کد خبر : 1751940 | 07 اردیبهشت 1400 ساعت 13:01 | 70.3K بازدید | 11 دیدگاه

پشت پرده‌های سوپرلیگ ادامه دارد؛

سورپرایز در بارسا؛ ناهار مشترک پیکه، چفرین و لاپورتا

به تازگی فاش شده است که چند هفته پیش الکساندر چفرین، رییس یوفا، با جرارد پیکه، یکی از کاپیتان های بارسا، قرار ناهار داشته و در ادامه خوان لاپورتا، رییس بارسلونا، نیز به این دو پیوسته است.

سورپرایز در بارسا؛ ناهار مشترک پیکه، چفرین و لاپورتا

به گزارش "ورزش سه"، اوضاع سوپرلیگ و یوفا دیگر کم کم دارد شبیه به داستان های کاراگاهی می شود؛ رسانه های اسپانیایی گزارش کرده اند که  چند هفته پیش جرارد پیکه و الکساندر چفرین با یکدیگر ناهار خورده اند تا در مورد موضوع حق پخش تلویزیونی، حقوق قهرمان چمپیونزلیگ و دیگر رقابت های تحت نظر یوفا با هم صحبت کنند.

بهترین قسمت ماجرا اما این است که در ادامه و پس از صرف ناهار، خوان لاپورتا، رییس بارسا، نیز برای دسر به این دو ملحق شده است. تصویری که اکنون بسیار دیدنی به نظر می رسد؛ خوان لاپورتا، رییس یکی از باشگاه های یاغی و موسس سوپرلیگ، یکی از کسانی که چفرین در روزهای اخیر به نادانی معتقدان به تئوری صاف بودن زمین نامیده، با رییس یوفا قهوه می خورد!

هر چند بارسا اکنون یکی از تیم های جناح دشمن یوفا است، اما رییس یوفا با روی باز دعوت پیکه به نهار در بارسلونا را پذیرفته است.

 

1595563

 

طبق آخرین گزارش ها به نظر می رسد لاپورتا با تباس، رییس لالیگا، و همچنین چفرین ملاقات کرده است تا هفته ها پیش از اعلام وجود سوپرلیگ و تهدید یوفا به محروم کردن تیم های عضو این تورنمنت شورشی، به آنها در این مورد هشدار دهد.

خوان لاپورتا هنوز در این مورد صحبت نکرده است، هر چند باشگاه بارسلونا اعلام کرده که به تعهداتش در قبال پروژه سوپرلیگ پایبند می ماند، اما هر گونه حرکتی در جهت عملی شدن این پروژه باید به تصویب تمام اعضای باشگاه برسد.

 

1595567

 

دوازده تیم بزرگ اروپایی؛ رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، میلان، اینتر، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، منچسترسیتی، چلسی و تاتنهام در آخرین ساعات روز یکشنبه هفته پیش اعلام کردند که بالاخره سوپرلیگ اروپا را تشکیل داده اند و قصد دارند تورنمنتی محدود با حضور 20 تیم اروپایی که 15 تیم اعضای موسس سوپرلیگ هستند را بدون نظارت یوفا و فیفا برگزار کنند.

این خبر با واکنش بسیار شدید اهالی فوتبال و هواداران رو به رو شد که دلیل تشکیل این تورنمنت را طمع و حرص مالکان این باشگاه های ثروتمند می دانستند که با نشانه گرفتن اصل اساسی رقابت بر مبنای شایستگی در فوتبال، قصد دارند جیب های خود را پر کنند.

 

1595567

 

شش تیم انگلیسی زیر فشار هواداران ظرف 24 ساعت کناره گیری خود از سوپرلیگ را اعلام کردند و پس از آنها دیگر تیم های باقی مانده نیز یکی یکی کنار رفتند تا پروژه سوپرلیگ با شکست سختی مواجه شود. اکنون تنها رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس همچنان بر ایده سوپرلیگ پافشاری می کنند و میلان نیز هنوز موضعی در این باره نگرفته است.

 

1594823

 

الکساندر چفرین، رییس یوفا، واکنشی بسیار تند به کودتای 12 تیم بزرگ اروپایی نشان داد و حتی پس از شکست پروژه سوپرلیگ با اعلام اینکه 12 باشگاه موسس سوپرلیگ مجازات خواهند شد، سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس را که همچنان بر ایده ایجاد سوپرلیگ پافشاری می کنند، به نادان هایی که به صاف بودن زمین معتقدند تشبیه کرد و همچنین گفت که در برابر باشگاه های انگلیسی که از سوپرلیگ کنار کشیدند ملایمت به خرج داده خواهد شد.

پیشبینی می شود که سه باشگاه مادرید، بارسا و یووه با شدیدترین مجازات ها رو به رو خواهند شد که می تواند شامل محرومیت از چمپیونزلیگ در فصل بعد نیز باشد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها