کد خبر : 1750644 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 16:28 | 36.1K بازدید | 5 دیدگاه

اعتراف بازیکن وردربرمن به تمارض

روزی که بازی جوانمردانه جای VAR را گرفت

صفحه رسمی بوندس لیگا ویدیویی از صحنه حرکت جوانمردانه بازیکن وردربرمن را منتشر کرده که در آن، به تصمیم اشتباه داور در اعلام پنالتی، اعتراف می کند.

روزی که بازی جوانمردانه جای VAR را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، چند سالی است که با حضور تکنولوژی کمک داور ویدیویی، بسیاری از اشتباهات داوری اصلاح شده و در مواردی همین VAR نیز منجر به تصمیمات بعضا اشتباهی شده است اما 7 سال پیش که خبری از این تکنولوژی نبود، حرکت جوانمردانه بازیکن وردربرمن در ذهن علاقه مندان به فوتبال در بوندس لیگا ماندگار شد.


صفحه رسمی بوندس لیگا در توئیتر، با انتشار ویدیویی از بازی قدیمی و 7 سال پیش وردربرمن و نورنبرگ، یکبار دیگر از حرکت جوانمردانه آرون هانت در جریان این بازی تقدیر کرد و بازی جوانمردانه را گرامی داشت.
داستان از این قرار است که در دقیقه 75 این بازی، زلاتکو یونوزوویچ بازیکن وردربرمن با یک پاس خوب، آرون هانت را درون محوطه جریمه صاحب توپ کرد که این بازیکن پس از برخورد با خاویر پینولا روی زمین افتاد و مانوئل گراف داور مسابقه در سوت خود دمید و یک خطای پنالتی به سود وردربرمن اعلام کرد.


این تصمیم گراف اعتراض شدید بازیکنان نورنبرگ را در پی داشت. خاویر پینولا باور نداشت که داور مسابقه این صحنه را پنالتی گرفته است. در حالیکه بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود وردربرمن در جریان بود، این پنالتی می توانست تمام امیدهای نورنبرگ برای بازگشت به بازی را از بین ببرد.

 

1593478

 

1593479

 

1593480

 

1593481

 

1593477

 

1593476


در حالیکه بازیکنان نورنبرگ در حال اعتراض به این تصمیم داور مسابقه بودند، آرون هانت کاپیتان وردربرمن نزد گراف قاضی مسابقه رفت و اعلام کرد که خاویر پینولا هیچ برخوردی با او نداشته و خودش روی زمین افتاده است. پس از اعتراف هانت، داور مسابقه نیز تصمیم خود مبنی بر اعلام خطای پنالتی به سود وردربرمن را پس گرفت و یک ضربه آزاد به سود نورنبرگ اعلام کرد.


شجاعت هانت در اعتراف به اینکه خطایی روی او رخ نداده است، منجر به تشکر بازیکنان نورنبرگ از او شد. حرکت زیبای هانت تا مدت ها به عنوان سمبل بازی جوانمردانه شناخته و از او تجلیل نیز به عمل آمد. آن دیدار در نهایت با همان نتیجه 2 بر صفر به سود وردربرمن به پایان رسید و هانت در آن مسابقه یک پاس گل نیز داده بود.


این بازیکن که اکنون 34 ساله است، در پایان آن فصل و پس از 13 سال حضور در وردربرمن، از جمع آنها جدا شد و اکنون به همراه هامبورگ در بوندس لیگای 2 حضور دارد.

دیدگاه‌ها