کد خبر : 1753916 | 18 اردیبهشت 1400 ساعت 09:26 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

افزایش شمار مخالفان در ۲ روز

جنجال جدید برای توکیو ۲۰۲۰

دادخواست مخالفت با المپیک در ۲ روز به امضای بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید.

جنجال جدید برای توکیو ۲۰۲۰

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، دادخواست برای لغو بازیهای المپیک توکیو به دلیل همه گیری کووید ۱۹ در مدت ۲ روز بیش از ۲۰۰ هزار امضا دریافت کرده است.

 

این دادخواست خطاب به توماس باخ رئیس کمیته بین المللی و اندرو پارسونز  رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک است. در این دادخواست همچنین یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن، یوریکو کویکه فرماندار توکیو و سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو مورد خطاب قرار گرفته‌اند.

 

در این دادخواست که بیش از ۲۲۳ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، شهروندان ژاپنی درخواست دارند برای نجات جان مردم المپیک باید متوقف شود. این دادخواست همچنین به امضای کنجی اوتسونومیا نامزد انتخاباتی فرمانداری توکیو که مقابل کویکه شکست خورد، رسیده است.

 

وی در این باره گفت: شیوع ویروس کرونا به زودی در توکیو از بین‌ نمی‌رود اما این ویروس در حال حاضر در سراسر دنیا گسترش یافته است. واکسیناسیون که از سال گذشته آغاز شده تنها در بخشی از مناطق مانند اروپا و آمریکا وجود دارد. با این شرایط نمی‌توان باور داشت المپیک پارالمپیک با ایمنی کامل برگزار می‌شود.

 

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، توکیو و چند منطقه دیگر ژاپن در شرایط اضطراری به سر می‌برند که احتمالا این وضعیت تمدید خواهد شد.

دیدگاه‌ها