کد خبر : 1749842 | 29 فروردين 1400 ساعت 00:22 | 57.3K بازدید | 29 دیدگاه

نخستین پیروزی آسیایی نکو

فولاد 1 – الوحدات 0؛ سه امتیاز به شیرینی عسل

تیم فوتبال فولاد با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده، با شایستگی تمام موفق شد سه امتیاز دیدار مقابل نماینده اردن را از آن خود کند.

فولاد 1 – الوحدات 0؛ سه امتیاز به شیرینی عسل

به گزارش "ورزش سه"، در دومین شب از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، فولاد در استادیوم کینگ فهد شهر ریاض به مصاف الوحدات اردن رفت و در حالیکه شاگردان نکونام فرصت های زیادی را برای گلزنی به دست آوردند، در نهایت با تک گل شیمبا از روی نقطه پنالتی به پیروزی رسید.


فولاد که مالکیت 74 درصدی در نیمه نخست داشت، چندین موقعیت را به روی دروازه حریف اردنی خلق کرد ولی با بدشانسی راهی به چارچوب دروازه پیدا نکردند و در آخرین دقایق بازی در نیمه نخست بود که توسط شیمبا از روی نقطه پنالتی به گل رسیدند.


در نیمه دوم شاگردان نکونام با حفظ نتیجه و بستن روزنه های تهاجمی حریف، سه امتیاز حساس را کسب کردند تا پس از متوقف کردن السد، با این پیروزی 4 امتیازی شده و یکی از مدعیان اصلی صعود به دور بعد شوند. سه امتیاز بسیار حساس و شیرین برای نکونام و فولاد که می تواند در ادامه راه به کار آنها بیاید.

 

 


بازی از هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، گروه D؛ شنبه: 28/01/1400 ؛ ساعت: 22:30
استادیوم: کینگ فهد شهر ریاض عربستان/ بدون تماشاگر
داور: علی شعیان (کویت) / کمک ها: عباس غلام (کویت)، مازن زازفون (سوریه) / داور چهارم: مسعود طفیلیه (سوریه)

 

 

 

کارت زرد:

ابراهیم جوبری (28) از الوحدات

 

 

 

ترکیب فولاد:


محسن فروزان
مهران موسوی
مهران درخشان مهر (78- وحید حیدریه)
مجتبی نجاریان
عارف اقاسی
محمد میری
محمد آبشک
آیاندا پاتوسی (72- احمد عبدالله زاده)
فرشاد احمدزاده (66- حسین ابراهیمی)
محمدرضا عباسی (66- صابر حردانی)
لوسیانو پریرا (72- ساسان انصاری)

سرمربی: جواد نکونام

 

 


ترکیب الوحدات:


احمد نواس عبدالستار
عبدالله نصیب (75- احمد الیاس)
یزن العرب
ابراهیم جوبری (46- صالح راطب)
خالد عاصم (61- عناس حامد)
طارق خطیب
عبدو نادیا (61- صانی سعد)
احمد طاهر هیکل
احمد زریک
فوادی عواد
احمد سامر (61- رجائل عاید)

سرمربی: عبدالله ابو زمع

 

 

 

شرح گل: 


فولاد یک – الوحدات صفر: (دقیقه 44: شیمبا): ارسال آبشک به سمت چپ و تعویض جناح این بازیکن، به مهران درخشان مهر رسید و ارسال این بازیکن به دست مدافع الوحدات برخورد کرد. لوکاس پریرا پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه مهاجم برزیلی فولاد به مرکز دروازه منجر به گل نخست فولادی ها تبدیل شد.

 

 

 

1592121

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 2: شوت محکم و از راه دور محمد آبشک با اختلاف ناچیز از کنار دروازه الوحدات به بیرون رفت.

دقیقه 13: سانتر مجتبی نجاریان به روی دروازه از شیمبا عبور کرد و دروازه بان الوحدات در مهار توپ ناکام بوده و دفع توپ او به پاتوسی رسید و در حالیکه گلر اردنی ها برای تصاحب توپ از دروازه خارج شده بود، ضربه پاتوسی از بالای دروازه به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 25: ارسال خوب نجاریان به روی دروازه با ضربه سر شیمبا همراه بود که احمد نواس گلر الوحدات توپ را از روی خط بیرون کشید و توپ برگشتی به فرشاد احمدزاده رسید و توپ برگشتی نیز توسط گلر الوحدات راهی کرنر شد.
دقیقه 26: کرنر به دست آمده برای فولاد را پاتوسی به روی دروازه ارسال کرد که با ضربه سر مهران موسوی همراه بود که توپ این بازیکن پس از سابیده شدت با تور بیرون دروازه به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 56: فولادی ها صاحب یک فرصت خوب شدند که مدافعین الوحدات در چند مرحله روی توپ اثر گذاشتند تا اینکه آیاندا پاتوسی در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه او به اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 77: موقعیت ایده آلی برای فولادی ها روی یک ضدحمله به دست آمد که پاس ساسان انصاری به محمد میری رسید ولی شوت این بازیکن به تیر دروازه الوحدات برخورد کرد.

دقیقه 78: روی یک موقعیت، دروازه نماینده ایران تا آستانه فروپاشی پیش رفت و شوت احمد زریک از پشت محوطه جریمه به شکل بسیار خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 90+4: تعلل در خط دفاعی و خروج اشتباه فروزان باعث شد یک موقعیت خطرناک نصیب الوحدات شود که شوت بازیکن این تیم به شکل بسیار خطرناکی به بیرون رفت.

 

 

 

شرح بازی

 

 فولاد در نیمه نخست مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و حریف اردنی هرگز نتوانست دروازه نماینده ایران را تهدید کند. شاگردان نکونام چندین فرصت به روی دروازه خلق کردند که در آخرین دقایق نیمه نخست به آنچه که استحقاقش را داشتند، رسیدند. محسن فروزان سنگربان فولادی ها بیکارترین فرد در نیمه نخست بود. درصد مالکیت توپ 74 درصدی و صفر شوت الوحدات به سمت دروازه فروزان، نشان دهنده برتری خوزستانی هاست.


 فولاد در نیمه دوم بیشتر برای حفظ نتیجه تلاش کرد هر چند در این نیمه نیز چند موقعیت خطرناک بدست آوردند که در یک صحنه نیز توپ میری به تیر دروازه برخورد کرد. در 45 دقیقه دوم، تنها یک حمله جدی از سوی اردنی ها شکل گرفت که شوت مهاجم این تیم از کنار دروازه به بیرون رفت. به طور کلی تیم نکونام با 65 درصد مالکیت توپ و 12 شوت به سمت دروازه الوحدات، شایسته پیروزی در این بازی بود.

 

دیدگاه‌ها