کد خبر : 1754189 | 19 اردیبهشت 1400 ساعت 10:36 | 33.9K بازدید | 3 دیدگاه

سهراب مرادی در کلمبیا سهمیه می گیرد؟

خداحافظی کیانوش با شعار "پرافتخارترین"!

اعزام نشدن کیانوش رستمی به کلمبیا پایان داستان تلخ 5 سال اخیر این وزنه بردار کرمانشاهی بود.

خداحافظی کیانوش با شعار "پرافتخارترین"!

به گزارش "ورزش سه"، کیانوش رستمی که بعد از مثبت شدن دوپینگ یکی از مدال آوران المپیک لندن مدال برنزش در این رقابت ها به نقره تبدیل شد، در المپیک ریو توانست بالاتر از همه رقبا روی سکوی قهرمانی دسته 85 کیلوگرم بایستد و اولین طلای خود را در بزرگترین رویداد ورزشی جهان دشت کند.


این وزنه بردار کرمانشاهی که در سال های اخیر حتی با وساطت مسئولان ورزش کشور هم حاضر نشد زیر نظر کادرفنی تیم ملی کار کند و به تمرین انفرادی اعتقاد داشت، بارها در مصاحبه هایش گفته بود که با حضور در المپیک توکیو می تواند یک طلای دیگر دشت کند و عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی تاریخ ورزش ایران را به دست بیاورد. 


کیانوش اما نه تنها با طلای المپیک توکیو فاصله زیادی داشت، بلکه با رکوردهایی که ثبت کرد، حتی نتوانست به المپیک برسد. او در مسابقات قهرمانی آسیا این شانس را داشت که بتواند سهمیه را کسب کند و بالاتر از سهراب مرادی بایستد، اما با رکوردهای مدنظر فاصله زیادی داشت. 

 

1595315


رستمی که می توانست مثل سهراب مرادی به کلمبیا اعزام شود تا آخرین شانس خود را بیازماید، حتی قید این سفر را هم زد. البته که بعید بود کیانوش چند هفته بعد از مسابقات آسیایی و با خستگی ناشی از سفرهای متعدد بتواند در کلمبیا حدود 15 کیلو بیشتر در مجموع وزنه بزند و در واقع شانسی پیش روی خود نمی دید.


با اینکه فدراسیون وزنه برداری و کمیته ملی المپیک در سال های اخیر به هر نحوی بود از کیانوش رستمی حمایت کردند و او حاضر نشد از موضع خود کوتاه بیاید، پایان ماجرایی که از المپیک ریو آغاز شد و تا به حال 5 سال به طول انجامیده،  خوش نبود.


به نظر می رسد کیانوش رستمی باید با همان یک طلا و یک نقره المپیکی که در کارنامه اش دارد، پرونده المپیکی خود را ببندد و از حالا به فکر بازی های آسیایی 2022 باشد تا حداقل در آنجا برخلاف جاکارتا طلایی شود. 
حالا همه نگاهها به سهراب مرادی است. او که به همراه محمدحسین برخواه بامداد امروز راهی کلمبیا شده، چند روز دیگر باید آخرین شانس خود را برای حضور در المپیک توکیو بیازماید. اینطور که کارشناسان از سیستم پیچیده گزینشی المپیک وزنه برداری استخراج کرده اند، سهراب نیاز به رکورد 388 کیلوگرمی در مجموع دارد تا بتواند سهمیه رفتن به توکیو را کسب کند؛ رکوردی که اصلا دور از دسترس نیست.

دیدگاه‌ها