کد خبر : 1753183 | 13 اردیبهشت 1400 ساعت 15:21 | 73.4K بازدید | 20 دیدگاه

فرصت ویژه برای سبقت بزرگ مدعیان؛

10 روز سرنوشت ساز برای جنگ قهرمانی لیگ برتر

لیگ برتر ایران دو هفته سرنوشت ساز را در واپسین روزهای اردیبهشت ماه تجربه می‌کند.

10 روز سرنوشت ساز برای جنگ قهرمانی لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، یکی از طولانی‌ترین فصول فوتبالی ایران در حالی پس از وقفه سه هفته‌ای برای نمایندگان آسیایی، از روز شنبه 18 اردیبهشت آغاز می‌شود که تا پایان ماه، هر کدام از تیم‌ها چند بازی حساس را خواهند داشت و ممکن است یک تیم سقوط کننده در پایان روشن شود و البته شاید یکی از مدعیان، گوی سبقت را برباید و اسبش را برای قهرمانی زین کند.

 

سازمان لیگ در حالی برنامه تازه خود را اعلام کرده که احتمالا دوباره صدای اعتراض علیه تصمیم‌گیران فوتبال ایران بلند خواهد شد. از یک سو نباید فراموش کرد که تعویق دو روزه در تقابل سرخابی‌ها با نمایندگان اصفهان، به دلیل قرنطینه پرسپولیس است و احتمالا همین موضوع بهانه را به دست صفحات هواداری و شاید حتی مسئولان باشگاه‌های رقیب بدهد و از طرف دیگر، درخواست پرسپولیس که برگزاری دیدار معوقه استقلال - صنعت نفت بود، در آن لحاظ نشده است.

 

باشگاه پرسپولیس از مدت‌ها قبل، با طرح درخواستی از سازمان لیگ، گفته بود که حتما باید با تعداد بازی برابر، به استقبال دربی پایتخت بروند. این در حالی است که از نظر سازمان لیگ، استقلال نمی‌توانست پس از لیگ قهرمانان آسیا و در طول 12 روز، سه دیدار مقابل صنعت نفت، ذوب آهن و پرسپولیس انجام دهد و بنابراین، با درخواست قرمزها مخالفت کرد. پرسپولیس این مطالبه را از آن جهت مطرح کرد که در نیم فصل اول، باشگاه استقلال اعلام کرده بود که باید بازی‌های معوقه پرسپولیس پیش از برگزاری دربی، انجام شود.

 

1597637

جدول لیگ برتر ایران؛ پیش از اردوی تیم ملی کدام تیم صدرنشین خواهد شد؟

 

با این حال اما، مشکل بزرگتری بر سر راه برنامه‌ریزان فوتبال ایران پدید آمد: «دستور وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه پرسپولیس در بازگشت از هند.» با این خبر و قرارگیری سرخپوشان در فضای ایزوله و دوری یک روزه از تمرین، سازمان لیگ تعویق 48 ساعته دو بازی پرسپولیس و استقلال را اجتناب ناپذیر دید و سرانجام از روز گذشته زمزمه‌های این تصمیم در فضای فوتبال ایران به گوش رسید تا این‌که صبح امروز سهیل مهدی در گفتگویی رادیویی آن را اعلام کرد و حالا در خروجی سازمان لیگ، این خبر دیده می‌شود.

 

بر اساس آن، بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال با سپاهان و ذوب آهن، به جای جمعه 17 اردیبهشت، یکشنبه 19 اردیبهشت برگزار خواهد شد. این تعویق دو روزه، بازی دربی را هم که قرار بود چهارشنبه هفته آینده برگزار شود، به روز جمعه موکول می‌کند تا سرخابی‌ها روز 24 اردیبهشت، در شهرآورد به مصاف هم بروند. مشخص نیست که پس از این بازی و پیش از اردوی تیم ملی در روز 4 خرداد، بازی دیگری برنامه ریزی می‌شود یا خیر؟

به هر حال اما تقابل پرسپولیس با سپاهان، اگر با پیروزی سرخپوشان همراه شود، این تیم را با یک بازی کمتر در صدر جدول قرار می‌دهد و با شرایط بهتر به دربی می‌فرستد اما هر نتیجه دیگری، باتوجه به یک بازی معوقه پرسپولیس، صدرنشینی را به محرم نویدکیا هدیه خواهد کرد. از آن سو استقلال باید در دو دیدار مقابل ذوب آهن و پرسپولیس به برتری برسد تا اختلاف 10 امتیازی را کمتر کند. اکنون سپاهان 44 امتیازی، پرسپولیس 41 امتیازی و استقلال 34 امتیازی است.

 

1597638

برنامه بازی های لیگ برتر ایران؛ تاخیر 48 ساعته در سه دیدار مهم

 

چند ساعت پس از اعلام برنامه جدید، هنوز واکنشی از سوی باشگاه ها دیده نشده و باید دید آن‌ها چه واکنشی به تصمیم سازمان لیگ خواهند داشت اما فشردگی مسابقات نشان می‌دهد که احتمالا چاره ای جز برنامه فعلی نخواهد بود.

دیدگاه‌ها