کد خبر : 1750266 | 30 فروردين 1400 ساعت 18:05 | 39.4K بازدید | 11 دیدگاه

4 دقیقه پرحوصله و با آرامش؛ 

تیکی تاکا به سبک فرهاد؛ 51 پاس برای دو گل

مرور دقیق و با جزئیات گل سوم استقلال مقابل الشرطه، نشان می‌دهد تیم فرهاد مجیدی با حوصله و با برنامه برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کند.

تیکی تاکا به سبک فرهاد؛ 51 پاس برای دو گل

به گزارش "ورزش سه"، دو پیروزی، کسب 6 امتیاز، به ثمر رساندن 8 گل و دریافت 2 گل ظواهر دو بازی استقلال برابر الاهلی عربستان و سپس الشرطه عراق بوده اند. نمایش شاگردان فرهاد مجیدی البته ابعاد و زوایای دیگر هم دارد که با کمی توجه بیشتر می‌توان به سادگی به آنها پی برد. 


یکی از این ابعاد که شاید خیلی به آن پس از پیروزی ارزشمند آبی پوشان پرداخته نشده، عملکرد شاگردان مجیدی پیش از گل سوم به الشرطه است؛ گلی که با پاس رشید مظاهری از خط دفاعی آغاز می شود و پس از اینکه بارها میان بازیکنان سفیدپوش استقلال به عقب و جلو برده برده می شود تا فضا ایجاد شود، در نهایت با پاس فرشید اسماعیلی که این روزها که یکی از آماده ترین بازیکنان استقلال است، به شیخ دیاباته می رسد و مهاجم مالیایی استقلال هم با یک چرخش زیبا گل سوم تیمش را پس از 28 پاس پیاپی وارد دروازه نماینده عراق می کند.


این گل حساب شده و دقیق البته برای اولین مرتبه نیست که طی دو باری اخیر برای آبی پوشان رخ نداده و آنها که طی دقیقه 63 تا 65 دیدار برابر الشرطه موفق به ثبت گل سوم با ارسال 28 پاس متوالی شدند، در دیدار برابر الاهلی نیز از دقیقه 65 تا 66:24 ثانیه، 23 پاس متوالی از خط دروازه تا خط هجومی به هم ارسال کردند؛ پاس هایی که درنهایت با پاس در عرض و رو به جلوی امیرارسلان مطهری کمی آنطرف تر از تیرک دوم به مهدی قایدی رسید و این مهاجم آماده این روزهای اردوی استقلال با دورخیری مثال زدنی، گل سوم بازی را برای استقلال به ارمغان آورد.


نکته جالب توجه در مورد این 2 گل حوصله بالای بازیکنان استقلال است؛ در این 4 دقیقه که به دو گل برای آبی ها منجر شد، بارها توپ در میان خطوط مختلف استقلال رد و بدل می شود و گاهی حتی از بخش هجومی به خط دفاعی می رسد ولی آنها همچنان هدف خود را دنبال می کنند و در نهایت به گل می رسند.


استقلال با فرهاد مجیدی 4 دیدار در لیگ برتر برگزار کرده و حالا هم دو مسابقه درلیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشته است؛ شش مسابقه ای که با 5 پیروزی و یک تساوی همراه شده و نوید روزهای خوشی را برای هواداران استقلال می دهد. هنوز شاید خیلی زود باشد که بتوان در مورد آینده استقلال با مجیدی صحبت کرد ولی اگر آرامش و حوصله استقلالی ها در مسیر پرچالشی که پیش رو دارند، مانند همین دو گل باشد، آنها روزهای شیرینی را پیش رو خواهند داشت.

دیدگاه‌ها