کد خبر : 1750255 | 30 فروردين 1400 ساعت 17:21 | 30.1K بازدید | 15 دیدگاه

امتیازهای دلخواه تا این لحظه به دست آمده؛

چرا باید به ۴ نماینده آسیایی ایران امیدوار باشیم؟

چهار نماینده فوتبال ایران برای دومین بازی پیاپی آسیایی هیچ شکستی نداشتند و روند خوبی را پیش گرفته‌اند.

چرا باید به ۴ نماینده آسیایی ایران امیدوار باشیم؟

به گزارش "ورزش سه"، در رقابت‌های آسیایی همه چیز مطابق میل نمایندگان فوتبال ایران پیش می‌رود، اما هنوز فقط دو بازی از ۶ مسابقه مرحله گروهی برگزار شده و باید بسیار مواظب هیجان‌های ناشی از نتایجی که تا این لحظه به دست آمده، بود.

 

* برد مهم پرسپولیس مقابل الریان با یک بازگشت شیرین نشان داد خارج شدن از پیله احتیاط در تیمی که عناصر هجومی فراوان و خوبی دارد، نتیجه‌بخش است. شاگردان گل‌محمدی اگر از فکر بردهای اقتصادی خارج شوند، از این به بعد فقط یک رقیب دارند: خودشان! آنها نباید دچار غرور شوند و در ادامه مسابقات هم به چیزی جز پیروزی نیندیشند.


* دست کم نگرفتن گوآ و برتری بر میزبان، اولین گام در این راه است. حریف هندی را که دو تیم دیگر گروه E را متوقف کرده به هیچ وجه نمی‌توان تیمی از پیش باخته دانست چراکه آنها تاکنون به خوبی از امتیاز میزبانی بهره برده‌اند.


* تراکتور مقابل یک حریف قلدر دیگر هم باج نداد؛ این در گروهی که تا پایان روز دوم هر ۴ تیم هم امتیاز هستند، به سود تبریزی‌ها است.


* لشکر یک نفره شارجه با کایو بعید است تا پایان رقابت‌ها به همین خطرناکی ظاهر شود و شاگردان خطیبی برای از دور خارج کردن میزبان می‌توانند روی فشردگی مسابقات حساب باز کنند؛ به‌خصوص که پاختاکور و شارجه دو بازی رودرو دارند.


* تراکتوری‌ها نیز در دو بازی بعدی باید دیدارهای رفت و برگشت با نماینده عراقی را برگزار کنند که این بهترین فرصت برای جمع کردن امتیازات لازم است و البته نباید فراموش کنند که نیروی هوایی یک تیم سرسخت است.


* فولادِ ۴ امتیازی حالا نیاز به آرامش و تمرکز دارد؛ آنها بلد هستند چگونه نتیجه دلخواه‌شان را بگیرند تا برابر نماینده اردن بار دیگر به هدفی که داشته‌اند، برسند. سه امتیاز مهم برابر رقیبی که شانس صعود ندارد، حیاتی بود. وسواس و حواس جمعی خاصی که از جانب نکونام برای کسب نتیجه به شاگردانش انتقال یافته، باعث شده تا تیم خوزستانی‌های دوست داشتنی پدیده گروه D باشد. حالا کسب حداقل یک مساوی برابر النصر عربستان همه آن چیزی است که معادلات گروه را بنفع فولاد خواهد کرد چراکه السد و النصر در روز آخر رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.


* استقلال در شبی که حتی یک موقعیت هم به رقیب خود نداد، با یک برتری قاطع دیگر نشان داد جسارت و شخصیتش را باز یافته است. عملکرد درخشان بازیکنان مختلف آبی‌ها در همه نقاط زمین از دیگر اتفاقات مثبت استقلال آسیایی است. این تیم حالا نیاز به آرامش و تمرکز برای عبور از سخت‌ترین همگروهی را دارد. شاگردان مجیدی به خوبی از قدرت الدحیل آگاه هستند و می‌دانند جدال برابر این تیم، فینال گروه C است. 


* هنوز صعود هیچ تیمی مسجل نشده است؛ کادر فنی و بازیکنان سرخابی این موضوع را به خوبی می‌دانند که با ۶ امتیاز کار صعود تمام نشده است، هواداران هم باید نقش حمایتی خود را ایفا کنند تا وقتی که بتوان برای دستاوردهای قطعی، جشن گرفت.


* استقلال در طراحی و استفاده از حملات غافلگیر کننده و زهردار ظاهر شده است. هجوم‌های پیاپی و موثر از سمت چپ و عمق، مدیون آمادگی بالای محمد نادری و هافبک‌های خلاق میانه میدان این تیم است، تا آبی‌ها سرحال‌ترین تیم گروه معرفی شوند.


* تیکدری، آبشک و مغانلو توانستند بهترین عملکرد خود را در تیم‌هایشان به نمایش بگذارند. سایر بازیکنان نیز به خوبی آگاه هستند که زیر ذره‌بین هستند؛ این یعنی بهترین فرصت برای دیده شدن و پیشرفت کردن برای استعدادهای پرشمار ایرانی.


مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها