کد خبر : 1750211 | 30 فروردين 1400 ساعت 13:37 | 56.6K بازدید | 25 دیدگاه

یحیی و یک برد تا تاریخ‌سازی در پرسپولیس (عکس)

پرسپولیس هیچ‌گاه در تاریخ لیگ‌قهرمانان نتوانسته سه بازی نخست را با پیروزی پشت سر بگذارد.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان یحیی گل‌محمدی دو بازی سخت ابتدایی خود در مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا صدرنشین گروه E لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ لقب بگیرند. حالا آن‌ها فرصت این را خواهند داشت که با پیروزی برابر گوآ در دو بازی رفت و برگشت، صعودشان را هم تا حد زیادی مسجل کنند.

نکته جالب این است که پرسپولیس در ۹ تجربه قبلی آسیایی‌اش هیچگاه نتوانسته سه بازی ابتدایی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با پیروزی پشت سر بگذارد.

 

آنها در سال ۲۰۱۵ با دو پیروزی برابر لخویا (الدحیل) و بنیادکار تورنمنت را آغاز کردند اما در بازی سوم مغلوب النصر شدند. این تنها دوره‌ای بود که پرسپولیس با دو برد لیگ قهرمانان را استارت زد و در سال‌های دیگر اغلب پس از یک پیروزی خانگی، در خارج از خانه متوقف شدند.

 

1592811

 

1592812

 

در دو دوره‌ای که لیگ قهرمانان به صورت متمرکز برگزار شده، به نظر می‌رسد که تیم‌ پرسپولیس شرایط بهتری داشته است. هرچند که آن‌ها در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز به نیمه نهایی و فینال صعود کردند.

 

یحیی گل‌محمدی که فصل گذشته اولین مربی پرسپولیسی ایرانی لقب گرفت که پرسپولیس را تا نیمه نهایی و سپس فینال بالا می‌برد، این بار فرصت این را دارد تا با پیروزی مقابل گوآ، طلسم ناکامی پرسپولیس در ثبت سه پیروزی در اولین بازیها را هم بشکند.

دیدگاه‌ها