کد خبر : 1752742 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 10:41 | 18.2K بازدید | 5 دیدگاه

فاجعه داوری جنایت در حق السد بود 

الشرق: طفیلیه می‌خواست النصر را برنده کند

روزنامه الشرق در یک مقاله مفصل به حمله شدید علیه داوری السد-النصر پرداخته است.

الشرق: طفیلیه می‌خواست النصر را برنده کند

به گزارش "ورزش سه" این دیدار جنجالی‌ترین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در دور مقدماتی منطقه غرب بود که با پیروزی دو بر یک تیم النصر عربستان به پایان رسید تا این تیم به دور بعدی صعود کند و حریف تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی بشود؛ نشریه الشرق داوری این بازی که توسط طوفیلیه داور سوری انجام شد را یک قتل از پیش برنامه‌ریزی شده توصیف کرده است.

 

به نوشته این روزنامه، داور در نیمه دوم عمدا تصمیمات اشتباه و تحریک‌آمیزی برای بازیکنان السد گرفت و به این ترتیب این تیم شایسته را به بیرون از مسابقات هدایت کرد؛ هم‌چنین در یادداشت روزنامه الشرق آمده است: «طوفیلیه کار خود را برای حذف السد از نیمه دوم آغاز کرد، زمانی که متوجه بازگشت تدریجی السد به مسابقه شد، او به شهادت همگان در دقیقه 57 السد را از یک پنالتی صحیح و غیر قابل‌انکار محروم کرد در حالی‌که حسن الهیدوس در محوطه جریمه سرنگون شده بود.

 

این فرصتی برای بازگشت زودهنگام السد بود که برای صعود به دور بعدی تنها به یک تساوی نیاز داشت؛ در ادامه نیز داور مسابقه یک ضربه پنالتی دیگر به سود السد را نادیده گرفت؛ زمانی‌که بغداد بونجاح مهاجم الجزایری با ضربه مدافع النصر روی پایش در انتظار اعلام پنالتی بود اما داور به گونه‌ای رفتار کرد که انگار چیزی ندیده و در عین‌حال به پنج بازیکن السد اخطار داد. در شرایطی که هر پنج بازیکن به اخراج از بازی نیز تهدید شدند!

 

1596858

روزنامه استاد الدوحه هم با انتشار مطلبی با اشاره به نحوه چیدمان داوری در مسابقات گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا، تصمیم کمیته داوران AFC را زیرسوال برد و در لفافه به تقلب اشاره کرد؛ طوفیلیه داور سوری در این رقابت‌ها در سه مسابقه سوت زده که دو مسابقه آن برای السد بوده است. هم‌چنین کمک داوری کویتی، عباس غلام در پنج مسابقه به عنوان خط نگهدار در این رقابت‌ها به میدان رفته است که رقم عجیبی محسوب می‌شود.

 

اما تیم داوری به این رفتار بسنده نکرد و ژاوی هرناندز سرمربی تیم السد را از زمین بازی اخراج کرد؛ او زمانی‌که به تصمیم عجیب و غریب داور مبنی بر آفساید اعلام کردن موقعیت نام تائه هی اعتراض می‌کرد، با یک‌جانبه‌گرایی داور مواجه شد و با دریافت دو کارت زرد از روی نیمکت اخراج شد. عباس حامد کمک داور کویتی در این صحنه و در شرایطی که بازیکن کره‌ای نیم متر از آفساید فاصله داشت، پرچم خود را بلند کرد تا در برنامه‌ی از پیش تعیین‌شده داور مشارکت داشته باشد.»

 

به نوشته الشرق، کمیته داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا موظف بوده این دیدار مهم و سرنوشت‌ساز و دربی منطقه خلیج فارس را به یک داور سخت‌گیر و قوی آسیایی محول کند اما در نهایت نتیجه آن جلسه مضحک داوری رخ داده در بازی پنجشنبه‌شب بود؛ اما چرا از VAR در مرحله گروهی لیگ قهرمانان استفاده نشد و استفاده از آن در مرحله یک چهارم نهایی برای آن‌هایی که حق‌شان در مرحله گروهی تضعیف شده، چه فایده‌ای دارد؟

 

روزنامه الشرق در پایان مطلب خود، اتفاق رخ داده برای ژاوی و السد را به یک جنایت تشبیه کرده و داور سوری را طرفدار تیم النصر نام گذاشته است؛ به عقیده نویسنده این مطلب، با این ظلم تلاش یکساله یک تیم در 90 دقیقه از بین رفت.

دیدگاه‌ها