کد خبر : 1753163 | 13 اردیبهشت 1400 ساعت 13:27 | 41.2K بازدید | 0 دیدگاه

پرونده شکایت از AFC؛ هنوز مختومه نشده

بر خلاف اخبار منتشر شده پرونده شکایت فدراسیون فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر اعطای میزبانی به بحرین هنوز مختومه نشده است.

به گزارش "ورزش سه"، دادگاه بین المللی ورزش اعلام کرده است با صدور دستور موقت برای این پرونده که از سوی فدراسیون فوتبال ایران درخواست شده مخالف است و این خبر این گونه تعبیر شد که تلاش های دیپلماتیک فدراسیون فوتبال برای متقاعد کردن دادگاه بین المللی ورزش بدون نتیجه ماند و به طور حتم بازی ها در بحرین برگزار خواهد شد در حالی که این چنین نیست. البته شاید رای نهایی دادگاه بین المللی ورزش تایید تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد اما در حال حاضر دادگاه بین المللی ورزش تنها با صدور دستور موقت برای پرونده مخالفت کرده است. این بدین معنی است که تا زمانی رسیدگی به پرونده تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به قوت خود باقی و بازی ها طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار به انجام در منامه است.

 

اما اکنون این پرونده در چه وضعیتی قرارد دارد؟

دادگاه بین المللی ورزش مهلت به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارایه دفاعیات را تا ۲۷ اردیبهشت ماه تمدید کرده است. از سویی بازی ها نیز ۱۳ خرداد قرار به آغاز در منامه است. در این بین ۱۵ روز برای رسیدگی به این پرونده از سوی دادگاه بین المللی ورزش و صدر رای فرصت وجود دارد که اگر در این فرصت رای صادر و به سود ایران باشد محل بازی ها تغییر خواهد کرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبور به تغییر در شرایط برگزاری بازی ها است و باید از رای صادره از سوی CAS تبعیت کند. اما اگر تا شروع بازی ها رایی صادر نشود به طور قطع تیم ملی فوتبال ایران و دیگر تیم ها باید برای حضور در بحرین و برگزاری بازی ها برنامه ریزی کنند.

 

اما چرا دادگاه بین المللی ورزش با درخواست فدراسیون فوتبال برای صدور دستور موقت برای پرونده که همان تعلیق تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی ها در بحرین است، موافقت نکرد؟ غلامرضا رفیعی - مشاور عالی رییس فدراسیون فوتبال در این باره به رادیو تهران گفته است:« متأسفانه دیوان حکمیت ورزش با درخواست فدراسیون فوتبال مبنی بر توقف بازی‌های گروه C انتخابی جام جهانی تا زمان تعیین تکلیف میزبانی از سوی این دیوان موافقت نکرد. این از اختیارات دادگاه CAS بود. طرفین دلایلی آوردند، اما دیوان حکمیت ورزش این موضوع را از موارد صدور دستور موقت ندانست. فشردگی مسابقات و لزوم به اتمام رسیدن بازی‌ها در زمان مدنظر AFC سبب شد دادگاه CAS درخواست ما را نپذیرد. »

 

آنچه که مسلم است این پرونده بدون رای مختومه نخواهد شد. به این خاطر که درخواست رسمی فدراسیون فوتبال ایران از دادگاه بین المللی ورزش در دبیرخانه این دادگاه ثبت شده است و از سویی فدراسیون فوتبال برای رسیدگی این پرونده از سوی سه داور نزدیک به ۵ میلیارد تومان هزینه کرده است. شاید رای صادره به سود AFC باشد اما در نهایت این پرونده با صدور رای پایان خواهد پذیرفت. این احتمال را هم باید در نظر گرفت که رای پرونده بعد از برگزاری بازی ها در بحرین صادر شود به خصوص که دادگاه بین المللی ورزش با صدور دستور موقت برای پرونده مخالفت کرده است. در این صورت اگر حق با فدراسیون فوتبال ایران باشد کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها جریمه نقدی خواهد شد به این خاطر که بازی ها در بحرین برگزار شده است.

دیدگاه‌ها