کد خبر : 1754224 | 19 اردیبهشت 1400 ساعت 12:13 | 16.9K بازدید | 1 دیدگاه

برگی از تاریخ

این بار قلعه نویی خودش را در زمین نداشت (عکس)

امیرقلعه نویی شماره هشت استقلال علاوه بر هنر بازیسازی ، شم گلزنی بالایی نیز داشت و در رقابت های حساس با گلهای سه امتیازی به داد تیمش می رسید، چیزی که این روزها در فوتبال ایران کمتر یافت می شود

به گزارش "ورزش سه "، سی سال قبل و در روز 19اردیبهشت  70هزار نفر در ورزشگاه آزادی جمع شده بودند تا دیدار حساس استقلال برابر آرارات را در چهارچوب رقابت های باشگاه های تهران ببینند.


آرارات در آن سال با هدایت حسن حبیبی یکی از بهترین تیم های تهرانی بود که برای دیدن بازی هاش تماشاگران زیادی از اهالی ارامنه را به ورزشگاه آزادی می کشاند. نگاهی به ترکیب آن روزهای آرارات نشان می دهد فوتبال ایران چه بازیکنان بزرگی در آن سالها در این تیم داشته و این روزها از این قشر فوتبالی بی بهره است.تیم آرارات آن سال ها تیمی بود شبیه فولاد این روزهای فوتبال ایران . تیمی که اهل باج دادن نیست و تیم های بزرگ ایران و حتی آسیا برای بردنش باید سختی های زیادی در زمین بازی بکشند.نبرد شب گذشته تیم های فولاد و گل گهر چیزی بود شبیه به بازی دو تیم استقلال و آرارات سی سال قبل و درست در شب همان بازی .


نبرد دو تیم استقلال و آرارات روز پنج شنبه 19اردیبهشت  سال 1370برگزار می شد و دو تیم برای پیروزی به میدان پا گذاشته بودند.آرارات که در همان سال و در تیرماه موفق شده بود پرسپولیس را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو بردارد در برابر استقلال تا دقیقه 81دروازه اش را بسته نگه داشته بود . نتیجه تساوی در آن روز برای آرارات بد نبود. استقلال سال 70که یکی از بهترین تیم های تاریخ این باشگاه به حساب میاد و آن سال را بدون شکست سپری کرد در دقیقه 81روی نفوذ امیر موسوی نیا مدافع راست خود و پاس به بیرون او به محوطه پنالتی و روی تیر یک و چرخش و ضربه والی بی نقص امیر قلعه نویی با پای راست به گل پیروزی دست یافت تا امرقلعه نویی باز هم منجی تیمش شود. خوشحالی زایدالوصف قلعه نویی بعد از گل و حضور عابدزاده دروازه بان آن سالهای استقلال برای خوشحالی در جمع بازیکنان استقلال نشان از جو بالای بازی در آن روز و اهمیت بالای گل قلعه نویی داشت.


در بازی شبی گذشته هم شرایط بازی مانند سی سال قبل بود، تیم گل گهر در شبی که دو مرتبه به تیر دروازه زد و می توانست در اهواز سه امتیاز بازی را ازتیم سخت کوش نکونام به سیرجان ببرد مغلوب تک اشتباه حقیقی شد و شاگردان قلعه نویی نتوانستند به بازی برگردند و در نهایت با نتیجه یک برصفر مغلوب فولاد شدند.قلعه نویی که جنب و جوش زیادی درکنار نیمکت داشت شاید به دنبال یکی مثل خودش روی نیمکت می گشت ،یکی مثل امیر قلعه نویی که بازی را برای تیمش برگرداند.یکی مثل امیر قلعه نویی که تفاوت ها را در زمین مسابقه رقم می زنند.

 

1599423

دیدگاه‌ها