کد خبر : 1750567 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 10:49 | 35.2K بازدید | 11 دیدگاه

علت اخراج سرمربی پرتغال؛

چاهی که بازیکنان تاتنهام برای مورینیو کندند

دنیل لوی، رییس باشگاه تاتنهام، فاش ساخته است که دلیل برکناری مورینیو این بود که سرمربی پرتغالی کنترل خود بر رختکن تاتنهام را از دست داده بود و هیئت مدیره نگران آینده ستاره های این تیم بودند.

چاهی که بازیکنان تاتنهام برای مورینیو کندند

به گزارش "ورزش سه"، در رختکن تیمی مثل تاتنهام، کافی نیست که فقط ستاره های تیم هوای تو را داشته باشند. وداع صمیمانه و گرم هری کین و سون هیونگ مین وقتی دیگر بازیکنان تیم از آنها پیروی نکنند، معنای زیادی ندارد.

تایمز گزارش کرده است که ژوزه مورینیو در پی نگرانی هیئت مدیره تاتنهام  به رهبری دنیل لوی بابت از دست دادن ستارگان این تیم در آینده، از کار برکنار شده است. سرمربی پرتغالی کنترل رختکن تاتنهام را از دست داده بود و به همین دلیل نگرانی هایی بابت عدم موفقیت او در دستیابی به اهداف کوتاه مدت باشگاه، یعنی پیروزی در فینال کارابائو کاپ و رسیدن به تاپ فور و حضور در چمپوینزلیگ در فصل بعد، به وجود آمده بود.

 

1593343

 

این نشریه بریتانیایی گزارش کرده است که تعدادی از بازیکنانی که در ابتدا توسط مورینیو به این تیم آورده شدند و فرصت درخشش پیدا کردند، اعتماد خود را به سرمربی سابق رئال مادرید، چلسی و منچستریونایتد از دست داده بودند.

همچنین درگیری و اصطکاک با ستاره هایی مثل گرت بیل، دله آلی با اندومبله و نیز دیگر بازیکنانی که پیکره اصلی تاتنهام را تشکیل می دادند از جمله سرژ اوریه که در حین برگزاری دیدار برابر لیورپول پس از برخورد با مورینیو در بین دو نیمه مجبور به ترک ورزشگاه شد، در اخراج سرمربی پرتغالی نقش پررنگی داشته است.

 

1593339

 

علاوه بر این مورینیو دیگر آن مربی نیست که با چنگ و دندان از بازیکنانش دفاع کند، مثل کاری که در رئال مادرید می کرد. این توانایی که فشار را از روی بازیکنان خود بردارد و خودش را روی تمام نارنجک هایی که به سمت تیم پرتاب می شود، بیندازد، سبک خاص سرمربی پرتغالی بود که در یک سال و نیم گذشته در شمال لندن چیزی از آن دیده نشد و مورینیو در این مدت از اینکه بازیکنانش را متهم کند هیچ ابایی نداشت.

 

1593342

 

در واقع پس از یکی از همین تقابل ها در ملا عام با بازیکنان در ماه دسامبر و زمانی که تاتنهام هنوز در صدر جدول لیگ برتر حضور داشت، سقوط این تیم آغاز شد و این تیم آنقدر به شدت افت کرد که اکنون تنها درخشش هری کین آماده است که این تیم را نگه داشته است.

دنیل لوی از ترس اینکه در صورت ادامه حضور سرمربی پرتغالی 10 بازیکن اصلی تیم اول تاتنهام در تابستان پیش رو برای ترک کردن این تیم اقدام کنند، تصمیم به اخراج مورینیو گرفت. این انتخابی بین آینده تاتنهام یا مورینیو بود.

دنیل لوی می ترسید که پس از ناامیدی بازیکنان از مورینیو و سبک سرمربی گری او، تیم رویایی اش را از دست بدهد و در اولین گام هری کین، دله آلی و گرت بیل در تابستان از این تیم جدا شوند.

دیدگاه‌ها