کد خبر : 1751281 | 04 اردیبهشت 1400 ساعت 12:59 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

سرنوشت ژیمناست ها به دست فدراسیون جهانی افتاد

لغو گزینشی المپیک؛ به سود یا ضرر ژیمناستیک ایران؟

با لغو مسابقات گزینشی المپیک در رشته ژیمناستیک، سرنوشت حضور ژیمناست های ایرانی در المپیک توکیو به دست فدراسیون جهانی افتاد.

لغو گزینشی المپیک؛ به سود یا ضرر ژیمناستیک ایران؟

به گزارش "ورزش سه"، قرار بود مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در رشته های هنری مردان، هنری بانوان، ترامپولین و ریتمیک خرداد امسال به میزبانی کشور چین برگزار شود که این کشور از میزبانی این رقابت‌ها انصراف داد و ژاپن به عنوان میزبان انتخاب شد؛ اما با انصراف کشور ژاپن از میزبانی این دوره از مسابقات، کنفدراسیون ژیمناستیک آسیا در ایمیلی به کشورهای عضو اعلام کرد رقابت‌های هنری مردان،هنری بانوان وترامپولین لغو شده و هیچ رقابت دیگری جایگزین آن نمی‌شود.


قرار بود ملی‌پوشان ژیمناستیک هنری مردان ایران در 6 وسیله در این مسابقات شرکت کنند؛ اما با توجه به این تصمیم، تکلیف سهمیه‌ قاره آسیا برای بازی‌های المپیک توکیو ، براساس آیین نامه اصلاح شده کسب سهمیه توسط FIG اعلام خواهد شد.


سعیدرضا کیخا، ملی پوش باتجربه تیم ملی ژیمناستیک جزو پرامیدترین ورزشکاران ایرانی برای کسب سهمیه بود که در اوایل زمان شیوع کرونا در جام جهانی آذربایجان در آستانه کسب سهمیه قرار داشت و حتی به فینال رسیده بود، اما ناگهان فینال این مسابقات به دلیل کرونا لغو شد.


حالا باید در انتظار تصمیم نهایی فدراسیون جهانی ژیمناستیک باشیم تا مشخص شود آیا در این دوره ژیمناستیک ایران در المپیک توکیو سهمیه کسب خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها