کد خبر : 1754080 | 18 اردیبهشت 1400 ساعت 23:00 | 28.4K بازدید | 1 دیدگاه

اولین شکست در 1400 برای امیر قلعه‌نویی؛

فولادخوزستان 1 - گل‌گهرسیرجان 0؛ اشتباه حقیقی به سود کاپیتان سابق

تیم فوتبال فولادخوزستان موفق شد با تک گل لوسیانو پریرا از روی نقطه پنالتی سه امتیاز حساس دیدار برابر گل گهرسیرجان را به حساب خودش واریز کند.

فولادخوزستان 1 - گل‌گهرسیرجان 0؛ اشتباه حقیقی به سود کاپیتان سابق

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان امیرقلعه نویی می توانستند با کسب پیروزی در این مسابقه به روند صد در صدی پیروزی هایشان در سال 1400 ادامه بدهند ولی در شرایطی که نیمه اول این مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرده بود و در نیمه دوم سرمربی گل گهر با انجام سه تعویض همزمان به دنبال کسب سه امتیاز بود، اشتباه حقیقی در خروج از دروازه و تقدیم یک پنالتی به فولادی ها سبب شد تا لوسیانو پریرا در دقیقه 63 پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد و برخلاف جهت حرکت حقیقی دروازه گل گهر را باز کرد. پس از این گل، گل گهر با تمام توان برای حفظ پیروزی تلاش کرد و در روزی که احسان مرادیان و خط دفاعی این تیم روز خوبی را سپری کردند، موفق به انجام این مهم شد.

 

با این پیروزی فولاد با 19 بازی 30 امتیازی شد و شرایط خوبی برای خود در جدول رده بندی ایجاد کرد و به رتبه پنجم رسید ولی سورمه ای پوشان سیرجانی که امیدوار به گرفتن جایگاه استقلال بودند،  با 21 بازی 32 امتیازی و در رتبه چهارم باید به روزها و هفته های آتی چشم داشته باشند.

 


شنبه 18 اردیبهشت ماه؛ فولاد خوزستان – گل گهر سیرجان؛ ورزشگاه فولاد آره نا 
تیم داوری: حمید حاج ملک – علیرضا ایلدرم – عسگر محمدی- جواد رحیم زاده؛ ناظر: نادر جعفری

 


فولاد خوزستان:

  • احسان مرادیان
  • سید مهران موسوی
  •  مجتبی نجاریان (82 عارف آقاسی)
  • موسی کولیبالی
  • مهران درخشان مهر
  • محمد آبشک
  • محمد میری (82 احمد عبدالله‌زاده)
  • ساسان انصاری
  • آیاندا پاتوسی (90 میلاد بدرقه)
  • محمدرضا عباسی (82 محمد قاسمی‌نژاد)
  • لوسیانو پریرا

سرمربی: جواد نکونام 

 

 

گل گهر سیرجان:

  • علیرضا حقیقی
  • سید علیرضا ابراهیمی
  • آرمین سهرابیان
  • میلاد زکی پور
  • نوید عاشوری (60 فرشید باقری)
  • محمد آقاجان پور (60 بهنام برزای)
  • یونس شاکری
  • سعید صادقی (60 مرتضی تبریزی)
  • گادوین منشا
  • امین پور علی
  • احمدرضا زنده روح

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

 

کارت زرد:

عارف آقاسی دقیقه 83 فولاد خوزستان

محمد آبشک دقیقه 93 فولاد خوزستان

میلاد زکی پور دقیقه 94 گل گهرسیرجان

 

 

شرح گل:


فولادخوزستان (1-0): اشتباه حقیقی در به آغوش کشیدن توپ ساده، سبب شد تا توپ در اختیار مهران موسوی قرار بگیرد و سنگربان گل گهر مجبور به انجام خطا روی او شد. داور بلافاصله پس از این صحنه در سوت خود به نشانه خطای پنالتی دمید و پریرا این ضربه را برخلاف جهت دروازه بان زردپوش گل گهر در دقیقه 63 وارد گل کرد.

 

 

شرح بازی:
در نیمه اول این مسابقه شاهد بازی آرامی از سوی هر دو تیم بودیم و با اینکه تیم فولاد خوزستان بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشت، موقعیت ویژه ای روی هیچ یک از دو دروازه ایجاد نشد. با شروع نیمه دوم شاهد بازی طوفانی هر دو تیم بودیم؛ هم فولاد تا پیش از دقیقه 50 فرصت گلزنی در بازی داشت و هم گل گهر که با ضربه پورعلی فاصله ای تا ثبت گل نداشت اما این دقایق هیجانی بازی نیز بدون گل پایان یافت و در شرایطی که بازی آرام دنبال می شد، یک ارسال مستقیم با اشتباه حقیقی به پنالتی و گل شاگردان نکونام منجر شد. پس از این گل شاهد یک بازی انتحاری از گل گهر برای جبران گل بودیم ولی دفاع فولادخوزستان که در بازی های اسیایی هم نمایش خوبی ارائه کرده بود، خیلی خوب ظاهر شد و به جز چند صحنه اجازه ایجاد فرصت برای تیم میهمان را نداد. دقایق پایانی این مسابقه نیز با تنش و اعتراض مربیان و درگیری بازیکنان همراه بود و در حالی که تیم میهمان برای ایجاد تساوی در بازی تا ثانیه های پایانی تلاش کرد، این فولاد بود که سه امتیاز را به نام خودش زد.

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 25: ضربه سر ساسان انصاری آرام زده شد و به راحتی در اختیار علیرضا حقیقی قرار گرفت.
دقیقه 27: تیم فوتبال گل گهرسیرجان سه بار پشت سر هم با پرتاب اوت زکی پور روی دروازه فولاد ایجاد خطر کرد ولی در نهایت ایین موج حمله به جایی نرسید. در برگشت گل گهری می توانستند با اشتباه فولادی ها به گل برسند ولی توپ در یکی دو برگشت به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 28: ضربه سر علیرضا ابراهیمی از بالای دروازه احسان مرادیان به اوت رفت.

دقیقه 35: ضربه لوسیانو پریرا پس از برخورد با پای سهرابیان راهی کرنر شد.

دقیقه 37: ارسال آبشک در حال ورود به دروازه بود که حقیقی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 45: ضربه ایستگاهی احمدرضا زنده روح به صورت مستقیم به سمت دروازه زده شد و آخرین موقعیت بازی در نیمه اول به این ترتیب از دست رفت.

دقیقه 48: تیم فوتبال فولادخوزستان فاصله ای تا ثبت گل اول بازی نداشت و پاس در عرض پریرا می توانست دروازه را باز کند ولی پاس او عرض محوطه را طی کرد و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 49: شاگردان امیرقلعه نویی روی یک ضدحمله با شوت پورعلی فاصله ای با ثبت گل اول بازی نداشتند ولی ضربه این بازیکن پس از واکنش مرادیان به تیرک برخورد کرد و به دروازه راهی پیدا نکرد.

دقیقه 58: ارسال بسیار خوب گل گهری روی تیرک دوم با ضربه احمدرضا زنده‌روح همراه شد و توپ در این صحنه پس از دخالت مرادیان به تیرک برخورد کرد. در ادامه پورعلی قصد استفاده از ریباند را داشت ولی ضربه او با دخالت مدافعین به جایی نرسید.

دقیقه 72: دفع اشتباه مدافع فولاد در دهانه دروازه علیرضا ابراهیمی را در موقعیت شوتزنی قرار داد ولی دخالت به موقع مهران موسوی این فرصت را از گل گهر گرفت.

دقیقه 84: ضربه سر بازیکن گل گهر از کنار دروازه به شکلی خطرناک راهی اوت شد. این در شرایطی بود که هر لحظه امکان تاثیرگذاری روی توپ از سوی بازیکنان دیگر وجود داشت.

دقیقه 88: ارسال منشا به شکل بسیار خطرناکی عرض دروازه فولاد را طی کرد و به اوت رفت.

دقیقه 6+90: شاگردان امیرقلعه نویی در دقایق پایانی این مسابقه تلاش زیادی برای گلزنی و حداقل کسب یک امتیاز داشتند و آخرین تلاش این تیم با ضربه آکروباتیک یونس شاکری به جایی نرسید.

 

فولاد خوزستان - گل‌گهر سیرجان

 

 

درحاشیه:

 

* در دقایق ابتدایی این مسابقه تیم فولاد خوزستان نمایش بهتری ارائه کرده است.
*دیدار رفت دو تیم یکی از مسابقات جذاب لیگ بیستم بود و در شرایطی که ساسان انصاری در وقت های اضافی پنالتی از دست داد، با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

*چمن ورزشگاه فولاد آره نا متفاوت از گذشته و زرد رنگ در تصویر دیده می شود.

 

1599164

 

*جواد نکونام پیش از آغاز بازی به سمت سرمربی سابق خود در تیم ملی و باشگاه استقلال رفت و به او خوشامد گفت.

 

1599141


*علیرضا حقیقی قبل از شروع بازی، با جواد نکونام و حسین کعبی برخورد گرمی داشت.

*وحید حیدریه، محسن فروزان ، ایوب والی ، صالح حردانی و شروین بزرگ ، بازیکنان مصدوم فولاد خوزستان در ورزشگاه حضور دارند.

*امیرقلعه نویی در این مسابقه علیرضا علیزاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. محمدآقاجان پور و امین پورعلی دو بازیکن جوانی هستند که توسط سرمربی با تجربه گل گهر در این مسابقه در ترکیب اصلی مورد استفاده قرار گرفته اند.

* خطای آبشک روی نوید عاشوی با عصبانیت این بازیکن همراه شد و برای ثانیه‌هایی بازی متوقف شد.

*مهران موسوی با پنالتی ای که مقابل گل گهر از علیرضا حقیقی گرفت، به نوعی روحیه خود را پس از اشتباه برابر النصر بازیابی کرد.

*در دقیقه 90 برخورد احمدرضا زنده روح و پریرا باعث برخورد شدید بازیکنان دو تیم شد.

 

1599205

 

 

بهترین بازیکن:
آیاندا پاتوسی بازیکن تیم فولاد خوزستان در این بازی نمایش قابل توجهی ارائه کرد و یکی از خوب های فولاد بود. البته که باید به نمایش خوب مهران موسوی در گرفتن پنالتی منجر به گل سه امتیازی تیمش و همینطور نمایش احسان مرادیان در چارچوب دروازه فولاد نیز اشاره داشت.

 

 

اتفاق ویژه:
این دومین دیدار فولاد خوزستان در سال 1400 و پس از پایان بازی های آسیایی بود که با پیروزی شاگردان نکونام همراه شد و آنها موفق به شکست تیمی شدند که در سال 1400 سه پیروزی پیاپی در لیگ به دست آورده بود.

 

 

 

برای تماشای خلاصه این دیدار کلیک کنید

 

دیدگاه‌ها