کد خبر : 1753842 | 17 اردیبهشت 1400 ساعت 17:16 | 33.3K بازدید | 29 دیدگاه

طلسم 2100 روزه سپاهان مقابل پرسپولیس (گزارش)

تیم سپاهان آخرین بار در لیگ پانزدهم توانست پرسپولیس را در اصفهان شکست دهد.

طلسم 2100 روزه سپاهان مقابل پرسپولیس (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که سرخپوشان پایتخت با پیروزی در مقابل حریف، به صدر جدول بازخواهند گشت و با یک بازی کمتر، جایگاه سپاهان را پس خواهند گرفت. اما شاگردان نویدکیا نیز در ورزشگاه خانگی خود، به سادگی مغلوب نخواهند شد.

 

* آخرین شکست پرسپولیس در اصفهان، به 2094 روز قبل برمی‌گردد. جایی که در چارچوب لیگ پانزدهم، تیم سپاهان توانست شاگردان برانکو ایوانکوویچ را 4-2 شکست دهد. نکته جالب این‌که در آن بازی قرمزها 2-1 از حریف پیش افتادند اما ناگهان یک گل به خودی و دو گل توسط عقیلی و خلعتبری، ورق را برگرداند. آن بازی در ورزشگاه فولاد شهر به انجام رسید.

 

* تا پیش از لیگ شانزدهم، سپاهان 4 بازی متوالی را در اصفهان به سود خود خاتمه داد و پرسپولیس حتی یک تساوی هم کسب نکرد؛ یعنی در لیگ های پانزدهم، چهاردهم، سیزدهم و دوازدهم. ولی بعد از آن پرسپولیس بدون باخت ماند و سه پیروزی را هم به دست آورد که البته آخری با رای کمیته انضباطی بود.

 

* از دی ماه 1382 تا شهریور 1395 پرسپولیس در حسرت پیروزی خارج از خانه مقابل سپاهان ماند. در آن دوره تیم وینکو بگوویچ با گل های پیروانی و جمشیدی به برتری رسیدند و در لیگ شانزدهم تیم برانکو ایوانکوویچ، سپاهان را دبل کرد و در حضور پیروانی به عنوان سرپرست، جام را بالای سر برد.

 

* در تاریخ لیگ برتر، تعداد پیروزی سپاهان بیشتر از پرسپولیس است. طلایی‌پوشان 13 بار برنده شدند و پرسپولیس 11 مرتبه. حالا تیم یحیی می‌تواند این اختلاف را کمتر کند.

 

* در لیگ برتر و پیش از لیگ بیستم، هیچگاه مربیان پرسپولیس و سپاهان، همزمان از پیشکسوتان این دو تیم نبودند. اما حالا یحیی و نویدکیا، تلاش می‌کنند تا اولین برنده در دوئل پیشکسوت های پرسپولیس و سپاهان باشند.

 

* آخرین باری که سپاهان فصل را بالاتر از پرسپولیس به اتمام رساند، در لیگ چهاردهم بود که آن ها موفق به شکست پرسپولیس شدند. حالا هم برای این که طلایی پوشان فصل را بالاتر از پرسپولیس تمام کنند، به یک پیروزی نیاز دارند.

 

* اردیبهشت، ماه دوئل قهرمانی پرسپولیس با سپاهان است؛ در سال 1387 قرمزها با دو گل خلیلی و حیدری، دراماتیک‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را رقم زدند و در سال 1392 یاران محرم نویدکیا، روز خداحافظی علی کریمی را به یکی از تلخ ترین روزهای هواداران پرسپولیس تبدیل کردند؛ این بار چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

دیدگاه‌ها