کد خبر : 1753775 | 17 اردیبهشت 1400 ساعت 11:31 | 19.6K بازدید | 1 دیدگاه

نادال و اوساکا بهترین ورزشکاران جهان؛

برندگان جایزه لاروس: همیلتون، صلاح، نادال و اوساکا

مراسم اهدای جوایز لاروس شب گذشته به صورت مجازی برگزار شد.

برندگان جایزه لاروس: همیلتون، صلاح، نادال و اوساکا

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته لوییس همیلتون، قهرمان هفت باره جهان در فرمول یک، به پاس فعالیت های گسترده ای که بر ضد نژادپرستی و تبعیض در سال گذشته داشت، برنده جایزه بهترین ورزشکار فعال اجتماعی لاروس شد.

همیلتون و محمد صلاح، مهاجم لیورپول، دو چهره ورزشی بودند که به دلیل فعالیت های انسان دوستانه شان جایزه لاروس را دریافت کردند.

همیلتون فصل گذشته و در حالی که برای کسب هفتمین عنوان جهانی فرمول یک خود تلاش می کرد، فعالیت های گسترده ای نیز بر ضد نژادپرستی و تبعیض نژادی و جنسیتی داشت که چهره فرمول یک را تغییر داد.

 

1598576

 

همیلتون پس از بردن جایزه لاروس گفت: "سال گذشته برای خیلی ها فوق العاده دشوار بوده است، اما همچنین دیدن اینکه صدای جمعی ما جرقه گفتگوها و تغییرات جدیدی را زده است، بسیار دلچسب و دلگرم کننده است.

تاثیر تک تک شمایی که ایستادگی کردید بسیار الهام بخش است و من می خواهم از شما تشکر کنم.

لطفا به مبارزه و تاباندن نورتان بر جهان ادامه دهید. من واقعا باور دارم که در کنار هم ما به آنجا خواهیم رسید و بنابراین من نیز در ادامه در کنار شما خواهم ایستاد.

برای همه شما عشق و انرژی مثبت می فرستم. سلامت باشید. متشکرم."

 

1598579

 

در مراسم اهدای جوایز که به صورت مجازی برگزار شد، رافائل نادال به عنوان برترین ورزشکار مرد سال انتخاب شد. تنیسور و فعال اجتماعی ژاپنی، نائومی اوساکای 23 ساله نیز که نامش در میان 100 چهره تاثیرگذار جهان به انتخاب تایمز در سال های 2019 و 2020 به چشم می خورد، جایزه برترین ورزشکار زن جهان را برد.

 

1598578

 

محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول، به دلیل فعالیت های گسترده اجتماعی و حمایت از حقوق برابر برای زنان در خاورمیانه، جایزه الهام‌بخش‌ترین ورزشکار سال را برد.

صلاح گفت: "سالی که گذشت از بسیاری جهات برای بسیاری از مردم در سراسر جهان سال بسیار سختی بود. بعضی از ما از خانواده و دوستان‌مان دور ماندیم و بعضی حتی عزیزان‌شان را از دست دادند.

ما باید از این تجربه درس بگیریم، از یکدیگر حمایت کنیم و در ادامه با آینده نگری بیشترین تلاش خود را انجام دهیم."

 

1598574

 

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، درباره صلاح گفت: "اگر به شما بگویم او حتی از آن بازیکن فوق العاده ای که هست، آدم بهتری است، شاید بتوانید تصور کنید که صلاح چه جور آدمی است. او شایسته این جایزه بود."

 

1598575

 

بایرن مونیخ نیز برنده جایزه لاروس در بخش بهترین تیم جهان شد.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها