کد خبر : 1753896 | 17 اردیبهشت 1400 ساعت 23:49 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

اتلتیکو، رئال، بارسا و سویا؛

گزارش: چهار هفته پرهیجان در انتظار لالیگا

تنها چهار هفته به پایان لالیگا باقی مانده و این هفته لیگ اسپانیا شاهد برگزاری دو مسابقه سرنوشت ساز بین چهار مدعی قهرمانی است.

گزارش: چهار هفته پرهیجان در انتظار لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان دیگو سیمئونه در اتلتیکو مادرید در بیشتر هفته های این فصل صدرنشین لالیگا بودند، اما در حالی که تنها کمتر از انگشتان یک دست مسابقه تا پایان فصل باقی اس، نبرد بر سر کسب عنوان قهرمانی نمی توانست از این نزدیک تر باشد.

به شکل خارق العاده ای تنها شش امتیاز بین چهار تیم برتر اختلاف است؛ اتلتیکو، مدافع عنوان قهرمانی رئال مادرید، بارسلونا و سویا. به نظر می رسد که جدال بر سر قهرمانی قرار است تا آخرین لحظه ادامه داشته باشد و این هفته شاهد دیدار دو به دوی چهای تیم صدر جدول با یکدیگر خواهیم بود؛ روز شنبه بارسلونا در نوکمپ میزبان اتلتیکو مادرید است و یکشنبه در ورزشگاه آلفردو دی استفانو رئال سویا میهمان رئال مادرید خواهد بود.

سیمئونه در اوایل ماه مارس پیشبینی کرده بود: "نه رئال مادرید و نه بارسلونا هیچ بازی دیگری را نخواهند باخت."، اما تا همین جا آنقدر نتایج غیرقابل باور زیادی در این فصل از لالیگا دیده ایم که هیچ تضمینی وجود ندارد!

 

1598837

 

بارسلونا این شانس را داشت که در بازی وسط هفته خود با پیروزی برابر گرانادا به صدر جدول صعود کند، اما در خانه شکست خورد. رئال مادرید پس از پیروزی در ال کلاسیکو فاصله خود را با اتلتیکو به یک امتیاز کاهش داد اما بعد نتوانست از این فرصت استفاده کند و با تساوی برابر ختافه و رئال بتیس همچنان در رده دوم ماند. در این میان سویا  دوشنبه گذشته برابر اتلتیک بیلبائو شکست خورد و باعث شد که فاصله بیشتری از صدر جدول پیدا کند، هر چند آنها هنوز شانس قهرمانی و همچنین شانس خیلی زیادی در شکستن رکورد تاریخی حداکثر امتیاز‌شان را دارند.

در ادامه تمام چیزهایی که باید درباره آخرین بازی های باقیمانده از این فصل بدانید آمده است؛ چه کسانی در نبرد قهرمانی حضور دارند، تیم ها در چه رده هایی هستند، چه بازی هایی در پیش دارند و...

 

1598825

 

اتلتیکو مادرید

رده فعلی: اول با 76 امتیاز

بازی بعدی: بارسلونا (خارج از خانه)

بازی های باقی مانده: رئال سوسیداد (خانگی)، اوساسونا (خانگی)، رئال وایادولید (خارج از خانه)

آخرین باری که اتلتیکو موفق به بردن عنوان قهرمانی در لالیگا شد، سرنوشت همه چیز در آخرین روز این رقابت ها رقم خورد و آنها توانستند با تساوی در نوکمپ برابر بارسا عنوان قهرمانی فصل 14-2013 را از آن خود کنند. با توجه به نزدیکی تیم ها در کورس قهرمانی، امسال نیز ممکن است تعیین قهرمان به اخرین روز بازی ها کشیده شود. امسال آخرین بازی اتلیتکو برابر رئال وایادولید و خارج از خانه است و وایادولید نیز احتمالا برای فرار از سقوط به دسته پایین تر به امتیازات این بازی نیاز خواهد داشت.

شاگردان سیمئونه در هفته ای اخیر شاهد بودند که فاصله عظیم امتیازی که با تیم های دوم و سوم جدول رده بندی داشتند، کم کم آب رفت، اما این تیم همچنان با وجود از دست دادن امتیاز برابر اتلتیک بیلبائو صدرنشین است. شکست بارسلونا برابر گرانادا به آن معنا بود که حالا اتلتیکو تنها تیمی است که سرنوشت قهرمانی اش در دستان خودش است. دیدار روز شنبه اتلتیکو و بارسلونا دیداری سرنوشت ساز در تعیین قهرمان لالیگا است، مسابقه ای شش امتیازی در صدر جدول. یا شاید حتی هفت امتیازی رچا که نتیجه دیدار های رو در رو در لالیگا در صورت تساوی امتیازی، تیم برتر را مشخص خواهد کرد. اتلتیکو در حال حاضر با توجه به پیروزی در نیم فصل اول برابر بارسا دست بالا را دارد.

 

1598836

 

رئال مادرید

رده فعلی: دوم با 74 امتیاز

بازی بعدی: سویا (خانگی)

بازی های باقی مانده: گرانادا (خارج از خانه)، اتلتیک بیلبائو (خارج از خانه)، ویارئال (خانگی)

رئال مادرید در حالی پا به چهار دیدار پایانی فصل می گذارد که هنوز خیلی محکم در رقابت بر سر قهرمانی حضور دارد. آنها تنها دو امتیاز از رقیب همشهری‌شان در صدر جدول عقب هستند. پیروزی 2-1 برابر بارسا در ال کلاسیکو بعث شد که آنها بتوانند اتلتیکو را به رده دوم بفرستند اما دو تساوی بدون گل برابر ختافه و سپس بتیس باعث شد تا باز هم در نبرد بر سر قهرمانی بلغزند و به رده دوم سقوط کنند.

زیدان و شاگردانش به خوبی از اهمیت به پایان رساندن قدرتمندانه فصل آگاهند. سپیدپوشان پایتخت در فصل 20-2019  پس از بازگشت از قرنطینه به علت شیوع ویروس کرونا، با پیروزی در 10 مسابقه آخرشان قهرمان لالیگا شدند و روی کاغد حتی به نتیجه آخرین بازی فصل نیز برای قهرمانی نیازی نداشتند. آنها در چند هفته مانده به پایان فصل نتایج خوبی نگرفته اند و زیدان می داند که اگر می خواهد همچنان به قهرمانی امید داشته باشد، باید آن روحیه و ذهنیت اساسی برد را به شاگردانش برگرداند.

آنها البته در آخرین مقطع از فصل دیدارهای سختی پیش رو دارند؛ سه مسابقه از چهار مسابقه باقیمانده رئال برابر تیم هایی است که سال گذشته به رقابت های اروپایی رسیدند. از همه مهمتر دیدار سرنوشت ساز روز یکشنبه آنها برابر سویا است چرا که با وجودی که این تیم چها رامتیاز عقب است، اندلسی ها پس از فرم فوق العاده ای که در دو ماه گذشته نشان دادند، هنوز بخت قهرمانی دارند.

 

1598839

 

بارسلونا

رده فعلی: سوم با 74 امتیاز

بازی بعدی: اتلتیکو مادرید (خانگی)

بازی های باقی مانده: لوانته (خارج از خانه)، سلتا (خانگی)، ایبار (خارج از خانه)

شاگردان رونالد کومان می توانستند هفته گذشته با یک برد صدرنشین لالیگا شوند اما آنچه که می توانست شبی سرنوشت ساز در مسیر قهرمانی بارسا و رساندن آنها به صدر جدول و عوض کردن لیدر لالیگا باشد، از آنچه انتظار می رفت هم دراماتیک تر از آب درآمد. بارسا با شکست 2-1 برابر گرانادا در خانه اجازه داد تا فرصت صدرنشینی از دستش سر بخورد و اتلتیکو همچنان صدرنشین ماند. این شکست به ان معنا بود که سرنوشت قهرمانی دیگر در دست کاتالان ها نیست. آنها توانستند هفته گذشته باربر والنسیا به برتری 3-2 پیدا کنند تا هنوز برای قهرمانی امید داشته باشند.

فردا بارسا در نوکمپ میزبان اتلتیکو است. کاتالان ها که دیدار رفت برابر اتلتیکو در متروپولیتانا را باخته اند، با توجه به در نظر گرفتن بازی رو در رو در لالیگا، به پیروزی در این بازی نیاز مبرمی دارند.

 

1598835

 

سویا

رده فعلی: چهارم با 70 امتیاز

بازی بعدی: رئال مادرید (خارج از خانه)

بازی های باقی مانده: والنسیا (خانگی)، ویارئال (خارج از خانه)، آلاوس (خانگی)

پیروزی در هفت بازی از 9 بازی آخرشان به سویا شانس قهرمانی در لالیگا را داده است. با تکیه بر گل های یوسف النصیری، توانایی خلاق ایوان راکیتیچ و لوکاس اوکامپوس و ایده های تاکتیکی خولن لوپتگی، اندولسی ها نیز اکنون تنها هفت امتیاز با شکستن رکورد تاریخی حداکثر امتیاز کسب شده شان در لیگ(فصل 15-2014 و 76 امیتاز) فاصله دارند.

سویا که تا همین جا حضور در فصل بعد چمپیونزلیگ را برای خودش تضمین کرده، نبرد بر سر قهرمانی لالیگا را نیز تبدیل به رقابتی با چهار مدعی کرده است. اما آنها هفته های سختی پیش رو دارند که طی آن در مصاف با رئال مادرید، والنسیا و ویارئال، تیم هایی که در فصل های اخیر نماینده لالیگا در رقابت های اروپایی بوده اند، جسارت خود را در بوته آزمایش بگذارند و سپس در خارج از خانه به مصاف آلاوسی بروند که ممکن است در آخرین روز فصل همچنان برای فرار از سقوط با چنگ و دندان بجنگد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا


This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

 

دیدگاه‌ها