کد خبر : 1750579 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 11:37 | 45.3K بازدید | 7 دیدگاه

پس از کناره گیری از سوپرلیگ؛

عذرخواهی بیگ سیکس از هواداران: اشتباه کردیم

لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، چلسی و تاتنهام، پس از واکنش شدید هواداران‌شان، همگی اعلام کردند که از شرکت در پروژه بحث برانگیز سوپرلیگ منصرف شده اند.

عذرخواهی بیگ سیکس از هواداران: اشتباه کردیم

به گزارش "ورزش سه"، پروژه سوپرلیگ اروپا که با حضور دوازده تیم بزرگ و ثروتمند اروپایی کلید خورده بود، ظرف 48 ساعت و با کناره گیری نیمی از تیم های حاضر، یعنی شش تیم بزرگ انگلیس موسوم به بیگ سیکس، متوقف شد.

سوپرلیگ اروپا به محض اعلام وجود با مخالفت های گسترده ای از سوی هواداران، فوتبال دوستان، سیاستمداران و همچنین نهادهای قانونگذار فوتبال رو به رو شد. این اعتراضات در انگلیس، مهد فوتبال، شدت بیشتری داشت و هواداران این شش باشگاه بزرگ با حضور در بیرون استادیوم ها و با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراض آمیز، مخالفت خود را با این پروژه اعلام کردند.

شدت فشارها آنقدر زیاد بود که شش تیم انگلیسی یکی پس از دیگری اعلام کردند از این پروژه کناره گیری خواهند کرد.

 

 

1593356

 

آرسنال با انتشار بیانیه ای از هواداران خود عذرخواهی کرد و در توییتر خود با انتشار پستی نوشت: "در نتیجه شنیدن صدای شما و جامعه فوتبال در روزهای اخیر ما از سوپرلیگ کناره گیری می کنیم.

ما مرتکب اشتباه شدیم و بابت آن عذر می خواهیم."

 

1593358

 

باشگاه لیورپول نیز که هوادارانش شدیدترین واکنش ها را به تصمیم این تیم در پیوستن به سوپرلیگ نشان داده بودند، در توییتی نوشت: "باشگاه فوتبال لیورپول می تواند تایید کند که دخالت ما در برنامه پیشنهادی تشکیل سوپر لیگ اروپا متوقف شده است."

 

1593357

 

اکانت توییتر تاتنهام نیز نوشت: "می توانیم تایید کنیم که رسما  مراحل خروج از گروه پیشنهادی سوپرلیگ اروپا (ESL) را آغاز کرده ایم."

 

1593353

 

باشگاه منچسترسیتی نیز با انتشار بیانیه ای نوشت: "باشگاه فوتبال منچستر سیتی می تواند تأیید کند که رسماً مراحل انصراف از برنامه های گروه برای سوپرلیگ اروپا را تصویب کرده است."

 

1593355

 

باشگاه چلسی نیز در بیانیه ای انصراف خود از حضور در سوپرلیگ را اعلام کرد و نوشت: "اواخر هفته گذشته که به این گروه پیوسته بودیم، اکنون وقت آن بود که موضوع را به طور کامل بررسی کنیم و تصمیم گرفتیم که ادامه حضور ما در این پروژه به نفع باشگاه، هواداران یا جامعه فوتبال نیست."

 

1593354

 

منچستریونایتد نیز با اعلام انصراف از حضور در سوپرلیگ اروپا در بیانیه خود نوشت: "ما با دقت به واکنش طرفداران خود، دولت انگلیس و سایر سهامداران و ذینفعان اصلی گوش داده ایم.

ما همچنان متعهد به همکاری با دیگران در سراسر جامعه فوتبال هستیم تا راه حل های پایداری را برای چالش های بلند مدتی که پیش روی این ورزش هست بیابیم."

 

دیدگاه‌ها