کد خبر : 1754022 | 18 اردیبهشت 1400 ساعت 15:40 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

چراغپور: نحوه گزینش مربیان تغییر می کند

جلال چراغپور سرپرست کمیته آموزش فدراسیون می گوید که برنامه های خاصی برای فوتبال ایران دارد.

چراغپور: نحوه گزینش مربیان تغییر می کند

به گزارش "ورزش سه"، طی روزهای گذشته بود که بنا به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، جلال چراغپور به عنوان سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال انتخاب شد. حضور چراغپور در این سمت، با یک سری انتقادها نیز همراه بود.


منتقدین به انتخاب چراغپور مدعی بودند که مدل تدریس و آموزش های او نمی تواند تغییر و تحولات مثبت در زمینه آموزش را به فوتبال ایران تزریق کند اما چراغپور نظر مخالف این را دارد و البته حضور او در این سمت با استقبال هایی همراه شده است.


جلال چراغپور درگفتگو با سایت رسمی فدراسیون درخصوص برنامه هایی که برای ایجاد تحولات مثبت در کمیته آموزش طراحی کرده گفت: در ابتدا ما باید یک موضوع کلان را بررسی کنیم. اینکه در درجه اول مقدار سطح دانش در درون آموزش ما پایین است. با توجه به رشد جهانی لحظه به لحظه فوتبال و جهش متوسط فوتبال آسیا، ما در تمام رده‌ها آثار بازی فوتبال که تحت تاثیر دانش کم درون زمین قرار دارد را مشاهده می کنیم. باید تمام این مسائل را کنار همدیگر قرار دهیم و به این موضوع در ابتدا بپردازیم.


وی در ادامه اضافه کرد: مهمترین برنامه بنده این است که دانشی که در عرض 25 سال گذشته به آرامی وارد فوتبال و چرخه آموزش شده است را سرعت ببخشم. باید سرعت انتقال دانش نوین فوتبال را به درون فوتبال کشورمان تسریع دهیم. مشخص است به تنهایی این اتفاق رخ نخواهد داد؛ چرا که به ابزار انسانی نیاز داریم و نکته مهمتر این است که باید متدلوژی (روش) انتقال ابداع شود.


سرپرست کمیته آموزش با اشاره به نقش حضور مدرسین و مربیان فوتبال در این پروژه گفت: تقریبا حدود 250 مدرس ، 21 هزار مربی درجه C و 8000 مربی درجه B در کشور داریم. باید در مرحله اول از طریق مدرسین این دانش را بروز کنیم و به جامعه مربیان انتقال دهیم. نکته حائز اهمیت این است که به هیچ عنوان نباید زحمات 25 ساله جریان قبلی آموزشی را نادیده بگیریم که بدون شک من هم این موضوع را نادیده نمی گیرم. همین طور جایگاه و مرتبه مدرسان را تغییر نخواهیم داد. فقط آنچه که داریم را می‌خواهیم ارتقا دهیم و این کار نیاز به یک همت عمومی در جامعه آموزش فوتبال دارد.


چراغپور اضافه کرد: قصد داریم روش، محتوای آموزش و نحوه گزینش مدرسین و مربیان را تغییر دهیم. در برنامه های آینده کمیته آموزش طرح نوین چگونه مدرس انتخاب کنیم را در دستور کار قرار می‌دهیم. همچنین در ادامه به موضوع سیستم آموزش فوتبال پایه پرداخته خواهد شد که این قسمت از فوتبال بدون تردید به بررسی عمیق و مطالعه فراوان نیاز دارد که در گام های بعدی اجرا خواهد شد. مسئله جایگاه رسمی آنالیز داده های فوتبال مدرن هم در یادگیری کمیته آموزش خالی است که به آن هم مطمئنا اهمیت بسیار زیادی خواهیم داد.


سرپرست کمیته آموزش در پایان خاطر نشان کرد: لازم است از شخص رئیس فدراسیون بخاطر دعوت از همکاری از اینجانب پس از حداقل 22 سال فعالیت تشکر کنم و امیدوار هستم که بتوانم اهداف و نظرات ایشان را برآورده کنم.

 

 

دیدگاه‌ها