کد خبر : 1753741 | 16 اردیبهشت 1400 ساعت 23:30 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

به رغم گمانه‌زنی‌ها؛

نظر قطعی یوفا: فینال چمپیونزلیگ در استانبول

خبرگزاری های انگلیسی گزارش کرده اند که یوفا به هیچ عنوان حاضر به جا به جایی فینال چمپیونزلیگ از استانبول به انگلیس نیست.

نظر قطعی یوفا: فینال چمپیونزلیگ در استانبول

به گزارش "ورزش سه"، چلسی شب گذشته با پیروزی برابر رئال مادرید به فینال چمپیونزلیگ صعود کرد و رقیب منچسترسیتی در فینالی تمام انگلیسی شد. طبق برنامه ریزی های یوفا مسابقه فینال چمپیونزلیگ قرار بود در استانبول برگزار شود اما با توجه به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ایجاد کرده است و با توجه بهاین موضوع که هر دو فینالیست از انگلیس هستند، زمزمه هایی مبنی بر احتمال تغییر مکان مسابقه فینال به انگلیس به گوش می رسید. مخصوصا که سفر کردن در این دوران ریسک ابتلا به کرونا را به شدت بالا می برد.

یوفا مدت ها است که برنامه ریزی های لازم برای برگزاری فینال در استادیوم المپیک آتاتورک در استانبول را انجام داده است و امیدوار است که بتواند چهار هزار عدد بلیط در اختیار هواداران چلسی و سیتی قرار دهد و همچنین یک سوم ظرفیت 76 هزار نفری ورزشگاه را به تماشاچیان اختصاص دهد.

 

1598503

 

با توجه به شرایط شیوع کرونا جمع شدن هزاران هوادار در ورزشگاه حرکتی عاقلانه به نظر نمی رسد، همچنین سفر تیم ها و هوادارانشان از انگلیس به ترکیه نیز حرکتی پر ریسک است.

استون ویلا به یوفا پیشنهاد کرده که در ویلا پارک میزبان مسابقه فینال باشد تا مدت زمانی که هواداران باید در سفر باشند را کاهش داده و ریسک ابتلا به کرونا را کمتر کند.

اما یوفا همچنان بر برگزاری فینال در ترکیه پافشاری می کند. لازم به ذکر است که ترکیه در حال حاضر یک هفته است که در قرنطینه به سر می برد و بالاترین نرخ ابتلا به کرونا را در بین کشورهای اروپایی دارد.

یوفا در بیانیه خود گفت: " فینال لیگ قهرمانان یوفا در تاریخ 29 مه با تعداد محدودی تماشاگر در استانبول برگزار می شود و به ما اطمینان داده شده که قرنطینه موقت که تا 17 مه در جریان است، هیچ تأثیری روی برگزاری این دیدار نخواهد داشت.

یوفا به همکاری نزدیک خود با فدراسیون فوتبال ترکیه و مقامات محلی و ملی برای برگزاری ایمن مسابقه ادامه می دهد.

اطلاعات دقیق در مورد ظرفیت پذیرش تماشاگران در این مسابقه، جزئیات سفر و خرید بلیط تا پایان هفته به صورت عمومی اعلام خواهد شد."

 

 

دیدگاه‌ها