کد خبر : 1750924 | 02 اردیبهشت 1400 ساعت 22:48 | 9.3K بازدید | 1 دیدگاه

"مطمئن بودم عملی نمی‌شود"

آنچلوتی: سوپرلیگ یک جوک است

کارلو آنچلوتی، سرمربی سابق یوونتوس، چلسی، رئال مادرید، میلان و سرمربی فعلی اورتون، می گوید وقتی خبر تشکیل سوپرلیگ را شنید، فکر می کرد که این یک شوخی باشد!

آنچلوتی: سوپرلیگ یک جوک است

به گزارش "ورزش سه"، کارلو آنچلوتی ضمن انتقاد از تیم های که قصد تشکیل سوپرلیگ را داشتند گفت که فکر می کند ایده تشکیل سوپرلیگ چیزی بیش از یک جوک نبوده است.

دوازده تیم بزرگ اروپایی از جمله بیگ سیکس لیگ برتر، روز یکشنبه اعلام کردند که قصد تشکیل سوپرلیگ را دارند، هر چند پس از اعتراضات بسیار از سوی خانواده فوتبال خیلی زود این ایده در نطفه خفه شد و تیم های انگلیسی ظرف 48 ساعت انصراف خود را از سوپر لیگ اعلام کردند.

مقامات باشگاه اورتون از جمله کسانی بودند که بر علیه سوپر لیگ موضع گرفتند و آن را تخلفی بی شرمانه و نابخردانه نامیدند.

 

1593935

 

آنچلوتی که از دیدن اینکه بسیاری از باشگاه های سابقش به این پروژه پیوسته اند متعجب بود، گفت: "اولین واکنش من این بود که آنها شوخی می کنند، این یک شوخی و جوک است!

این یک جوک است چرا که قرار نیست اتفاق بیافتد. غیرممکن است.

فرهنگ ورزش در اروپا با ورزش ها آمریکایی متفاوت است. نه به این دلیل که ما درستیم و آنها غلط هستند، بلکه به این دلیل که فرهنگ مردم متفاوت است. در آمریکا، در ایالات متحده، ورزش متفاوت است. ورزش سرگرمی است.

در اروپا ما با شرور و حرارت و احساسات بیشتری زندگی می کنیم. از کودکی می خواهیم که همسایه هایمان را شکست دهیم. ما از کودکی متفاوت از هم بزرگ می شویم. ورزش در آمریکا این نیست. فوتبال اکنون بخشی از کسب و کار و تجارت شده است. اما ما باید هر دو جنبه را در نظر بگیریم.

 

1591743

 

فوتبال در وهله اول یک ورزش است و بعد با سرمایه گزاری های زیاد همچنین تبدیل به یک تجارت هم شده است. ما باید هر دو را در نظر بگیریم. این کاملا نرمال است."

آنچلوتی که مدتی را نیز در بایرن مونیخ و PSG گذرانده است، دو باشگاهی که پیوستن به سوپرلیگ را رد کرده بودند، اضافه کرد: "برای همه هواداران فوتبال روز عجیبی بود، سورپرایز بود.

ما در ماه های گذشته درباره سوپرلیگ شنیده بودیم اما من مطمئن بودم این موضوع رخ نخواهد داد. چه می توانم بگویم؟ آنها اشتباه کردند.

دوازده باشگاه موسس سوپرلیگ مرتکب اشتباه شدند. آنها نظر بازیکنان، سرمربیان و یا هواداران را در نظر نگرفتند."

 

دیدگاه‌ها