کد خبر : 1753456 | 15 اردیبهشت 1400 ساعت 10:48 | 6.9K بازدید | 5 دیدگاه

درخواست هراتیان؛ لیگ برتری‌ها واکیسنه شوند

زهره هراتیان رییس مرکز ایفمارک که به عنوان افسر کنترل دوپینگ در بازی های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت ابراز امیدواری کرد که برای فصل آینده بازیکنان لیگ برتر در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

درخواست هراتیان؛ لیگ برتری‌ها واکیسنه شوند 

به گزارش "ورزش سه"، او در خصوص تجربه ی حضور در لیگ قهرمانان آسیا به سایت فدراسیون فوتبال گفت: تمام تیم ها در یک حباب امنیتی قرار داشتند. یعنی اجازه خروج در جایی که حضور داشتند را نداشتند. فقط باید به محل تمرین می رفتند و برمی گشتند و در زمان مسابقه هم حضور پیدا می کردند. تقریبا در همه کشور هر سه روز تست PCR از تیم ها گرفته می شد و شرایط برخورد با موارد مثبت در کشورهای مختلف، متفاوت بود. مثلا در عربستان فرد مثبت بعد از 72 ساعت، اگر دو تست منفی ارائه می داد به فاصله 24 ساعت می توانست از قرنظینه خارج شود. اما در امارات باید 10 روز در قرنظینه می ماند و بعد از قرنطینه خارج می شد. تاییدهای مختلف مختصص قلب و ریه هم باید زمیینه پرونده پزشکی می شد.

 

هراتیان از کسب تجربیات جدید در این مسابقات و پیاده کردن آن در بازی های لیگ برتر خبر داد و گفت : با توجه به تجربه ای که در لیگ فوتبال ایران داشتیم. باعث شد که به شخصه با اعتماد به نفس بهتری در مسابقات حضور داشته باشم. احاطه کاملی در حوزه های مختلف کرونا و ورزش فوتبال را داشتیم. مواردی نیز در حین انجام برگزاری مسابقات تجربه کردیم و تلاش می کنم آن موارد را به عنوان یک الگو برای لیگ حرفه ای فوتبال ایران استفاده بکنم. آنچه مسلم است شرایط واکسیانسیون کشورها هم به سمتی دارد می رود که امیدوارهستیم، در لیگ آینده بازیکنان حرفه ای واکسینه شده باشند که این امر می تواند کمک خیلی بزرگی برای برگزاری مسابقات و کنترل شرایط کووید باشد.

 

رییس مرکز ایفمارک در خصوص کنترل ویروس کرونا در فوتبال و در پاسخ به این سوال که آیا ایده ی واحدی برای مبارزه با کووید 19 وجود دارد؟ گفت: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از همان اوایل پروتکلی تدوین کرد و مسئولیت برگزاری مسابقات را برعهده پروتکل هایش که توسط وزارت بهداشت هر کشور تدوین می شد، گذاشت. پس مسابقات در هر کشوری که برگزار می شود تابع قوانین وزارت بهداشت همان کشور خواهد بود.

دیدگاه‌ها