کد خبر : 1750246 | 30 فروردين 1400 ساعت 20:26 | 74.1K بازدید | 5 دیدگاه

از کار باشگاه شرمنده شدم؛

عصبانیت شدید اسطوره یونایتد از ایده سوپرلیگ!

گری نویل، اسطوره باشگاه منچستریونایتد، به خاطر اعلام آمادگی آنها به منظور حضور در سوپر لیگ اروپایی از مالکان آمریکایی شیاطین سرخ انتقاد کرد.

عصبانیت شدید اسطوره یونایتد از ایده سوپرلیگ!

به گزارش "ورزش سه"، تایید شده که 12 باشگاه بزرگ در رقابت‌های سوپرلیگ اروپایی شرکت خواهند کرد؛ خبر مهمی که طی ساعات گذشته هیاهوی زیادی در دنیا ایجاد کرده است. گلیزر، مالک باشگاه منچستر یونایتد که از آوریل 2019 هیچ بازی این تیم را از نزدیک تماشا نکرده معتقد است که برگزاری سوپر لیگ اروپایی حمایت مالی گسترده از فوتبال اروپا را افزایش خواهد داد اما اسطوره شیاطین سرخ یعنی گری نویل چنین اعتقادی ندارد.

 

گری نویل گفت: " آن ها (مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد) را فراموش کنید، چرا که هیچ کاری با فوتبال ندارند و تنها متولی باشگاه هستند. هوادارانی که به استادیوم ها می آیند در رابطه با این مسئله اهمیت دارند. ما به دنبال رقابت هستیم. آنها را فراموش کنید. آنها از نظر تاریخچه و آینده بلند مدت هیچ ارتباطی با باشگاه ندارند‌ و دیر یا زود خواهند رفت.

 

1514840

 

آنگونه که من فکر می کنم آنها تنها مانند مسافران هستند. باشگاه منچستر یونایتد باید به دنبال حمایت از تیم های داخلی باشد. کل هرم فوتبال در حال مبارزه با این اتفاق است. از طرفی زمان اتخاذ این تصمیم برایم عجیب است. در بحبوحه بیماری همه گیر و بحران اقتصادی، نشان دادن حرص و طمع به جای دلسوزی اتفاق شوکه کننده ای محسوب می شود. من در چند سال اخیر به خاطر برخی تصمیمات فوتبالی از باشگاه انتقاد کرده بودم اما این مسئله دیگری است."

 

من در طول بازی گفتم که به نظرم باید از باشگاه هایی که علاقمند به حضور در این تورنمنت هستند امتیاز کم شود و این نظر شامل باشگاه منچستر یونایتد است، باشگاهی که آن را دوست دارم و در تمام زندگی ام از این تیم حمایت کرده ام، اما حالا از کار آنها شرمنده ام. باشگاهی مانند منچستر یونایتد که همیشه پیشگام بوده، باید مراقب و نگران همه تیم ها در این کشور باشد. بازی های لیگ ملی، شمال و جنوب بهم می ریزند و کل سیستم و هرم با مشکل روبرو می شوند.

 

1493044

 

باشگاه فوتبال لیورپول؟ لیورپول؟ باشگاه مردمی؟ اشتباه می گویید. آنها نیز درست مثل منچستر یونایتد بوده و همه یکسان هستند. هرگز تنها قدم نخواهید زد و همه مزخرفاتی که گوش می دهیم؟ به نظر من زمان افشای این تصمیم اندازه خود تصمیم بد است.

 

صادقانه بگویم، من عصبانی هستم، زیرا من عضو پنج یا شش ذینفع بزرگ در فوتبال بوده ام. من در کمیته مدیریت PFA حضور داشته و از 25 سال گذشته بازیکن اتحادیه بوده ام. من مالک باشگاهی در انگلیس هستم . من در لیگ برتر بوده یا با شبکه اسکای کار می کنم. اما معتقدم سازمان های تصمیم گیرنده کشور قادر به ایجاد تعادل در فوتبال نیستند.

 

ما نباید بگذاریم قدرت فوتبال این کشور در دست شش باشگاه برتر لیگ برتر باشد. ما باید از فوتبال محافظت کنیم. برای مراقبت از منچستریونایتد در برابر منچستریونایتد و آنچه یونایتد باید باشد. من می خواهم که یونایتد هر ساله قهرمان لیگ قهرمانان شود و قهرمانب لیگ برتر را بدست آورد، اما باید لیاقت قهرمانی را داشته باشد.

 

من می خواهم آنها پول بیشتری نسبت به بقیه داشته و آن را برای بازیکنان خرج کنند، بنابراین می توانیم مدیران و بازیکنانی بزرگ را در اولدترافورد ببینیم، اما همه چیز پول نیست و به ایده های شما بازمی گردد. 

 

زمان بندی اعلام این خبر مسئله دیگر است. رای دادن باشگاه فوتبال منچستریونایتد به برگزاری این تورنمنت نفرت انگیز است. زمان وقوع این تصمیم در بحبوحه یک بیماری همه گیر، بحران اقتصادی در جهان آنهم برای نشان دادن حرص و طمع به جای دلسوزی، از نظر من کاملا شوکه کننده است. من در برخی از تصمیمات فوتبالی باشگاه در چند سال انتقاد کرده ام، اما این تصمیم در سطح دیگری است.

 

1592937

 

بازیکنان هنوز هم می توانند درآمد فوق العاده ای کسب کنند، ما هنوز بهترین سرمربیان جهان و مسابقات زیبایی می خواهیم. من مخالف پول در فوتبال نیستم، اما این ایده توام با خودخواهی است. منچستر یونایتد امسال در لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد. تاتنهام و آرسنال نیز همنیطور، اما آنها می خواهند حق حضور داشته باشند؟ من طرفدار یونایتد هستم. من در لیگ قهرمانان به مدت 20 سال بازی می کردم، اما ما خودمان این حق را به دست می آوردیم.

 

گفتنی است گلیزر، مالک باشگاه منچستر یونایتد به عنوان نایب رئیس رقابت‌های سوپرجام اروپایی معرفی شده و اخیراً در این باره گفته بود: " با گرد هم آمدن بهترین باشگاه ها و بازیکنان فوتبال اروپا در کنار هم فصل جدیدی آغاز خواهد شد. همچنین از افزایش رقابت و امکانات اطمینان حاصل می‌شود و هرم مالی فوتبال نیز با پیشرفت مواجه خواهد شد."

دیدگاه‌ها