای دفع توپ ناموفق بود و توپ به زبیر نیک نفس رسید و شوت محکم، والی و روی پای این بازیکن را مشعل برشام از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

دقیقه 45+1: حرکت فولادی ها از سمت راست و پاس خوب احمد زاده به پاتوسی رسید که این بازیکن فرصت خوبی برای ارسال داشت ولی سانتر او به شیمبا نرسید.

دقیقه 45+2: پرتاب بلند آبشک به درون محوطه جریمه به مهران درخشان مهر رسید و شوت این بازیکن را خوخی از روی خط برگرداند و راهی کرنر کرد.
دقیقه 45+2: کرنر ارسالی پاتوسی به روی دروازه را مشعل ناقص دفع کرد و زبیر نیک نفس توپ برگشتی در گنار تیر عمودی دروازه را نتوانست به گل تبدیل کند.

 

1591169

 

دقیقه 53: ارسال علی اسد به روی دروازه به پشت مهران موسوی خورد و در دهانه دروازه نصیب تاباتا شد که ضربه این بازیکن به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 82: یک ضربه کاشته از فاصله 30 متری برای السد به دست آمد که شوت سرکش خوخی را فروزان به زیبایی از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه 90+3: یک پاس بلند به پشت محوطه جریمه به محمد وائد رسید و شلیک دیدنی و روی پای این بازیکن را محسن فروزان از زیر طاق دروازه درآورد.

دیدگاه‌ها