کد خبر : 1750866 | 02 اردیبهشت 1400 ساعت 18:02 | 26.8K بازدید | 8 دیدگاه

او را مفصر نمی دانم

پیکه: لاپورتا چاره ای جز موافقت با پرز نداشت

جرارد پیکه معتقد است خوان لاپورتا در شرایط عادی اجازه نمی داد بارسلونا وارد سوپرلیگ شود.

پیکه: لاپورتا چاره ای جز موافقت با پرز نداشت

به گزارش "ورزش سه"، بامداد دوشنبه بود که 12 باشگاه بزرگ اروپا با انتشار بیانیه ای خبر از رسمیت یافتن سوپرلیگ اروپا و جدایی شان از یوفا دادند. سه باشگاه اسپانیایی، شش قدرت بزرگ انگلیس و سه باشگاه بزرگ ایتالیایی موسسان سوپرلیگی بودند که بامداد امروز شکستش قطعیت یافت.

با جدایی شش باشگاه انگلیسی، تنها شش باشگاه در سوپرلیگ باقیماندند و فعلا برگزاری این تورنمنت به حالت تعلیق درآمده است.

 

جرارد پیکه برای بیان نظرش درباره شکست پروژه سوپرلیگ اروپا اصلا وقت را تلف نکرد. تنها 48 ساعت پس از اعلام وجود سوپرلیگ، شش باشگاه انگلیسی که نیمی از دوازده عضو موسس سوپرلیگ را تشکیل می دادند اعلام کردند که از تصمیم خود منصرف شده اند و در سوپرلیگ شرکت نمی کنند.

 

1593345

 

پیکه در واکنش به این خبر در توییتر خود نوشت: "فوتبال متعلق به هواداران است، امروز بیش از همیشه."

 

برنامه بامداد سه شنبه ال چیرینگیتو ویژه و خاص بود. فلورنتنیو پرز میهمان پربیننده ترین برنامه ورزشی اسپانیا بود و در مورد سوپرلیگ صحبت کرد. تنها ساعاتی پس از بخش این برنامه، رئیس رئال مشاهده کرد که چطور پروژه بزرگ او شکست خورده است.

چهارشنبه شب جرارد پیکه در اواسط پخش برنامه ال چیرینگیتو که برخلاف برنامه گذشته اش حال و هوای خوبی نداشت، توئیت کرد:« دیروز جشن می گرفتند و امروز انگار غرق شده اند. ال چیرینگیتوی فلورنتینو.»

 

 

1593439

 

 

مدافع بارسا شب گذشته در مصاحبه اختصاصی با خورخه والدانو در شبکه مووی استار بار دیگر به انتقاد از سوپرلیگ پرداخت و در مورد حضور بارسا در این تورنمنت گفت:« بارسلونا حضور در سوپرلیگ را به خاطر مشکلات مالی پذیرفت. من کلاهم را به احترام خوان لاپورتا(رئیس جدید بارسا) بر می دارم چون می دانم که او باشگاهی ورشکسته و بدهکار را تحویل گرفت و چاره ای جز پذیرش خواسته فلورنتینو پرز برای حضور در سوپرلیگ نداشت.»

 

 

1593809

 

 

پیکه ادامه داد:« نگاهی کلی تر به سوپرلیگ نشان می دهد که این پروژه در درازمدت به سود دنیای فوتبال نبود. اینکه تعدادی باشگاه بزرگ و چند باشگاه دعوت شده باهم بازی کنند و درآمدی هنگفت را بین خودشان تقسیم کنند، باعث نابودی باشگاه های متوسط و کوچک می شد. چنین تغییری در فوتبال غیرممکن است و بازار جواب نمی دهد.»

 

دیدگاه‌ها