کد خبر : 1750583 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 12:03 | 29K بازدید | 11 دیدگاه

کیا برای ما مثل مدارس دیگر است اما ملاحظه کردیم؛

ملک احمد: کیا مدارک جدید بیاورد، ما به قطعیت رسیده‌ایم

ملک احمد یکی دیگر از اعضای کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در گفتگو با ورزش سه درباره دلایل حکم صادره علیه آکادمی کیا صحبت کرده است.

ملک احمد: کیا مدارک جدید بیاورد، ما به قطعیت رسیده‌ایم

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته حکم خبرساز کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در رابطه بازیکن تیم فوتبال آکادمی کیا منتشر شد و این بازیکن محکوم شد.


برای روشن شدن ابعاد موضوع روز گذشته با کاظم سلیمانی یکی از 5 عضو کمیته انضباطی هم صحبت شد و او توضیحات مهمی در رابطه با حکم صادره ارائه داد و حالا با ملک‌احمد یکی دیگر از اعضای کمیته انضباطی هیئت فوتبال صحبت کرده ایم و در ادامه دلایل این عضو را هم برای رایی که صادر شده می خوانید.

 

ملک احمد حرف هایش را در مورد حکم صادره با اشاره به بیانیه ای که آکادمی کیا صادر کرده، اینطور آغاز کرد و گفت:« آکادمی کیا بیانیه ای صادر کرده و من این بیانیه را خواندم و برای بیانیه هم جواب دارم.


ما برای رایی که صادر می کنیم بررسی همه جانبه نسبت به پرونده انجام می دهیم. این فرد دو سال پیش هم مورد شکایت واقع شده بود و کمیته انضباطی بررسی کرده بود و به نتیجه یقین آور نرسیده بود


 و علی رغم ادله تیم های دیگر که گفته بودند بازیکن جا زده است، در رای پایانی نوشته شده بود چون ادله ای نداریم، ایشان غیر مجاز تلقی نمی شود.»


او سپس ادامه داد:« این دلیل نمی شود در آینده اگر تیمی مدارکی به دست آورد یا نسبت به فردی مضمون شد، نتواند شکایت کند یا شکایتش رد شود. این حق برای شکایت تیم ها وجود دارد، چون ممکن است اسناد و مدارک جدید به دست بیاید. اگر کسی جا زده باشد و یا تخلفی کرده باشد، حتی اگر فصل تمام شده باشد، می توانیم حکم بدهیم. کما اینکه در مسابقات المپیک گاهی می بینید که پس از سال ها حکم صادر می شود و حتی مدال بازپس گرفته می شود.این حق برای تمام صنوف ورزشی وجود دارد و ما هم رسیدگی می کنیم.»


عضو کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران اضافه کرد:« آکادمی کیا هم مثل تیم های دیگر است و برای ما فرقی نمی کند. ما بیشتر تیم را می بینیم و نه فرد را. ما مدارک را بررسی کردیم و استعلام کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید حضوری بیایند تا اسناد و مدارک را بررسی کنیم. چندین مرتبه خواستیم بیایند و نیامدند و پیش از تشکیل آخرین جلسه اعلام کردیم اگر نیایید رای را صادر می کنیم. حتی آخر سال بود و دوستان (5 عضو کمیته انضباطی) گفتند که شاید نتوانیم بیاییم. طبق قانون جلسات با سه نفر رسمیت پیدا می کند. درنهایت روز 26 ام اسفندماه 1399 فردی را می آورند به نام محمدرضا. پس از جلسه احراز می شود که این فرد محمدرضا نیست و فرد جا زده است و با توجه به سوابق و عدم همکاری آکادمی کیا به این نتیجه رسیدیم که غیر مجاز است و از شناستامه برادرش استفاد کرده است. رای دادیم و البته حتی در رای ملاحظاتی نسبت به آکادمی رعایت کردیم. جریمه نقدی 30 میلیون بود و ما حداقل این جریمه یعنی 10 میلیون را اعمال کردیم.»  


ملک احمد سپس در واکنش به این سوال که چرا آزمایش DNA برای راستی آزمایی حرف هایی آکادمی کیا و بازیکنش در نظر گرفته نشده، اضافه کرد:« اگر ادعایی دارند، آزمایش استخوانی دارند و یا مورد دیگر، گفتیم بروید و بگیرید و برای ما بیاورید. مدارک جدید اگر دارند می توانند بروند و ارائه کنند. آکادمی کیا با رفتاری که انجام داده و بیانیه ای که صادر کرده، می خواهد جو عمومی را بر علیه کمیته انضباطی کنند ولی ما به چیزی که رای داده ایم اعتقاد داریم. کاری به جدول مسابقات نداریم و به فرد هم کاری نداریم.»  


ملک احمد در بخش پایانی صحبت هایش در رابطه با دلایل کمیته برای اعلام رای علیه بازیکن آکادمی کیا نیز توضیحات مختصری ارائه کرد:« بحث این است که ایشان سوالات ابتدایی را در رابطه با خانواده خودشان نتوانسته اند جواب بدهند. به هر حال طبیعی است که مثلا برادر شما باید مشخصات عمویتان را بداند. ما حتی از آموزش و پرورش هم استعلام گرفتیم که حتی د ر آنجا هم مشکلاتی داشتند.»

دیدگاه‌ها