کد خبر : 1753541 | 15 اردیبهشت 1400 ساعت 17:09 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

فقط رییس قوه قضاییه می تواند ورود کند

فغانپور: احتمال برگشتن حکم شستا ضعیف است

معاون حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال می گوید فقط رییس قوه قضاییه می تواند دستور بررسی مجدد پرونده با شستا را صادر کند.

 فغانپور: احتمال برگشتن حکم شستا ضعیف است

صفی الله فغانپور در گفت وگو با خبرنگار "ورزش سه" درباره توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و 3 دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس توسط شستا بابت پولی که از این شرکت برای پرداخت بدهی مارک ویلموتس قرض گرفته شده بود، بیان کرد: نکته مهم درباره این ماجرا چنین است که چکی که ما به شستا دادیم، قانونی صادر نشد. چک توسط صاحبان حساب امضا نشده بود و مهر فدراسیون هم نداشت. فقط خزانه دار وقت فدراسیون آن را امضا کرده بود. از طرف دیگر این چک از حساب ارزی فدراسیون نبود و حساب ریالی صادر شده بود.


وی ادامه داد: توافق فدراسیون با شستا هم اینگونه بود که پول را به صورت ریالی دریافت کنند. نامه ای را هم برای رفع تعهد ارزی زده بودیم که پول ریالی به شستا پرداخت شود.


وکیل سابق فدراسیون در پاسخ به این پرسش که قیمت یورو در آن زمان حدود 39 هزار تومان بوده و الان پایین آمده اما شستا روی همان مبلغ فدراسیون را محکوم کرده بیان کرد: این اتفاق به دلیل تاخیری است که فدراسیون فوتبال در پرداخت پول داشت. به همین خاطر شستا اقدام قانونی کرد و بر اساس چکی که در دست داشت از طریق دادگستری اقدام کرد. ما در دفاعیات خود بارها گفته بودیم که این چک قانونی نیست و باید به امضای رییس فدراسیون فوتبال رسیده باشد اما در نهایت فدراسیون به پرداخت 2 میلیون یورو با نرخ روز محکوم شد.


فغانپور ادامه داد: در نتیجه این اتفاقات ارزش ساختمان فدراسیون فوتبال 68 میلیارد تومان محاسبه شد و به غیر از توقیف آن 3 دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس که جزو اموال فدراسیون است نیز به شستا انتقال داده شده است! در مجموع ما به مبلغی در حدود 90 میلیارد تومان محکوم شدیم.


وی در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد: نکته مهم این است که کل تعهدات ما نسبت به شستا ریالی بود. حتی قرار بود اگر فدراسیون این پول را پرداخت نکرد، وزارت ورزش آن را پرداخت کند. همه این مسائل صورتجلسه شده است اما متاسفانه با شکایت شستا دو میلیون یورو به نرخ روز محاسبه شده است. ما حتی چند ماه قبل با نرخ روز یورو نزدیک به 30 میلیارد تومان پرداخت کردیم که فدراسوین باید بعدا در این خصوص مطالبه کند و این پول را پس بگیرد.


وکیل سابق فدراسیون در پاسخ به این پرسش که چرا در این خصوص مردم در جریان نبودند و چه اقداماتی برای کشیده نشدن ماجرا به این جا انجام شده گفت: اینکه چرا مردم و رسانه ها بی خبر بودند را باید از روابط عمومی وقت فدراسیون سوال کنید.اما ما همه اقدامات حقوقی لازم را انجام دادیم ولی در نهایت قاضی قبول نکرد و حکم را صادر کرد.


فغانپور درباره احتمال برگشتن این حکم گفت: با توجه به مسائلی که پیش امده احتمال برگشتن حکم بسیار ضعیف است اما تنها یک راه دارد. اینکه با توجه به نامه ما به رییس قوه قضاییه ایشان رسما دستور بررسی مجدد پرونده را صادر کنند.این پرونده به هیچ نهاد دیگری نیز ارتباط ندارد و فقط رییس قوه قضاییه می تواند با اختیارات خود دستور بررسی مجدد را صادر کند.


وی در پاسخ به این پرسش که اگر حکم تایید شود فدراسیون چه زمانی باید ساختمان خود را تخلیه کند، تاکید کرد: این مساله زمان بر است. امیدواریم با درایت رییس قوه قضاییه پرونده دوباره بررسی شود و موضوع به سود فوتبال باشد اما اگر کار به آنجا بکشد، باید مراحل اداری طی شود و تخلیه ساختمان به این زودی صورت نمی گیرد.

دیدگاه‌ها