کد خبر : 1753767 | 17 اردیبهشت 1400 ساعت 09:28 | 8.6K بازدید | 5 دیدگاه

پس از حذف برابر ویارئال؛

آرتتا: مصدومیت ژاکا برنامه‌های ما را بهم ریخت

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، تایید می کند که توپچی ها در دیدار برگشت برابر ویارئال در بهترین شرایط خود نبودند.

آرتتا: مصدومیت ژاکا برنامه‌های ما را بهم ریخت

به گزارش "ورزش سه"، میکل آرتتا پس از ناکامی آرسنال در رسیدن به فینال لیگ اروپا و حذف شدن به دست ویارئال، از مصدومیت گرانیت ژاکا قبل از بازی ابراز تاسف کرد و گفت که نتیجه نهایی کل تیم را بسیار ناراحت کرده است.

ویارئال که در دیدار رفت رد اسپانیا به برتری 2-1 برابر توپچی ها دست پیدا کرده بود، در دیدار برگشت با تساوی بدون گل در استادیوم امارات توانست به فینال این رقابت ها صعود کند.

آرتتا معتقد است که شاگردانش در دیدار برگشت شایسته پیروزی بودند اما همچنین تایید می کند که با توجه مصدومیت غیرمنتظره گرانیت ژاکا هنگام گرم کردن پیش از بازی، تمام برنامه های او را بهم ریخت.

 

آرتتا گفت: "ما بسیار ناراحتیم. واقعا مایوس شدیم. باید به ویارئال تبریک بگوییم. تا آخرین لحظه همه چیز را امتحان کردیم. به نظرم مستحق برد بودیم اما این جزییات بود که سرنوشت این بازی را را مشخص کرد.

ما سه شانس خیلی خوب برای گلزنی داشتیم، آنها هیچ شانسی نداشتند اما توانستند به فینال صعود کنند. اتفاقات زیادی برای ما افتاد و بازیکنان بسیاری در بهترین فرم خود نبودند."

 

1598553

 

آرتتا با اشاره به از دست دادن ژاکا تنها دقایقی پیش از آغاز بازی، افزود: "این اتفاق برنامه های ما را کاملا تغییر داد. ما همه چیز را بر اساس حضور ژاکا در آن پست آماده کرده بودیم.

در نیمه اول روی کار با توپ مشکل داشتیم اما این توجیه نیست. بازیکنان مهم زیادی می توانستند در این بازی تعیین کننده باشند اما در بهترین لحظات خود نبودند.

به نظرم ما با توپ اصلا دقیق نبودیم. احتمالاً کمی تنش داشتیم. در نیمه دوم بیشتر مسلط بودیم."

 

1598552

 

آرسنال این شانس را داشت تا نتیجه 1-0 که برای رسیدن به فینال لازم بود را مهبه دست بیاورد، اما پیر امریک اوبامیانگ دو بار توپ را به تیر دروازه زد و ضربات نیکلاس په‌په و امیل اسمیت رو نیز در نیمه دوم از فاصله ای بسیار نزدیک به بیرون رفت.

در پایان شاگردان آرتتا نتوانستند خط دفاع ویارئال را شکست دهند و این سرمربی اسپانیایی معتقد است که این ناکامی ثمره آماده نبودن بازیکنانش برای مسابقه بود.

آرتتا اضافه کرد: "آنطور که ما بازی را برابر ویارئال در اسپانیا شروع کردیم اصلا خوب نبود. به این بازی هم در بهترین شرایط خود و با آمادگی همه بازیکنان به بهترین شکل، نرسیدیم. برای 90 درصد از بازیکنان ما این اولین بازی نیمه نهایی بود که در آن شرکت داشتند و ما باید خیلی چیزها بیاموزیم.

حالا دیگر تنها راه رسیدن به رقابت های اروپایی از طریق کسب رده در لیگ برتر است پس ما می دانیم که چه چیزی را پیش رو داریم. امروز یک ناامیدی عظیم بود چرا که ما همه چیز را امتحان کردیم."

دیدگاه‌ها