کد خبر : 1750552 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 08:55 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

دورخیز سهراب مرادی از ازبکستان برای المپیک توکیو

دارنده مدال طلای وزنه برداری جهان و المپیک باید روز جمعه سوم اردیبهشت در رقابتهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک برای کسب سهمیه تلاش کند.

دورخیز سهراب مرادی از ازبکستان برای المپیک توکیو

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم ملی وزنه برداری ایران برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک صبح روز دوشنبه هفته جاری راهی تاشکند ازبکستان شد. این تیم بعد از سفری نسبتاً طولانی و خسته کننده به شهر تاشکند محل برگزاری رقابتها رسید و نخستین نماینده کشورمان در تیم ملی آقایان روز گذشته به روی تخته رفت.

 

بی تردید یکی از چهره‌های نامدار و مدعی این دوره از رقابتها سهراب مرادی قهرمان جهان و المپیک است که در نظر دارد برای کسب سهمیه دسته ۹۶ کیلوگرم به روی تخته برود. طبق برنامه رقابتهای قهرمانی آسیا، پیکارهای گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم رأس ساعت ۱۸:۳۰ جمعه ۳ اردیبهشت آغاز می‌شود که طی آن سهراب مرادی باید برای رسیدن به هدفش دست به وزنه شود.

 

سهراب پیش از اعزام به ازبکستان، هدف اصلی از حضور در این مسابقات را به قهرمانی در آسیا محدود نخواند و صراحتاً گفت: «هدف اصلی من فقط وفقط قهرمانی در آسیا نیست، بلکه به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ام که سهمیه المپیک را از آن خود کنم.»

گویا سهراب طبق برنامه ریزی خود قصد دارد ابتدا برای کسب سهمیه از رقبای قرقیزستانی و چین‌تایپه عبور کند چراکه این ۲ وزنه‌بردار رقابت سختی برای کسب قهرمانی دسته ۹۶ دارند. در نتیجه سهراب حساسیت زیادی بر نتایج آنان دارد و اگر بتواند عملکرد بهتری نسبت به آنان داشته باشد بی تردید بلیت توکیو را در تاشکند ازبکستان برای خود رزرو خواهد کرد.

 

البته این قهرمان جهان و المپیک علاوه بر جمع آوری تمام امتیازات در مسابقات قهرمانی آسیا به یک مسابقات گزینشی دیگر در کشور کلمبیا هم توجه زیادی دارد که به احتمال زیاد در آن شرکت خواهد کرد. این مرحله از مصطفی جوادی روز گذشته به عنوان اولین نماینده کشورمان در دسته ۷۳ کیلوگرم به روی تخته مسابقات قهرمانی آسیا رفت که برنامه ادامه این پیکارها به شرح زیراست:

چهارشنبه اول اردیبهشت

گروه A دسته ۷۱ کیلوگرم زنان ساعت: ۱۵:۳۰

فروغ یونسی

پنجشنبه ۲ اردیبهشت

گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم مردان ساعت: ۱۸:۳۰

حسین سلطانی

گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم مردان ساعت: ۱۸:۳۰

کیانوش رستمی و علی میری

جمعه ۳ اردیبهشت

گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم زنان ساعت ۱۵:۳۰

الناز باجلانی و الهام حسینی

گروه Aدسته ۹۶ کیلوگرم مردان ساعت ۱۸:۳۰

سهراب مرادی

شنبه ۴ اردیبهشت

گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان ساعت ۱۲:۳۰

رسول معتمدی و رضا دهدار

گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردان ساعت ۱۵:۳۰

کیا قدمی

یکشنبه ۵ اردیبهشت

گروه Aدسته ۸۷+ کیلوگرم زنان ساعت ۱۲:۳۰

فاطمه یوسفی

گروه A دسته ۱۰۹+ کیلوگرم مردان ساعت: ۱۵

علی داودی

دیدگاه‌ها