کد خبر : 1753234 | 13 اردیبهشت 1400 ساعت 19:12 | 54.7K بازدید | 10 دیدگاه

کره شمالی از حضور در جام جهانی انصراف داد!

تیم ملی کره شمالی تمایلی به شرکت در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر ندارد.

کره شمالی از حضور در جام جهانی انصراف داد!

به گزارش "ورزش سه"، تا چند هفته دیگر رقابت های مقدماتی جام جهانی پیگیری خواهد شد تا تکلیف تیم های صعود کننده به دور بعدی مشخص شود. اما فدراسیون کره شمالی به مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است که این تیم به علت ترس از ابتلا به ویروس کرونا قصد دارد از شرکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی انصراف بدهد.

 

لی جائه چول سخنگوی اتحادیه فوتبال کره در این خصوص گفت: "فدراسیون فوتبال کره شمالی روز جمعه نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده و اعلام کرد که تیم این تیم در مرحله دوم مقدماتی شرکت نخواهد کرد. البته AFC از کره شمالی خواسته که در مورد این تصمیم تجدید نظر کند."

 

1000621

 

برگزاری مسابقات در سراسر قاره آسیا در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی سال آینده قطر تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و ادامه دیدارها به ماه ژوئن موکول شده است. AFC در تاریخ 12 آوریل اعلام کرد که همه گروه به جای داشتن قالب معمول بازی های خانگی و خارج از خانه، در یک کشور و به صورت متمرکز بازی خواهند کرد. کره جنوبی به عنوان میزبان گروه هشتم انتخاب شده و پذیرای کره شمالی، ترکمنستان، لبنان و سریلانکا است که البته حضور کره شمالی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

تصمیم کره شمالی مبنی بر کنار گیری از مسابقات مقدماتی جام جهانی تقریبا یک ماه پس از آن اعلام شد که کمیته المپیک این کشور اعلام کرد به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، در المپیک توکیو نیز شرکت نخواهد کرد. کره شمالی آخرین بار در جام جهانی 2010 موفق به صعود به این تورنمنت شده بود.

دیدگاه‌ها