کد خبر : 1752474 | 09 اردیبهشت 1400 ساعت 23:50 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

خوشه طلایی ساوه - صفر سپاهان 2؛

جام‌حذفی؛ گل‌های محبی و سجاد برای فرار از پنالتی

تیم فوتبال سپاهان در دقایق 114 و 119 دیدار برابر خوشه طلایی ساوه موفق به گلزنی شد تا از رسیدن بازی به ضربات پنالتی جلوگیری کند.

جام‌حذفی؛ گل‌های محبی و سجاد برای فرار از پنالتی

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت 20:45 دقیقه در ورزشگاه شهید چمران ساوه برگزار شد؛ ورزشگاهی که هر چند به سختی ولی با تلاش مسئولان ورزش استان مرکزی بالاخره مجوز میزبانی از صدرنشین لیگ برتر را گرفت و شاگردان وحید بیاتلو که در فصل جاری مسابقات بارها در تهران از حریفانشان میزبانی کرده بودند، این فرصت را پیدا کردند که در خانه بازی کنند.


در نیمه اول این مسابقه اما برخلاف انتظار و با توجه به اینکه محرم نویدکیا با تمام توان تیمش را وارد زمین کرده بود، شاهد موقعیت خاصی از سوی دو تیم نبودیم و حتی می توان گفت در برخی از دقایق بازی این شاگردان وحید بیاتلو بودند که عملکرد بهتری داشتند؛ تا جایی که داور حتی پس از چند خطایی که مشکلی پوشان سپاهانی در این مسابقه داشتند، به عزت پورقاز کارت زرد نشان داد.


در نیمه دوم اما سپاهانی که نمی خواستند کارشان به اما و اگر بکشد، تهاجمی تر وارد زمین شدند و در طول 45دقیقه دوم فرصت هایی برای گلزنی داشتند که البته مدافعان و دروازه بان تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه عملکرد بهتری داشتند و حتی در دقایقی نیز می توانستند روی ضدحملات دروازه پیام نیازمند را باز کنند که این گلر ملی پوش اجازه شگفتی سازی را به بازیکنان تیم خوشه طلایی نداد تا در نهایت این بازی به وقت های اضافی برود.

 

1596328


با شروع وقت های اضافی با تعویض هایی که محرم نویدکیا انجام داده بود، سپاهان تسلط بیشتری بر بازی پیدا کرده بود ولی از طرفی ضدحملات شاگردان بیاتلو که در وقت های اضافی با اعتماد به نفس بیشتری هم بازی می کردند، افزایش پیدا کرده بود. مهم ترین اتفاق نیمه اول وقت های اضافی اما جایی رخ داد که بازیکنان سپاهان معتقد بودند که بازیکن خوشه طلایی به دروازه بان خودی یعنی خزایی که روز بسیار خوبی را سپری می کرد، پاس رو به عقب داده ولی وحید رضایی داور مسابقه چنین اعتقادی نداشت؛ اعتراض بازیکنانی که پشت دروازه مشغول گرم کردن بودند، منجر به اخراج مولایی یکی از بازیکنان خوشه طلایی در این صحنه شد.


نیمه دوم بازی با حملات خطرناک تر سپاهان دنبال شد و حتی در دقیقه 107 ضربه مهاجم سپاهان از روی خط به بازی بازگردانده شد. دقایقی بعد اما سرانجام مقاومت شاگردان بیاتلو که نمایش خیره کننده ای مقابل صدرنشین لیگ برتر ارائه کردند، شکسته شد و پاس بسیار خوبی سجاد شهباززاده که در نیمه دوم وارد زمین شده بود، به محمد محبی رسید و این بازیکن پس از اینکه دروازه بان را با یک حرکت یک پا دو پا جا گذشت، به راحتی توانست دروازه خالی را در دقیقه 115 باز کند.


پس از این گل محمد محبی که با مصدومیت به کار ادامه می داد از زمین بیرون رفت ولی هم تیمی هایش که حالا مقاومت تیم میزبان را شکسته بودند، موفق شدند روی حرکت تکنیکی یاسین سلمانی و ضربه سجاد شهباززاده گل دوم را هم در دقیقه 119 وارد دروازه خوشه طلایی کنند تا بدین ترتیب شاگردان محرم نویدکیا که فقط چند دقیقه تا تعیین تکلیف بازی در ضربات پنالتی فاصله داشتند، به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند و سپاهان با این پیروزی به جمع هشت تیم برتر جام حذفی راه پیدا کرد.

 

*در ادامه مطلب می توانید اطلاعات جزئی تر این مسابقه را دنبال کنید:
 
مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
دیدار تیم‌های خوشه طلایی ساوه و سپاهان
ورزشگاه: شهید چمران ساوه
گل‌ها: محمد محبی (دقیقه ۱۱۷) و سجاد شهباززاده (دقیقه ۱۲۰) برای سپاهان


اخطار: احسان پورشیخ علی (دقیقه ۵۲)، پوریا غلامی (دقیقه ۸۶)، محمد خزایی فرد (دقیقه ۱۰۲) از خوشه طلایی- عزت الله پورقاز (دقیقه ۲۵) از سپاهان


خوشه طلایی: محمد خزایی فرد، حسن مرادی‌فر، عباس عامری، پوریا غلامی، احسان پورشیخ علی، میثم فردوسی، حسین دوستدار (۵۴- عباس یحیی بیگی (۸۵- فرشید پاداش))، امین جهان کهن، محمد سرفراز، حسین فاضلی و مسعود کاظمینی
سرمربی: وحید بیات‌لو


سپاهان: پیام نیازمند، عزت الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، احسان حاجی صفی، سروش رفیعی (۴۶- یاسین سلمانی)، محمد کریمی (۶۵- جلال الدین علیمحمدی)، محمدرضا حسینی، محمد محبی و کی‌روس استنلی (۶۵- سجاد شهباززاده)
مربی: محرم نویدکیا


داور: وحید زمانی

 

1596326

 

دقایق حساس:


دقیقه ۳۵- ارسال امید نورافکن از سمت چپ در تیر نزدیک با ضربه سر خطرناک حسینی همراه شد اما توپ را مدافعان خوشه طلایی برگشت دادند.
دقیقه ۵۳- در شلوغی محوطه جریمه و دروازه بدون دروازه بان خوشه طلایی، ضربه کی‌روس را عباس عامری از روی خط دروازه بیرون کشید تا موقعیت طلایی سپاهان از دست برود.
دقیقه ۷۰- در موقعیتی که پشت مدافعان خوشه طلایی برای حسینی به وجود آمد ضربه او در موقعیتی تک به تک با واکنش دروازه بان همراه شد و توپ به کرنر رفت.
دقیقه ۹۵- ضربه محکم کامبیز دهقانی از فاصله‌ای ۳۰ متری را نیازمند در دو ضرب در اختیار گرفت.
دقیقه ۹۷- روی یک شروع کرنر کوتاه حسینی از کنج محوطه جریمه ضربه خطرناکی زد اما دروازه بان خوشه طلایی در دو مرحله توپ را مهار کرد.

 

1596327

 


اتفاق ویژه:


هرچند این دیدار بدون تماشاگر باید برگزار می‌شد اما روی پشت بام ساختمان‌های کناری ورزشگاه که به داخل زمین دید داشتند پر بود از خانواده‌هایی که بازی را تماشا می‌کردند و البته تیم شهر خود را حسابی حمایت کردند.

 


بهترین بازیکن:


سجاد شهباززاده در شبی که یک پاس گل داد و یک گل به ثمر رساند بهترین بازیکن میدان بود، هرچند از بازی خوب یاسین سلمانی نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد.

 

 

دیدگاه‌ها