کد خبر : 1752560 | 10 اردیبهشت 1400 ساعت 12:25 | 152.6K بازدید | 14 دیدگاه

یحیی به دنیزلی 2005 نرسید

پرسپولیس و دومین رکورد امتیازی تاریخ ACL

پرسپولیس ایران که با عنوان بهترین تیم رقابت‌های منطقه غرب و صدرنشین گروه پنجم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته دومین عملکرد موفق تاریخ باشگاههای ایرانی در این مرحله را پس از پاس 2005 به ثبت رسانده است.

پرسپولیس و دومین رکورد امتیازی تاریخ ACL

به گزارش ورزش سه ،  پرسپولیس به همراه استقلال دو نماینده فوتبال ایران در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا در سال 2002 بودند که توفیقی در این رقابت ها به دست نیاوردند اما سرخ پوشان از سال 2009 تا امروز مجموعا هفت بار موفق شدند از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان به دور بعدی بازی‌ها صعود کنند که از این نظر هم موفق ترین باشگاه ایرانی محسوب می شوند که البته استقلال می تواند امشب با این رکورد برابری کند.

 

*در این بین و از زمانی که مسابقات به صورت رفت و برگشت در مرحله گروهی و با انجام 6 بازی در هر دور دنبال می شود، پرسپولیس 2021 با کسب 15 امتیاز و 5 پیروزی رکورد دومین عملکرد برتر در این مرحله بین تیم های ایرانی را به نام خودش ثبت کرده و البته بهترین عملکرد تاریخ خودش را داشته است.


*پرسپولیس در سال 2009 از گروه سه تیمی(با انصراف شارجه) و با کسب 7 امتیاز به مرحله دوم رقابت های آسیایی راه یافت ، در سال 2012 برای دومین بار با 11 امتیاز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را تجربه کرد.


*در سال 2015 و در سومین صعود با 4 پیروزی و 12 امتیاز راهی مرحله بعدی شد. در سال 2017 با 9 امتیاز در مکان دوم جدول گروه قرار گرفت و صعود کرد.
*در سال 2018 و با هدایت برانکو ایوانکوویچ 13 امتیاز کسب کرد ، سال گذشته با مربیگری گل محمدی با 10 امتیاز راهی یک هشتم نهایی شد و در این فصل برای نخستین بار رکورد 5 پیروزی و کسب 15 امتیاز را به نام خودش ثبت کرد.


* رکورد بهترین عملکرد تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در بین باشگاههای ایرانی همچنان متعلق به پاس تهران در سال 2005 میلادی است. پاس با هدایت مصطفی دنیزلی در آن سال توانست علاوه بر 5 پیروزی به یک تساوی دست یابد و با 16 امتیاز از گروه نخست بازی ها به مرحله بعدی رقابت ها صعود کند که این نخستین صعود تیم های ایرانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود.البته این رکورد در بین دیگر کشورهای آسیایی بی سابقه نبوده و حتی الدحیل قطر سابقه صعود با 18 امتیاز کامل مرحله گروهی را در سال 2018 داشته است.


پرسپولیس در بخش گل های زده و خورده موفق به ثبت رکورد تازه ای نشد چرا که در سال 2012 نیز با عملکرد 14 گل زده و 5 گل خورده از این مرحله عبور کرد.


سرخ پوشان تنها تیم ایرانی هستند که سه بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته اند و دو بار در بازی فینال این مسابقات حضور داشتند. باید دید هفتمین صعود از مرحله گروهی می تواند تیم گل محمدی را به چهارمین حضور در نیمه نهایی ، سومین فینال و حتی شاید اولین قهرمانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا برساند؟


این در حالی است که استقلال ایران هم امشب بخت زیادی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دارد. آبی پوشان هم یک بار سابقه حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را داشته اند و برای بهبود این رکورد تلاش می‌کنند. استقلال در کنار پرسپولیس رکورد شش صعود به مرحله گروهی را تا دوره قبلی رقابت ها در اختیار داشته و امشب می تواند با هفتمین صعود باز هم از این نظر با رقیب دیرینه مساوی شود.

دیدگاه‌ها