کد خبر : 1752832 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 19:16 | 35.6K بازدید | 5 دیدگاه

پایان ماموریت صعود به یک هشتم؛

پایکوبی تاجیک‌ها در قلب ریاض (عکس)

از اواسط نیمه دوم تصور می‌شد که استقلال تاجیکستان از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهد رفت.

پایکوبی تاجیک‌ها در قلب ریاض (عکس)

به گزارش ورزش سه، یک ارسال از سمت چپ روی دروازه رستم یتیم‌اف کافی بود تا لاوین مدافع استقلال به اشتباه بیفتد و دروازه این تیم باز شود. با پیش افتادن آلمالیق ازبکستان صعود تراکتور قطعی می‌شد و در بازی همزمان الهلال اگر فقط به یک نتیجه تساوی می‌رسید، شگفتی ساز لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ از دور رقابت‌ها کنار می‌رفت.

 

قرمزهای شهر دوشنبه که همه تلاش‌های خود برای صعود به مرحله بعدی را از دست رفته می‌دیدند سراپا حمله شدند و اتفاقا دو موقعیت بسیار خوب هم داشتند. یک بار از سمت چپ، ... جلیل اف در موقعیتی مطلوب قرار گرفت اما شوت او به تیر دروازه خورد و گل نشد. چند دقیقه بعد آلمالیق دوباره روی یک حرکت به گل رسید و این گل آب سردی بود بر پیکره طرفداران امیدوار و خوشبین استقلال تاجیکستان.

 

1596983

 

پس از آن، هواداران فوتبال تاجیکستان بیش از آن که بازی خود را تماشا کنند به دیدار همزمان چشم دوختند. جایی که شباب الاهلی با یک نمایش غیرقابل انتظار توانسته بود الهلال را زمین گیر کند. در همان لحظات تیم استقلال تاجیکستان روی یک ضربه پنالتی یکی از گل‌ها را جبران کرد تا به ادامه مسابقه امیدوار شود.

 

1596984

 

آن‌ها که با این نتایج به خاطر برتری در بازی رو در رو نسبت به الهلال تیم صعود کرده بودند، در ادامه تلاش کردند تا با یک‌ گل دیگر صعود خود را مسجل کنند اما خبر خوب از بازی همزمان الهلال و شباب الاهلی مسئله را برایشان حل و فصل کرد. یاران ادواردو توانستد گل دوم را هم به الهلال بزنند و با این نتیجه هم استقلال تاجیکستان بالا می‌رفت هم تراکتور.

 

1596985

 

با سوت پایان شاگردان والنتی لوچنکو یکدیگر را در آغوش گرفتند و در ورزشگاه ملک فهد، بزرگترین موفقیت فوتبال تاجیکستان را جشن گرفتند. اما ماموریت بعدی شاید سخت تر باشد و به سرانجام رساندنش هم موفقیت بیشتری را به ارمغان بیاورد؛ این که نایب قهرمان فصل گذشته را کنار بزنند و به جمع 8 تیم برتر برسند. اما اگر موفق به این کار هم نشوند، به عنوان تیمی قابل احترام در لیگ قهرمانان 2021 شناخته خواهند شد.

دیدگاه‌ها