کد خبر : 1750002 | 29 فروردين 1400 ساعت 16:18 | 21.1K بازدید | 10 دیدگاه

تمام آمار و ارقام دور اول لیگ قهرمانان

از اولین دبل قایدی تا 10 گل سوما به ایرانی ها

الشرطه عراق در حالی امشب مقابل استقلال قرار می گیرد که در 16 دیدار گذشته خود در ACL تنها یکبار موفق به پیروزی شده است.

از اولین دبل قایدی تا 10 گل سوما به ایرانی ها

به گزارش "ورزش سه"، دور دوم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، از شب گذشته آغاز شده و امشب نیز با برگزاری دیدارهای گروه های اول و سوم به پایان می رسد که در یکی از این دیدارها استقلال به مصاف الشرطه عراق خواهد رفت.


دور اول این بازی ها، با برگزاری 10 مسابقه به پایان رسید که با اتمام بازی های نخست، وب سایت عربی الغد اقدام به بررسی آمار و ارقام جالبی از شب اول این بازی ها کرده است که مرور آن خالی از لطف نیست:


- برای اولین بار در تاریخ مسابقات از سال 2006 به بعد، هیچ تیم عربستانی موفق به پیروزی در اولین مسابقه خود در مرحله گروهی نشد. در سال 2006 الشباب در بازی اول خود به تساوی رسید و الهلال نیز بازی نخست خود را واگذار کرد.
- باشگاه الشرطه عراق امشب در حالی به مصاف استقلال می رود که در 16 بازی که در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا انجام داده تنها یک پیروزی کسب کرده است. آنها در 11 بازی تن به شکست داده اند و 4 بار نیز به نتیجه تساوی دست پیدا کرده اند.

 

1591868

 


- باشگاه الاهلی برای نخستین بار در لیگ قهرمانان آسیا، در یک بازی 5 گل دریافت کرد. شکست 5 بر 2 آنها مقابل استقلال، سنگین ترین شکست این تیم عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا بود.


- النصر عربستان تاکنون موفق نشده است که اولین دیدار خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را برنده شود. آنها در 5 دیدار با نتیجه مساوی به کار خود پایان داده اند و یک بار نیز در گام اول شکست خورده اند.

 

1591747

 


- الشارجه امارات موفق شد در سومین دیداری که مقابل باشگاههای عراقی قرار می گیرد، پیروز شود. آنها در دو دیدار نیز موفق به ثبت کلین شیت شده اند.
- پاختاکور ازبکستان با نتیجه 3-3 برابر تراکتور ایران متوقف شد تا پرگل ترین تساوی یک تیم ازبکستانی در تاریخ حضور در این مسابقات باشد.


- یاسین براهیمی بازیکن باشگاه الریان قطر موفق شد در دیدار مقابل گوا هند 10 دریبل موفق داشته باشد. عددی که در دور اول بازی ها، از هر بازیکن دیگری بهتر است و همچنین در تاریخ برگزاری مسابقات ACL، این دومین تعداد بالای دریبل در یک مسابقه است. با اشاره به اینکه رکورددار دریبل موفق در تاریخ مسابقات در اختیار جلال الدین مشاریپوف بازیکن ازبکستانی و سابق پاختاکور است که در جریان بازی با پرسپولیس ایران در ماه مه سال 2019 موفق شد آمار 14 دریبل موفق را از خود به ثبت برساند.

 


- مهدی قایدی مهاجم استقلال در بازی با الاهلی عربستان سعودی اولین دبل شخصی خود را در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به ثبت رساند تا در سه مسابقه اخیر خود در این مسابقات روی 4 گل نقش مستقیم داشته باشد (3 گل به ثمر رساند و یک پاس گل نیز داد). توجه داشته باشید که او در 6 مسابقه اول خود در لیگ قهرمانان آسیا موفق به گلزنی یا دادن پاس گل نشده بود.

 

1591536


- عمر السومة مهاجم سوری دو گل به استقلال زد تا تعداد گل های خود در تاریخ مسابقات را به عدد 21 گل برساند. او 10 گل در مقابل تیم های ایرانی به ثمر رسانده است تا در این زمینه یک متخصص به شمار بیاید. از زمان اولین حضور عمر السومة در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015، هیچ بازیکنی به جز ریکاردو گولارت که 25 گل به ثمر رساند، بیش از او گلزنی نکرده است.

 

1591518

دیدگاه‌ها