کد خبر : 1753370 | 14 اردیبهشت 1400 ساعت 19:07 | 11.8K بازدید | 3 دیدگاه

و یک انتصاب عجیب در فدراسیون فوتبال

افشاریان و کمیته داوران؛ قانونی است؟(عکس)

سرانجام پس از شنیدن شایعات مختلف، نام رییس جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام شد تا مشخص شود حرفهایی که شنیده بودیم واقعیت دارد.

افشاریان و کمیته داوران؛ قانونی است؟(عکس) 

به گزارش ورزش سه ، «خداداد افشاریان» به صورت رسمی جایگزین «فریدون اصفهانیان» شد تا انتصاب عجیب دیگری را در فدراسیون فوتبال ایران شاهد باشیم.

 

این انتصاب به این دلیل می تواند عجیب باشد که یکی از اصلی ترین قوانین آیین نامه فیفا توسط هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران نادیده گرفته شده و از اجرای آن امتناع کرده اند. در آیین نامه فیفا به صراحت عنوان شده که رییس کمیته داوران فدراسیون های فوتبال به هیچ وجه نباید با تشکیلات فوتبالی نظیر باشگاه، لیگ و اتحادیه های مختلف فوتبالی در ارتباط باشد. حال آنکه جناب آقای افشاریان هنوز رییس هیات فوتبال استان «کهکیلویه و بویراحمد» می باشد و حضور وی در پست جدید تخلفی آشکار از قوانین رسمی فیفا به حساب می آید.
 

 

1597924

 

 

ممکن است برخی بگویند افشاریان به واسطه آنکه عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال است برای این پست انتخاب شده و در اینجا بازهم فیفا به صراحت در آیین نامه اش عنوان کرده رییس کمیته داوران می تواند عضو هیات مدیره باشد و هیچ تاکیدی بر اینکه حتما باید عضو باشد ندارد. (این قسمت از آیین نامه در سال های اخیر تغییر پیدا کرده است. قبلا ریسس کمیته داوران حتنا باید عضو هیات رییسه می بود) بنابراین چنین حرفی از سوی موافقین این انتصاب را نمی توان دلیلی موجه ای دانست.
 

 

1597925

 

 

حال برای آنکه این مشکل قانونی از بین رود چه باید کرد؟ استعفا! خداداد افشاریان با استعفا از ریاست هیات فوتبال استان می تواند این مانع قانونی را از بین ببرد و طبق قانون ریاست کمیته داوران را به عهده بگیرد. 

 

جالب آنکه در دوران ریاست آقای تاج هم در فدراسیون فوتبال شاهد این موضوع بودیم و «فریدون اصفهانیان» که رییس هیات فوتبال زنجان بود هم به صورت غیرقانونی این سمت را برعهده داشت و نکته اینجاست که در آن زمان هم گوش هیچکس به اعتراضات بدهکار نبود. 

 

حال باید از هیات رییسه و رییس جدید فدراسیون فوتبال پرسید اگر قرار است این بی قانونی همانند گذشته تکرار شود، پس فوتبال دوستان چگونه امید به تغییر و بهبود شرایط داشته باشند؟ 


وقتی بی توجه ای به قوانین از خود فدراسیون فوتبال شروع می شود آیا واقعا میتوان انتظار این را داشت که باشگاه ها، تیم ها، مربیان و بازیکنان به قوانین احترام بگذارند؟؟؟

 

بهتر است هرچه زودتر مشکلات این دست انتصاب ها برطرف شود تا خاطرات بد گذشته در ذهن علاقمندان فوتبال تکرار نشود.

 

نوید مظفری - داور سابق فوتبال

 

دیدگاه‌ها