کد خبر : 1750491 | 31 فروردين 1400 ساعت 21:51 | 35.9K بازدید | 6 دیدگاه

ماجرای رسیدگی به پرونده جنجالی آکادمی کیا؛

سلیمانی: دو سه نفر در این پرونده تخلف کرده‌اند

عضو کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در مصاحبه‌ای مفصل با ورزش سه درباره چرایی رای جنجالی علیه تیم کیا در رده نوجوانان توضیح داد.

سلیمانی: دو سه نفر در این پرونده تخلف کرده‌اند

به گزارش "ورزش سه"، یکی از جنجالی ترین و بحث برانگیزترین موضوعات روز فوتبال ایران رای کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران علیه آکادمی کیا و یکی از بازیکنان این تیم بود و حالا در گفتگویی که با کاظم سلیمانی یکی از اعضای کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران داشته ایم، دلیل صدور این رای توضیح داده شده است.

 

کاظم سلیمانی عضو کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران حرف هایش را اینطور در مورد این پرونده آغاز کرد:« تیم کیا از یک بازیکنی استفاده می کرد که این بازیکن در اصل متولد 1378 است، ولی از شناسامه برادرش که متولد 1386 است، استفاده می کرد.  این شخص سال 1397 نیز در کمیته انضباطی پرونده داشته، ولی متاسفانه کمیته انضباطی وقت این موضوع را بررسی می کنند و به انتها نمی رسانند. در هنگام مختومه شدن پرونده، نوشته اند مشکوک است و درنهایت تقاضای شاکیان را رد کرده است. سال گذشته در دی ماه و بهمن ماه 5 ، 6 شاکی از باشگاه ها آمدند و دوباره شکایت کردند.» 


او ادامه داد:« من با خود مهدوی کیا هم در آلمان صحبت کردم. من به آقایان گفتم که محمدرضا را باید بیاورید. یکی دو ماه طول کشید ولی نیامدند. نهایتا 5 جلسه گذاشتیم و اعلام کردیم اگر نیایید، این آخرین جلسه خواهد بود و بدون حضور محمدرضا هم رای صادر خواهد شد که در نهایت در جلسه ششم آمدند. در طی جلسه من از برادر ایشان سوالاتی کردم و به این نتیجه رسیدیم که این شخص اصلا فرزند خانواده نبود و یک فرد جازده است. این شخص نهایتا قهر کرد و از جلسه بیرون رفت. ما به این نتیجه رسیدیم که برادرش نیست.»

 

از سلیمانی در رابطه با بیانیه آکادمی کیا پس از اعلام رای پرسیدیم و اینکه چرا آزمایش DNA برای اثبات برادر بودن این دو نفر گرفته نشده است. عضو کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در واکنش به این موضوع و اینکه آیا نتیجه گیری در این خصوص چشمی بوده یا خیر، اینطور توضیح داد:« چشمی نیست و سه صفحه از این آقا سوال و جواب داریم. ایشان نه شناسنامه عکس دار داشت و نه کارت ملی. هیچ گونه شناسنامه و هویتی که عکس دار باشد، به ما ارائه نکرده اند. اسم پسر عمو، مادربزرگ، پدربزرگ، اسم عمه و این ها را پرسیدیم، ولی هیچ کدام را نمی دانست. من سه صفحه پرس و جو دارم و 2 شاهد هم دارم. گفتم آقا یک خواهشی دارم، به این سوال ها پاسخ بدهید. معلم ورزش شما چه کسی بود؟ مدیر مدرسه؟ محل مدرسه را هم نمی دانست؟ یک آدرس حفظ کرده بود و یک آدرس داد؟ گفتم شما لهجه جنوبی دارید، چطور می گویید مشهدی هستید؟.»


از سلیمانی پرسیدیم که چرا کمیته انضباطی برای آگاهی در مورد برادر بودن یا نبودن محمدرضا و محمد صدرا از ثبت احوال مجوز نگرفته. او در واکنش به این سوال گفت:« از لحاظ قانون هیئت مجوز ندارد. اداره کل تربیت بدنی باید این استعلام را از سازمان ثبت احوال انجام دهد.» 

 

سلیمانی با اشاره به حق بردن رای به کمیته استیناف توسط آکادمی کیا اضافه کرد:« آقای هادی مهدوی کیا هم در این جلسه حضور داشت. این نتیجه ای بود که ما گرفتیم ولی آکادمی کیا می تواند رای را بشکند و به کمیته استیناف ببرد.»  

 

عضو کمیته تعیین وضعیت در پایان برای اینکه ماجرا بیشتر روشن شود بار دیگر ماجرا را شرح داد و گفت:« آن کسی که الان بازی می کند، محمدرضا است. متولد 1386 و سنش به نوجوانان می خورد. الان 5 ، 6 سال است که در این رده بازی می کند. حالا ایشان متولد 1378 است و از شناسنامه محمد صدرا استفاده می کند. گفتیم محمدرضا را معرفی کنید که ماجراهایی که پیش آمد را توضیح دادم.» 


سلیمانی ادامه داد:« اعتقادم بر این است که دو سه تخلف کرده اند. یکی اینکه آن شخصی که بازی می کند، آن شخص نیست. یکی اینکه تخلف کرده اند و شخص دیگری را به کمیته انضباطی آورده اند.»


عضو کمیته انضباطی در بخش پایانی صحبت هایش با هشدار دادن به باشگاه ها عنوان کرد:« باشگاه ها مراقب باشند و از افرادی که شناسنامه های واقعی ندارند، استفاده نکنند. اگر پرونده ای بیاید ما تا آخرش می رویم.  برای آقای مهدوی کیا احترام خاصی قائلیم ولی پرونده بازیکن آکادمی ایشان 7 ، 8 شاکی داشت. ایشان 4 سال در رده نوجوانان و جوانان بازی کرده است. من حتی به آقای مهدوی کیا گفتم که در خیلی از موارد بازیکنان باشگاه ها را گول می زنند و شما هم اطلاع ندارید، نهایتا عرض کردیم در برخی موارد شاید تقصیر بازیکن باشد، ولی باشگاه موظف است که استعلام بگیرد. من خواهشم این است که به همه باشگاه ها اطلاع رسانی شود که نسبت به شفافیت اقدام کنند و نسبت به صغره سن حساسیت داشته باشند. مثلا چطور ما باید بپذیریم که یک بازیکن مشهدی در این شهر تحصیل می کند و گواهی اشتغال به تحصیل می آورند و بعد هفته ای سه جلسه در تهران تمرین می کند. باشگاه ها باید خیلی مراقب این موضوعات باشند.»

دیدگاه‌ها