کد خبر : 1752738 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 10:27 | 294.2K بازدید | 34 دیدگاه

پایان خوش ACL با درخشش این 11 نفر

تیم منتخب ایرانی‌ها در هفته آخر لیگ قهرمانان

دور نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان با ثبت سه پیروزی و یک شکست برای نمایندگان ایران به پایان رسید، که موجب صعود تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتور به مرحله یک‌هشتم نهایی شد.

تیم منتخب ایرانی‌ها در هفته آخر لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، از این بهتر دیگر محال بود اتفاق بیفتد. مطمئناً همه فوتبالی‌ها آخرین دور از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2020/2021 را حالا حالاها فراموش نخواهند کرد. جاییکه درنهایت، تمام اتفاقاتی که باید رخ می‌داد به طرز عجیبی به وقوع پیوست، تا ایران با سه تیم (پرسپولیس، استقلال، تراکتور) صاحب بیشترین نماینده در مرحله حذفی ACL باشد. ضمن اینکه فولاد خوزستان نیز اگر با قرعه نرمال‌تری مواجه می‌شد، درواقع این تیم نیز سزاوار صعود به مرحله حذفی بود.


 نمایندگان ایران پس از خاتمه دور پنجم که حتی موفق به ثمر رساندن حتی یک گل نشدند، به‌مانند دوندگان قهرمان دوی استقامت، با شنیدن صدای زنگ دور پایانی، آن دور را، با سه پیروزی و یک شکست پشت سر گذاشتند تا به‌نوعی اعاده حیثتی کرده باشند.


به‌هرحال لیگ قهرمانان در منطقه غرب طی 21 روز بازی‌های فوق‌العاده فشرده خاتمه یافت و تیم‌های پرسپولیس با 15 امتیاز، استقلال 11 امتیاز و تراکتور با 10 جواز صعود به مرحله بعد را به دست آوردند تا پس از یک وقفه نسبتاً طولانی، به ترتیب به مصاف تیم‌های استقلال تاجیکستان، الهلال عربستان و النصر عربستان بروند.


مانند دفعات قبل این بار در پایان دور ششم نیز بهترین بازیکنان ایرانی را با توجه به مترو معیارهایی که در اختیارداریم انتخاب کردیم که درواقع حضور پرتعداد بازیکنان تأثیرگذار و آماده به‌نوعی انتخاب این 11 نفر را بسیار سخت کرده بود، این دقیقا برخلاف دور پنجم بود که هر 4 تیم ایرانی نتایج بسیار ضعیفی را گرفته بودند.


بازیکنان منتخب دور ششم به شرح زیر هستند:
 

دروازه بان:


محمدرضا اخباری (تراکتور)
بی‌جهت نیست که به او لقب گجت را داده اند. اخباری در ادامه روند بسیار خوبِ خوش بازهم با یک کلین شیت به‌موقع، نقش مهمی در به دست آوردن مهم‌ترین پیروزی این فصل تراکتور ایفا کرد. او که در 5 بازی گذشته موفق شده بود در 4 دیدار دروازه خود را بسته نگه دارد، این بار هم در چند نوبت اجازه نداد تا مهاجمان زهردار الشارجه پایشان به گل باز شود، تا در پایان جام با دریافت تنها 3 گل در 6 بازی کارنامه بی‌نظیری را از خود در این تورنمنت به‌جای بگذارد. بدون هیچ شک و تردیدی اخباری یکی از ارکان صعود شیرین تی تی ها به مرحله حذفی بود. قدر مسلم این رقابت‌ها نقطه عطفی در کارنامه این گلر با اخلاق تراکتور که روزهای تلخ و شیرین زیادی را در این مدت تجربه کرده است محسوب می‌شود.

 

1590468

 

مدافعان:


میلاد فخرالدینی (تراکتور)
میلاد فخرالدینی در دیدار مقابل الشارجه، هم در انجام وظایف دفاعی و هم نفوذ به‌عنوان یک مدافع راست، بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت. فخرالدینی باتجربه زیادی که در اختیار دارد، علاوه بر وظایف فنی، نقش مهمی در ایجاد آرامش و کنترل تیم ایفا کرد و یکی از خوب‌های تراکتور چه در این دیدار و چه در کل تورنمنت محسوب می‌شد. او همان‌طور که در نشست خبری پیش از آغاز بازی گفته بود، در همه دقایق حضورش در میدان با تمام وجود برای موفقیت تیمش جنگید و قدر مسلم یکی از بهترین بازیکنان تراکتور در تمام این 6 مسابقه اخیر بود و درواقع صعود به مرحله بعدی می‌تواند خستگی را از تن او و سایر همبازی‌هایش بیرون بیاورد. این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش او با جدایی از تراکتور فاصله چندانی نداشت، اما با ورود رسول خطیبی می‌توان گفت میلاد دوباره احیاشده است.

 

1563721

 

عارف غلامی (استقلال)
مدافع ملی‌پوش و آینده دار باشگاه استقلال بار دیگر، این مرتبه مقابل الشرطه ارزش‌های انکار نشدنی‌اش را به نمایش گذاشت و 95 دقیقه بدون اشتباه در خط دفاعی تیمش حتی برای یک‌بار اجازه نداد موقعیت خطرناکی نصیب مهاجمان الشرطه عراق شود و به این شکل استقلال توانست با تنها گل شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی، حریف عراقی را از پیش رو بردارد و به مرحله حذفی تورنمنت صعود کند. عارف شب گذشته در کنار حسین مرادمند در قلب خط دفاع استقلال، علی‌رغم استرس بالایی که در بازی حاکم بود، ضریب اشتباهش را به کمترین حد ممکن رساند و به‌نوعی خیال فرهاد مجیدی را از داشتن یک مدافع مطمئن راحت کرد. عارف چه درنبرد های هوایی و چه روی زمین، بسیار مسلط و درعین‌حال موفق عمل کرد و به بهترین نحو ممکن خط دفاعی استقلال را رهبری کرد تا همان یک گل برای صعود شیرین پسران آبی به جمع 16 تیم برتر قاره کهن کافی باشد.

 

 

محمدحسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)
این روزها دیگر کمتر کسی شک دارد که کنعانی تبدیل به یک مدافع تمام‌عیار و کامل شده است. نمایش‌های بی‌نظیر او در تیم فوتبال پرسپولیس دیگر چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد. او در آخرین دیدار تورنمنت مقابل الریان علاوه بر بازی بسیار خوبش در خط دفاعی در دقیقه 68 بالاخره توانست نه از روی نقطه پنالتی بلکه در جریان بازی گل سوم پرسپولیس را با یک جاگیری فوق‌العاده و ضربه سری دقیق به ثمر برساند و انتقام آن پنالتی ازدست‌رفته را به این شکل بگیرد. کنعانی بازی به بازی اعتمادبه‌نفسش در خط دفاع پرسپولیس افزایش پیداکرده و پر بیراه نیست اگر ادعا کنیم او حالا یکی از آماده‌ترین مدافعان حال حاضر تیم ملی به شمار می‌رود. این مدافع خوزستانی و ملی‌پوش در این مقطع از دوران بازی خود، علاوه بر پرداختن به انجام وظایف دفاعی، راه گشودن دروازه‌ها را هم فرا گرفته، که قطعاً این خصیصه مهم تأثیر بسزایی در بالا بردن کلاس بازی‌اش دارد.

 

1596235

 

هرویه میلیچ (استقلال)
بالاخره آن‌قدر رفت‌وبرگشت و به‌قول‌معروف هواداران را در آمپاس گذاشت که درنهایت در مهم‌ترین دیدار استقلال در این فصل تا به اینجا با ارائه یک نمایش خیره‌کننده، به‌عنوان بهترین بازیکن زمین خود را معرفی کرد. حالا می‌توان گفت که شاید تمام آن کش‌وقوس‌ها برای حضور او در چنین بازی مهمی ارزشش را داشت خصوصاً اینکه استقلال محمد نادری را به علت مصدومیت در دو دیدار قبلی ازدست‌داده بود. ٧ عملکرد دفاعی موفق، ۱ بار گرفتن پنالتی، ۲ پاس کلیدی و ٨۰% دقت پاس نشان داد او اگر شرایط فیزیکی و حتی ذهنی خوبی داشته باشد، قادر است یکی از مهره‌های تأثیرگذار استقلال در بازی‌های پیش رو باشد. میلیچ همچنین در نیمه دوم به شکل زیبایی مهدی قایدی را با یک پاس کات بک، در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه محکم قایدی را گلر الشرطه با یک واکنش بسیار خوب دفع کرد و اِلا به این آمار درخشان میلیچ می‌شد یک پاس گل را هم اضافه کرد.

 

1596855

 

هافبک‌:

 

مهدی مهدی پور (استقلال)
مهدی مهدی پور در ادامه روند بسیار خوب خودش، در دیدار پایانی مرحله مقدماتی مقابل الشرطه بازهم نشان داد بی‌جهت نیست که استقلال او را به‌جای علی کریمی به خدمت گرفته است. درواقع مهدی پور در این رقابت‌ها چهره کاملاً متفاوتی را به نسبت بازی‌های لیگ برتر از خود ارائه داده است. او در دیدار مقابل الشرطه، علی‌رغم حساسیت‌های زیادی که وجود داشت، کاملاً خونسرد و سربالا در کنار مسعود ریگی علاوه بر کنترل بازی، به‌موجب این‌که صاحب توپ می‌شد، به نحو قابل‌توجهی سعی می‌کرد با حفظ توپ و ارسال‌های قطری به کناره‌های زمین، از فشار الشرطه خصوصاً در نیمه دوم بکاهد. مهدی پور مسلماً با ادامه همین روند، همان‌طور که توانست کمک شایانی به تیمش در راه صعود به مرحله حذفی بکند در ادامه رقابت‌های لیگ برتر هم قادر است به مرکز ثقل استقلال بدل شود، همان حلقه گم‌شده‌ای که فرهاد مجیدی به دنبال آن است. بدون هیچ تردیدی نقش کادر فنی در به‌کارگیری این بازیکن و تحولش غیرقابل‌انکار است. بی‌وقفه منتظریم تا کیفیت فنی این هافبک خوش‌سیمای اصفهانی را در لیگ برتر هم تماشا کنیم.

 

1596856

 

وینگرها:

 

امید عالیشاه ( پرسپولیس)
بازیکن قدیمی و محبوب هواداران پرسپولیس در دیدار مقابل الریان، بازهم فوتبال بسیار خوب و رو به جلویی ارائه داد. کاپیتان دوم پرسپولیس در مقابل الریان در دقیقه 27 پاس گل اول بازی را به ظریف‌ترین شکل ممکن به شهریار مغانلو داد و به‌این‌ترتیب این مهاجم بلندقامت توانست چهارمین و آخرین گل خود را در این رقابت‌ها به ثمر برساند. این در حالی است که او در دیدار رفت هم مقابل الریان پاس گل داده بود. عالیشاه درمجموع، طی 78 دقیقه حضورش در این دیدار، با ثبت 41 پاس و 83 درصد دقت پاس و همچنین 5 عملکرد مثبت دفاعی یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. امید این روزها پخته‌تر از همیشه و بدون هیاهو یکی از ارکان موفقیت پرسپولیس در این فصل و همچنین این رقابت‌ها بوده است، که به نظر می‌رسد این روند فعلاً ادامه خواهد داشت.

 

1596218

 

 احسان پهلوان (پرسپولیس)
پهلوان از بدو حضورش در تیم فوتبال پرسپولیس توانسته بازی‌های قابل قبولی را برای این تیم به نمایش بگذارد و درعین‌حال نظر مثبت هواداران سخت‌گیر این تیم را به خود جلب کند، اما درواقع باید گفت دیدار مقابل الریان در دور برگشت لیگ قهرمانان به‌نوعی اوج کار او در این مدت‌زمان نسبتاً کوتاه به شمار می‌رود. او در این بازی تقریباً در اکثر نقاط زمین حضور داشت و توپ‌گیری کرد و عملاً نقش بارزی دربرد پرگل قهرمان ایران مقابل الریان بازی کرد. هافبک بازی‌ساز پرسپولیس با 95% دقت پاس، بهترین پاسور میدان بود. ضمن اینکه 5 تکل موفق داشت و توانست چندین بار بازیابی توپ کند. احسان همچنین دو بار با دریبل‌زنی، بازیکن حریف را از پیش‌روی برداشت تا شب سختی را خط دفاعی الریان برای مهار او داشته باشد. اما این پایان کارنامه درخشان هافبک بااخلاق پرسپولیس نبود چراکه او توانست گل دوم این بازی را به نام خودش ثبت کند. پهلوان که رفته‌رفته اعتمادبه‌نفس خود را در تیم پیدا می‌کند، با یک شوت دقیق از پشت محوطه جریمه گل دوم دیدار مقابل الریان را هم به ثمر رساند، تا اصطلاحاً مو لای درز کارش نرود.

 

1596211

 

سامان نریمان جهان (تراکتور)
او نیز یکی از خوب‌های این تورنمنت بود که هرچقدر به انتهای تورنمنت نزدیک می‌شدیم، کیفیت او برخلاف بسیاری از بازیکنان این رقابت‌ها ارتقا پیدا می‌کرد. نریمان جهان در همان ابتدای بازی و در دقیقه 7 مهاجم گلزنشان عباس زاده را در یک موقعیت مناسب دید و او را صاحب توپ کرد تا اولین گل تراکتور مقابل الشارجه به ثمر برسد. اما اوج کار نریمان جهان در دقیقه 66 بازی بود. درست در اوج حملات الشارجه و در اوقاتی که هرلحظه احتمال می‌رفت کاخ تمام آرزوهای رسول خطیبی و میلیون‌ها هوادار پور شور این تیم فرو بریزد، با یک فرار استثنایی از میانه میدان تا داخل محوطه جریمه پیشروی کرد و در این لحظه، دقیق‌ترین پاس ممکن را از میان دو مدافع اماراتی بازهم به عباس زاده رسان، تا ماشین گلزنی تراکتور در این دیدار دبل کند و به‌این‌ترتیب خیال همه را راحت شد. در حقیقت این بازی‌ها برای نریمان جهان هم به معنی یک نقطه عطفی در کارنامه او محسوب می‌شود که بدون تردید محبوبیت او را نزد هواداران این تیم بیشتر از قبل می‌کند.

 

1596851

 

مهاجمان:

 

 محمد عباس زاده (تراکتور)
 ماشین گلزنی تی تی ها در جایگاه خودش حتی المان‌های آماری را هم جابجا کرده است. دیگر لازم نیست پس از گلزنی تراکتور زننده گل را جویا شویم. او در دیدار مقابل الشارجه که برای این تیم بسیار حیاتی به شمار می‌رفت ترک عادت نکرد و در همان دقیقه 7 به شیوه خودش دروازه الشارجه را باز کرد. بهترین بازیکن این دیدار دومین شوت یا همان اخرین شوت خود را در بهترین زمان ممکن بازهم تبدیل به گل کرد و نشان داد یک گلزن بالفطره و درعین‌حال یک الماس خوش‌تراش برای تیمش محسوب می‌شود. در وصف تأثیر او در تراکتور باید گفت این مهاجم شمالی بیش از 60 درصد گل‌های این فصل تراکتور را زده و با 4 گلی که در این تورنمنت به ثمر رساند نقش غیرقابل‌انکاری در صعود تراکتور به مرحله حذفی لیگ قهرمانان ایفا کرده است که در جای خود ارزش فراوانی دارد. این در حالی است که عباس زاده در دیدار قبل از روی نیمکت بازی مقابل پاختاکور را دنبال کرد تا درزمان مناسب در بهترین مکان ممکن باشد و به این صورت بتواند اسباب صعود تیم محبوب دیار آذربایجان را فراهم کند.

 

1596852


شهریار مغانلو (پرسپولیس)
اگر پیش از شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان فردی ادعا می‌کرد که شهریار جام را با 4 گل زده به پایان می‌رساند، شاید کمتر کسی آن را باور می‌کرد. اما شهریار برای اثبات توانایی‌هایش چاره‌ای جز درخشش در این مسابقات نداشت و او حالا پس از 6 جدال آسیایی با ثبت 4 گل تبدیل به مهاجم اول تیم محبوبش شده است. مغانلو در ادامه روند بسیار خوب خوبش، در دیدار مقابل الریان در دقیقه 23 چراغ اول را با یک بغل پای کاملاً حرفه‌ای روشن کرد تا سرخ‌پوشان در ادامه با به ثمر رساندن 3 گل دیگر در این بازی، عنوان بهترین خط حمله رقابت‌ها را با 16 گل از آن خودشان کنند. مغانلو در دیدار مقابل الریان علاوه بر گل زیبایش، در پرسینگ هم نقش پررنگی داشت و با حضور مؤثر خود، باعث شده تا پرسپولیس پس از مدت‌ها زوج خط حمله‌اش را با دو مهاجم نوک تشکیل دهد. زوج او و عیسی آل کثیر می‌تواند تمام مشکلات پرسپولیس را در خط حمله به بهترین وجه ممکن حل کند، زوجی که توسط عالیشاه، ترابی و وحید امیری تغذیه می‌شوند. به همین خاطر گل محمدی با این نفرات شاخصی که در اختیار دارد، حق دارد به قهرمانی آسیا گوشه چشمی داشته باشد.

 

1596208

دیدگاه‌ها