کد خبر : 1749962 | 29 فروردين 1400 ساعت 12:53 | 39.1K بازدید | 2 دیدگاه

در پی خداحافظی فلیک؛

مشکل بزرگ بایرن مونیخ؛ سرمربی چقدر قدرت دارد؟

اختلافات بین هانسی فلیک و حسن صالح حمیدزیچ، سرمربی و مدیر ورزشی بایرن مونیخ، تنها یکی از دلایلی است که فلیک برای جدایی از بایرن مونیخ داشت.

مشکل بزرگ بایرن مونیخ؛ سرمربی چقدر قدرت دارد؟

به گزارش "ورزش سه"، پس از هفته ها بحث و جدل، هانسی فلیک بالاخره اعلام کرد که در پایان فصل ار بایرن مونیخ جدا خواهد شد. پس از هفته ها درگیری پنهان و آشکار، اکنون همه می دانند که یکی از دلایل جدایی فلیک از بایرن مونیخ اختلافاتش با مدیر ورزشی این باشگاه بود. سوال اساسی برای بایرن مونیخ اما این است که سرمربی این تیم چقدر باید قدرت داشته باشد؟ مسئله ای که در آینده هم می تواند برای باواریایی ها مشکل‌ساز شود.

 

1592317

 

در یک روز تابستانی رابرت لواندوفسکی که در خانه اولی هوینس، رییس آن زمان بایرن مونیخ، نشسته بود، به او گفت که مدیران بایرن باید با زهاوی،  ایجنت جدیدش، صحبت کنند. حدس زدن چیزی خواسته ای که لواندوفسکی داشت سخت نبود. مهاجم بایرن سعی داشت تا با ایجنت قدرتمند جدیدش به بایرن فشار بیاورد تا اجازه پیوستن به رئال مادرید را بگیرد.

هوینس بعدها در مصاحبه ای گفت که در جواب درخواست لواندوفسکی برای صحبت با ایجنتش پاسخ داده: "باشه. حتما. ملاقات بعدی ما در تاریخ سوم سپتامبر است." سپس در جواب اعتراض مهاجم لهستانی به این موضوع که در آن زمان دیگر پنجره نقل و انتقالات بسته شده است، گفت "دقیقا به همین دلیل! فرقی نمی کند چه اتفاقی بیافتد. بایرن مونیخ تو را نخواهد فروخت."

این پایان بحث لواندوفسکی و بایرن مونیخ بود. لوا باید می ماند و هوینس و باواریایی ها بار دیگر ثابت کردند که اگر بایرن نخواهد اجازه دهد که کسی که با آنها قرارداد دارد باشگاه را ترک کند، پس آنها ماندگارند.

 

1592318

 

حالا و تقریبا سه سال پس از آن ماجرا، هانسی فلیک اعلام کرده است که در تابستان قصد جدایی از بایرن مونیخ را دارد، هر چند که سال گذشته با این باشگاه قراردادی امضا کرده است که تا تابستان سال 2023 اعتبار دارد.

در نگاه نخست این موضوع طبیعی به نظر نمی رسد. برخلاف همیشه که این بایرن است که اعلام می کند یک سرمربی را نمی خواهد، این بار این سرمربی است که اعلام کرده بایرن را نمی خواهد!

آن هم تیمی که با آنها در یک سال و نیم گذشته توانسته به موفقیت های بسیاری برسد! هانسی فلیک در بایرن مونیخ از 81 بازی 67 پیروزی، هفت تساوی و هفت شکست و شش جام قهرمانی به دست آورده است.

اما با اندکی تعمق بیشتر این موضوع کاملا پذیرفتنی به نظر می رسد. با توجه به مورد لواندوفسکی، شاید بتوان گفت که تصمیم فلیک برای باشگاه هم چندان بد نیست.

در این جدایی دو لایه مختلف وجود دارد که در هفته های گذشته به آنها اشاره شده است. لایه نخست همان اختلاف نظر و درگیری های مداوم فلیک و صالح حمیدزیچ است. آنها معمولا نظرات متفاوتی با یکدیگر داشتند، مخصوصا در مورد خرید بازیکنان جدید و یا تمدید قرارداد با بازیکنان فعلی بایرن. اختلاف بین این دو آنقدر بالا گرفت که فلیک حتی یک بار به صالح حمیدزیچ توهین کرد و دشنام داد، هر چند که بعدا عذر خواست.

 

1592321

 

در لایه دوم و مهمتر اما یک سوال اساسی وجود دارد: سرمربی بایرن چقدر باید قدرت داشته باشد؟

پاسخ به این سوال بایرنی ها را به دو گروه تقسیم می کند. یک طرف حسن صالح حمیدزیچ و تاثیری که اولی هوینس هنوز هم بر بایرن دارد، قرار دارد و در سوی دیگر هانسی فلیک و کارل هاینس رومینیگه نایب رییس بایرن مونیخ که از رویکرد جدید و دادن قدرت عمل بیشتر به سرمربی بایرن مونیخ حمایت می کند.

هر دو طرف ماجرا دلایل خوبی برای خود دارند. اما اوضاع در بایرن مونیخ همیشه اینطور بوده است: گروه اولی هاینس همواره پیروز است.

 

 

 

دیدگاه‌ها