کد خبر : 1749887 | 29 فروردين 1400 ساعت 01:55 | 26.2K بازدید | 6 دیدگاه

بیلبائو 0-4 بارسلونا: پایان روزهای بد با فتح کوپا دل ری

بارسلونا در دیدار فینال جام حذفی اسپانیا مقابل بیلبائو با نتیجه 4-0 پیروز شد و به اولین جام در رقابت های این فصل رسید.

بیلبائو 0-4 بارسلونا: پایان روزهای بد با فتح کوپا دل ری

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان رونالد کومان که در نیمه اول این دیدار نتوانستند به گل برسند، در نیمه دوم چهار بار توسط آنتوان گریزمان، فرانکی دی یونگ و لیونل مسی (دو بار)، دروازه حریف را باز کردند و فاتح رقابت های کوپا دل ری شدند.

بارسلونا بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 4، روی یک حرکت تیمی خوب، گریزمان صاحب موقعیت شد اما پیش از اینکه بتواند ضربه نهایی را بزند، پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت.

یک دقیقه بعد چیزی نمانده بود که بارسلونا به گل اول بازی برسد اما فرانکی دی یونگ که با پاس مسی صاحب موقعیت شده بود، ضربه اش را به تیر دروازه بیلبائو کوبید.

فشار حملات بارسا ادامه پیدا کرد و در دقیقه 7 نوبت جورجینیو دِست بود که روی دروازه بیلبائو خطرساز شود اما ضربه او از کنار دروازه حریف به بیرون رفت. بازیکنان بارسلونا به حملات شان ادامه دادند و در دقیقه 11، همکاری مسی و گریزمان به یک موقعیت خوب منجر شد اما در نهایت مسی نتوانست ضربه نهایی خوبی بزند و این فرصت هم از دست رفت.

 

1592179

 

در دقیقه 12 بود که بیلبائو صاحب اولین موقعیت جدی اش در این بازی شد اما اینیگو مارتینز نتوانست از این فرصت استفاده کند و توپ از کنار دروازه بارسا به بیرون رفت.

در ادامه باز هم این بازیکنان بارسا بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما دفاع پرتعداد تیم حریف، مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. بازی با همین روند ادامه پیدا کرد و بارسا علی رغم در اختیار داشتن بازی، نتوانست در ادامه فرصت گلزنی خاصی ایجاد کند و در نهایت نیمه اول با تساوی 0-0 به پایان رسید.

نیمه دوم را هم بارسلونا بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 48 روی پاس عالی مسی، گریزمان گل اول بازی را به ثمر برساند اما اونای سیمون در مقابل این موقعیت هم ایستادگی کرد و توپ برگشتی هم بعد از برخورد به گریزمان به بیرون رفت.

حملات بارسا ادامه پیدا کرد و در دقیقه 52، نوبت پدری بود که با یک شوت زمینی محکم، دروازه بیلبائو را با خطر مواجه کند اما باز هم اونای سیمون دروازه تیمش را نجات داد.

فشار حملات بارسا سرانجام در دقیقه 60 به نتیجه رسید و گریزمان قفل دروازه حریف را باز کرد. روی یک حرکت از سمت راست و ارسال فرانکی دی یونگ به دهانه دروازه را گریزمان با یک بغل پای مطمئن تبدیل به گل کرد.

 

1592198

 

بیلبائو هنوز از شوک این گل خارج نشده بود که در دقیقه 63 گل دوم را دریافت کرد. این بار یوردی آلبا بود که از سمت چپ پایه‌گذار گل شد و ارسال او به دهانه دروازه را دی یونگ تبدیل به گل کرد.

بعد از این گل هم فشار حملات بارسا کم نشد و در دقیقه 68، مسی اختلاف را به سه گل افزایش داد. مسی که با پاس دی یونگ درون محوطه جریمه بیلبائو صاحب موقعیت شده بود، بعد از عبور از بین دو مدافع، با ضربه ای دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

اما این هم پایان کار نبود و در دقیقه 72 بارسا به گل چهارم رسید. این بار هم آلبا در نقش گلساز ظاهر شد و پاس در عرض او را مسی با یک ضربه محکم تبدیل به گل چهارم کرد.

بعد از این گل کمی از شدت حملات بارسا کاسته شد اما در دقیقه 85، گریزمان توانست برای بار پنجم دروازه بیلبائو را باز کند اما داور به دلیل آفساید این گل را نپذیرفت.

در دقایق پایانی بازیکنان بیلبائو برای کاستن از سنگینی شکست پیش کشیدند اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بارسا با برتری 4-0 فاتح کوپا دل ری شد

دیدگاه‌ها