کد خبر : 1754312 | 19 اردیبهشت 1400 ساعت 19:22 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

روز توفانی در آبادان؛ آتش روی بنزین سبز

اولین اقدام کادرفنی برای میدان دادن به بازیکنان جوان با حمایت لازم از سوی هواداران این تیم همراه نشود تا اوضاع در نفت آبادان طبق برنامه پیش نرود.

روز توفانی در آبادان؛ آتش روی بنزین سبز

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که نفت آبادان در این فصل در هفته‌های ابتدایی و نیم فصل اول عملکردی درخشان از خود به جا گذاشته بود، در ادامه طی هفته‌های اخیر نتایج به کام این تیم و هوادارانش پیش نرفته است.

 

جذب پورموسوی با هدف احیای نفت 


نفت یکی از بازیکن‌سازترین باشگاه‌های ایران خصوصا در دهه هفتاد محسوب می‌شد که ستاره‌های زیادی را به تیم ملی و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال منتقل کرده بود. با این حال طی سالیان اخیر مشکلات مالی این باشگاه باعث شده بود تا پیش از ظهور ستاره‌ها، آنها مسیر دیگر باشگاه‌ها را در پیش بگیرند و دست برزیلی‌ها خالی بماند. در این فصل اما این باشگاه با برنامه‌ریزی جالبی اقدام به جذب سیروس پورموسوی کرد. سرمربی سابق تیم جوانان ایران که اشراف کاملی روی استعدادهای فوتبال با توجه به حضور در این پست داشت. پورموسوی با حضور در نفت آبادان و اجرای طرح استعدادیابی دو هدف را دنبال می‌کرد؛ ابتدا احیای نفت و کسب نتایج مناسب با این تیم و در ادامه جذب و شناسایی استعدادها برای آینده باشگاه.

 

با توجه به اینکه باشگاه نفت آبادان همانند سالیان گذشته از حمایت لازم به دور بود، نیازمند این بود تا استعدادهای جوان با هزینه قرارداد پایین‌تر به این تیم انتقال یافته تا ضمن تغییر نسل موفق در آن، برای پشتوانه سازی و ترانسفر نیز این باشگاه را از نظر مالی به شرایط مناسبی برسانند.

 

پورموسوی کار را با مشکلات بزرگ در این تیم استارت زد و علیرغم بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و عدم تامین منابع لازم برای رقابت با دیگر باشگاه‌ها صنعتی، بازیکنان مدنظر خود را از حضور در دیگر تیم‌ها منصرف کرد. او چند ستاره قابل اعتنا و استعداد نیز به جمع بازیکنان اضافه کرد و به واسطه همین اتفاق نیز توانست در هفته اول علیرغم محرومیت نقل و انتقالاتی تیمش را برنده بازی کند.

 

با این حال علیرغم مشکلاتی که این تیم طی فصل دنبال می‌کرد، آنها توانستند با کسب نتایجی مناسب در مقطعی حتی صدرنشینی لیگ برتر را هم برای اولین بار در تاریخ تجربه کنند تا انتظارات از این تیم بالاتر برود و در سودای کسب سهمیه آسیا باشند. در نقل و انتقالات زمستانی اما اوضاع به سود نفت پیش نرفت و این تیم نتوانست در رقابت با تیم‌های صنعتی ستاره‌ها را مجاب به قبول پیشنهاد حضور در این تیم کند. در کنار این مساله عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و مصدومیت و دوری برخی دیگر از بازیکنان نیز از دیگر آسیب‌هایی بود که نفت و سیروس پورموسوی را از دستیابی به هدف دور کرد.

 

شروع پروسه استعدادیابی برای فاز دوم برنامه


بعد از اینکه حضور نفت در فصل آینده لیگ برتر نیز تا حد زیادی تثبیت شد، کادرفنی این تیم به دنبال اجرای برنامه دوم خود در این باشگاه رفتند. شناسایی و فرصت به بازیکنان جوان و استعداد برای شکوفایی و تامین منابع لازم برای آینده باشگاه. پورموسوی قصد داشت با فرصتی که به بازیکنان جوان می‌داد آنها را برای حضور موفق در فصل آینده و درخشش بیشتر در این رقابت آماده کند. خصوصا که این موضوع از یک سوی باعث کاهش هزینه‌های باشگاه برای پرداختی‌های میلیاردی با توجه به بالا رفتن تورم جذب بازیکن می‌شد و از سوی دیگر در صورتی که آنها موردتوجه دیگر باشگاه‌ها قرار می‌گرفتند، آورده مالی مناسبی نیز وارد خزانه باشگاه می‌شد تا آنها همانند روال چند سال گذشته تنها چشم به حمایت مالی استان نداشته باشند.

 

طبق این برنامه، نفت آبادان در این فصل حسین زواری، احمد شریعت زاده، امیرحسین فرهادی، محمدرضا غبیشاوی، رضا امانی،علی خرم آبادی، پیام پارسا و ... را وارد سیکل بازی در تیم در طول فصل کردند و اکنون نیز که شرایط بقای تیم تا حد زیادی مسجل شده، فرصت بیشتری نصیب آنها کرده‌اند.


شروع توفان؛ هواداران نتیجه می‌خواهند


با این حال علیرغم برنامه‌ای که کادرفنی در نظر داشت، هواداران نسبت به عملکرد تیم در خصوص کسب نتیجه موضع گیری تندی لحاظ کرده‌اند. موضع گیری هواداران در بازی برابر آلومینیوم اراک به بالاترین حد خود رسید تا جایی که در همان دقایق ابتدایی و بعد از گل حریف، آنها شروع به انتقاد و حتی فحاشی کردند تا گلایه کادرفنی و بازیکنان را نیز در پی داشته باشد. هواداران نفت آبادان اما نسبت به این موضوع که این باشگاه در شرایط کنونی قادر به رقابت صد درصدی با باشگاه‌ها متول که حامیان مالی بزرگی دارند نیستند. اتفاقی که باعث شده تا در این فصل هم بحث‌های انتقال‌های چند میلیاردی شکل گیرد. اعدادی که برخی تیم‌ها برای جذب یک یا دو بازیکن خود در نظر گرفته‌اند، شاید بودجه یکساله نفت آبادان محسوب شود! در این شرایط همراهی با برنامه مدیریت و کادرفنی برای کشف و فرصت دادن به استعدادها یک اتفاق موثر و مناسب می‌تواند تلقی شود. باید دید هواداران آبادانی با در نظر گرفتن منطقی شرایط، حمایت لازم برای شکوفایی بازیکنان جوان و زنده کردن روزهای خوش گذشته را شکل خواهند داد یا با سرکوبی این اتفاق، زمینه را برای سقوط هر چه بیشتر تیم تسریع می‌کنند.

دیدگاه‌ها