کد خبر : 1753108 | 13 اردیبهشت 1400 ساعت 08:45 | 22.3K بازدید | 10 دیدگاه

تمایل فدراسیون فوتبال؛ برگزاری لیگ قهرمانان در قطر

فدراسیون فوتبال ایران تمایل دارد بازی های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله حذفی در قطر برگزار شود.

تمایل فدراسیون فوتبال؛ برگزاری لیگ قهرمانان در قطر 

به گزارش "ورزش سه"، در صورتی که بازی ها بر اساس قرعه تعیین شده برگزار شود هر سه تیم ایرانی باید در خارج از کشور به میدان بروند. تراکتور مهمان النصر است، پرسپولیس باید در خانه استقلال دوشنبه به میدان برود و از سویی استقلال هم نمی تواند دیدار با الهلال را در تهران برگزار کند. به این خاطر که تصمیم ماه مارس سال 2016 کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری دیدارهای تیم های ایرانی و عربستانی در کشور بیطرف به قوت خود باقی است. در شرایطی که به خاطر کرونا و هم چنین استفاده از استفاده از کمک داور وید ئویی صحبت از برگزاری بازی ها در یک کشور و به صورت متمرکز شده است فدراسیون فوتبال ایران علاقمند است این بازی ها همانند سال گذشته در قطر برگزار شود. این به خاطر روابط خوب فدراسیون فوتبال ایران و قطر است و هم چنین حمایت خوبی است که فدراسیون فوتبال ایران می تواند از تیم های باشگاهی ایران در دوحه داشته باشد. 

 

اما واقعیت این است که قطری ها اصلا تمایلی به برگزاری بازی های این فصل لیگ قهرمانان آسیا ندارند و این موضوع را به طور رسمی هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده اند. به خصوص که هیچ یک از تیم های قطری نتوانسته اند به مرحله یک هشتم نهایی بازی ها راه پیدا کنند. فدراسیون فوتبال قطر فصل گذشته هم میزبان برگزاری بازی های حذفی منطقه غرب و هم شرق و در نهایت میزبان بازی پایانی بوده است اما اعلام کرده بهتر است اینبار این میزبانی را کشور دیگری تجربه کند چرا که می خواهد در فرصت باقی مانده توان خود را برای آمادگی کشور برای میزبانی جام جهانی 2022 بکار گیرد. 

 

گفته می شود دو کشور عربستان و امارات شانس بیشتری برای برگزاری بازی های حذفی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز دارند و دراین بین عربستان اشتیاق بیشتری از خود برای میزبانی نشان می دهد. البته لازم به ذکر است کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص برگزاری بازی های مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب اظهار نظری نداشته است.

دیدگاه‌ها