کد خبر : 1753795 | 17 اردیبهشت 1400 ساعت 13:20 | 47.1K بازدید | 8 دیدگاه

در آستانه تقابل دو سرمربی؛

آمار وحشتناک توخل برابر گواردیولا؛ دشمن شماره یک

چلسی در فینال چمپیونزلیگ با منچسترسیتی دیدار خواهد کرد و به نظر می رسد که توماس توخل قرار است پپ گواردیولا را شکست دهد.

آمار وحشتناک توخل برابر گواردیولا؛ دشمن شماره یک

به گزارش "ورزش سه"، بزرگترین کابوس توماس توخل در دنیای سرمربیگری در جهان فوتبال، پپ گواردیولا است و حالا این دو باید در فینال چمپیونزلیگ بار دیگر به مصاف یکدیگر بروند.

سرمربی آلمانی چلسی یک سال پس از شکست خوردن برابر بایرن مونیخ به همراه PSG در فینال چمپیونزلیگ، بار دیگر خود را به فینال این رقابت ها رسانده است.

اما پس از شکست دادن مقتدرانه رئال مادرید، توخل حالا باید با دشمن شماره یک خود، پپ گواردیولا، در استانبول مواجه شود و نگاهی به آمار او برابر نابغه اسپانیایی می تواند امیدهای او را تیره و تار کند.

 

1598609

 

در واقع با در نظر گرفتن سرمربیانی که توخل در طول فعالیت خود حداقل شش بار با آنها رو به رو شده است، هیچکس آماری بهتر از گواردیولا ندارد!

در شش مصاف اخیر دو سرمربی، توخل تنها یک پیروزی و یک تساوی به دست آورده و چهار بار نیز طعم شکست را چشیده است، معادل 0.67 امتیاز ا زهر بازی، هر چند برخی از این مسابقات حذفی بوده اند.

 

1598610

 

در بین این شکست ها، باخت 4-1 توخل روی نیمکت تیم ماینس در اکتبر سال 2013، باخت 5-1 روی نیمکت بروسیا دورتموند در اکتبر سال 2015 و باخت تلخ 4-3 در فینال جام حذفی آلمان، هر سه برابر بایرن مونیخِ گواردیولا، سنگین ترین شکست های توخل هستند.

البته سرمربی آلمانی می تواند به پیروزی در ماه آوریل امسال برابر سیتی در نیمه نهایی FA Cup دلخوش باشد که با تک گل حکیم زیاش به دست آمد و شانس بردن دبل را به او و آبی ها داده است.

 

1598612

 

به شکلی طعنه برانگیز اما دومین سرمربی که توخل بیش از همه به او باخته، یورگن کلوپ است که سرمربی فعلی آبی ها در دورتموند جانشین او شد. در 15 دیدار برابر تیم های کلوپ، توخل سه برد، سه تساوی و 9 شکست به دست آورده است.

یوپ هاینکس و فلیکس ماگات نیز در هر بازی برابر توخل تنها یک امتیاز از دست داده اند.

 

1598611

 

در آن سوی این جدول توخل از بازی برابر این سرمربیان بسیار سود برده است: یولیان ناگلزمان 2.17 امتیاز از هر بازی، زین الدین زیدان 1.67 امتیاز از هر بازی و کارلو آنچلوتی: 1.57 امتیاز از هر بازی.

 

1598613

 

اما رقیب محبوب سرمربی آلمانی رودی گارسیا است. سرمربی سابق لیل، روم و مارسی اکنون هدایت لیون را بر عهده دارد.

 

1598608

 

توخل از شش بازی برابر تیم های رودی گارسیا پنج پیروزی و یک شکست به دست آورده است، میانگین 2.5 امتیاز از هر بازی.

 

دیدگاه‌ها