کد خبر : 1753780 | 17 اردیبهشت 1400 ساعت 11:57 | 36.5K بازدید | 0 دیدگاه

تحقق یک رویا؛

پناهجویی که در نیمه‌نهایی لیگ اروپا بازی کرد

ابریما داربوئه، ستاره تیم رم، همراه این تیم برابر منچستریونایتد در نیمه نهایی لیگ اروپا بازی کرد، اما تنها پنج سال پیش اوضاع برای این فوتبالیست جهان بسیار متفاوت بود.

پناهجویی که در نیمه‌نهایی لیگ اروپا بازی کرد

به گزارش "ورزش سه"، ابریما داربوئه پنج سال پیش همراه با یک کشتی از پناهندگان، به عنوان کودکی تنها و بی سرپرست قدم بر خاک ایتالیا گذاشت.

داربوئه که اکنون نوزده سال دارد شب گذشته در دیدار رم برابر منچستریونایتد در نیمه نهایی لیگ اروپا، به جای کریس اسمالینگ در استادیوم المپیکو به زمین رفت.

زندگی داربوئه پیش از این رسیدن به این لحظه، سفری پر فراز و نشیب بود. هافبک جوان رم پنج سال پیش در حالی که پدر و مادرش همراهش نبودند در 14 سالگی به تنهایی از گامبیا به ایتالیا رفت.

 

1598585

 

داربوئه که از یک کمپ پناهندگان در لیبی به ایتالیا رفته بود، بلافاصله پس از پیاده شدن از کشتی تحت پوشش برنامه اسکان پناهندگان ایتالیا قرار گرفت و یک مددکار اجتماعی که توسط دادگاه مشخص شده بود، پیگیری وضعیت او را بر عهده گرفت.

سپس سرپرستی او به خانواده ای ایتالیایی که در شهر ریتی در نزدیکی رم زندگی می کردند سپرده شد و کم کم عشق و علاقه او به فوتبال خودش را نشان داد.

داربوئه اولین بازی خود برای تیم زیر 19 رم را در سال 2019 انجام داد و بستن اولین قرارداد دوران فوتبال حرفه ای اش را تحقق یافتن یک رویا نامید.

1598549

 

او هفته گذشته برابر سمپدوریا برای نخستین بار در سری آ به میدان رفت و شب گذشته نیز فرصت بازی در نیمه نهایی لیگ اروپا را یافت.

داربوئه پس از حضور در بازی دیشب گفت: "غیرقابل وصف است. من حتی نمی دانم چطور می توانم احساسی که الان دارم را توصیف کنم.

ما همیشه وقتی با تیم اول کار می کنیم سعی می کنیم در بیشترین حد تمرین کنیم. سرمربی به من گفت خوب هستم، بنابراین فقط ساده بازی کنم و فکر کنم که در یک جلسه تمرین هستم. من سعی کردم این کار را انجام دهم و به تیم کمک کنم. "

 

1598584

 

داربوئه درباره مسیری که در زندگی طی کرده تا به اینجا رسیده گفت: "من از زمانی که بچه بودم این رویا را داشتم اما آفریقا برای فوتبال بازی کردن در بالاترین سطح جای دشواری است. من دوستی داشتم که برایم مثل یک برادر بود و او به من گفت که من زیادی خوب هستم و باید با پدر و مادرم صحبت کنم تا به اروپا بیایم و برای تیم های حرفه ای بازی کنم.

گرفتن ویزا از طریق قانونی اصلا آسان نبود. پدر و مادرم سعی خودشان را کردند اما من چاره دیگری نداشتم و با دو تن از دوستانم فرار کردم. خیلی سخت بود اما به لطف خدا و با تشکر از کشور ایتالیا، من را پیش یک خانواده خوب اسکان دادند و من بسیار سپاسگزارم.

پس از یک سال من با استعدادیابی به اسم میریام پتراتزی ملاقات کردم و این خانم زندگی من را تغییر داد. من رسما تبدیل به یکی از اعضای خانواده او شدم و می خواهم از آنها  قدردانی کنم. می دانم که همه آنها دارند من را تماشا می کنند."

 

ستاره جوان رم در پاسخ به این سوال که آیا برای دیگر جوانان با استعدادی که صحبت هایش را می شنوند، توصیه ای دارد، گفت: "همیشه تلاش کنید تا بهترین عملکردتان را ارائه دهید، به رویاهایتان ایمان داشته باشید و هرگز تسلیم نشوید و صبر خود را از دست ندهید."

 

 

 

دیدگاه‌ها