کد خبر : 1753252 | 13 اردیبهشت 1400 ساعت 20:45 | 124.9K بازدید | 16 دیدگاه

ماشین سازی باشگاهی که هیچ کس آنرا نمی خواهد؛

لیگ برتر فوتبال ایران 15 تیمی می‌شود؟

باشگاه ماشین سازی یک بار دیگر موجودیت لیگ برتر فوتبال ایران را به چالش کشید.

لیگ برتر فوتبال ایران 15 تیمی می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش، این باشگاه با انتشار بیانیه ای بلند بالا و با اعلام مشکلات و عدم همکاری نهادهای مختلف اعلام کرد که دیگر قادر به پرداخت هزینه ها و انجام امور تیمداری نیست و عطای حضور در لیگ برتر را به لقایش بخشیده و کلیه فعالیت های خود را به حالت تعلیق در می آورد. البته باشگاه ماشین سازی به جز فوتبال فعالیت خاص دیگری نداشت اما با وجود آنکه امسال تیمی کاملا اقتصادی و با پایین ترین هزینه ممکن بسته شده، مدیریت این باشگاه از ادامه کار در فوتبال انصراف داد و بنابر آن چه که در رسانه رسمی خود اعلام کرده قصد دارد این تیم را به هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی تقدیم کند!

 

باشگاه ماشین در این بیانیه از عدم حمایت مسولان استانی به خصوص شهردار شهر تبریز گلایه کرده و با شریک جرم کردن هیات فوتبال به صورت رسمی اعلام نموده که مالکیت باشگاه دیگر تمایلی برای تیم داری ندارد. 

 

این برای دومین بار است که باشگاه ماشین سازی چنین تصمیمی را عملی می کند. در مرتبه قبلی و پس از انصراف از ادامه حضور در لیگ برتر ایران در فروردین ماه پادرمیانی برخی مسولان محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه را به صرافت ادامه کار در ماشین سازی انداخت اما با گذشت زمان دوباره تصمیم بر آن شده که اداره باشگاه به هیات فوتبال محول شود که قبلا به صراحت اعلام کرده بود تمایلی به باشگاه داری در لیگ برتر ندارد. به این ترتیب و در شرایط فعلی مجموعه ماشین سازی یا باید راه انحلال را برود یا اینکه شخصی پیدا شود و با به عهده گرفتن بدهی ها این تیم رو به سقوط لیگ برتری را در دست بگیرد. 

 

1597795

 

با توجه به شرایط سخت اقتصادی و اوضاعی که پرداخت هزینه های دو تیم در فوتبال بی درآمد ایران کار بسیار دشواری به نظر  می رسد زنوزی با اعلام انصراف از پرداخت هزینه های ماشین سازی همان راهی را رفته که قبلا اعلام کرده بود. او البته در آن مصاحبه اعلام کرده بود اگر مسولان شهری به یاری اش بیایند و طلبی را که مربوط به دوره مدیریت شهرداری بود را پرداخت کنند به کار خود ادامه خواهد داد اما ظاهرا کسی حاضر نیست برای ادامه کار ماشین سازی که سقوطش به لیگ پایین تر تقریبا قطعی شده مبلغی سنگین هزینه کند و به این ترتیب این باشگاه روی دست صاحبانش مانده است. 

 

در مرتبه قبلی فدراسیون فوتبال با این قضیه به شدت مخالفت کرد و درنهایت با نامه نگاری مساله را به تعویق انداخت اما این بار موضوع جدی تر از گذشته به نظر می رسد. در شرایطی که لیگ برتر برای شروع مجدد برنامه ریزی شده مشخص نیست که چه اتفاقی در انتظار ادامه این رقابت هاست و سرنوشت ماشین چه خواهد شد؟

 

پیش از این در رقابت هاى لیگ برتر کناره گیری یک تیم در اواسط مسابقات هرگز سابقه نداشته و اگر این تصمیم عملیاتی شود برای اولین بار فوتبال ایران با چنین مساله ای مواجه خواهد شد. مساله اینکه ضرورت گردش مالی در فوتبال ایران و همچنین توجه به مسائلی چون حق پخش تلویزیونی را بیش از گذشته یاداور می شود.

دیدگاه‌ها