کد خبر : 1754318 | 19 اردیبهشت 1400 ساعت 19:51 | 7.9K بازدید | 1 دیدگاه

محرم زاییده یک تفکر کاملا حرفه‌ای و برنامه محور در سپاهان است

بنگر: محرم می‌تواند ناگلزمان آینده فوتبال ایران باشد

مدافع اسبق سپاهان با تمجید از عملکرد مدیریتی این باشگاه و با اشاره به ساختار آن، ظهور و موفقیت نویدکیا را یک اصل برنامه‌ریزی شده دانست.

بنگر: محرم می‌تواند ناگلزمان آینده فوتبال ایران باشد

به گزارش "ورزش سه"، محسن بنگر، مدافع شمالی اسبق سپاهان که با این تیم به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و توانست در جمع برترین‌های آسیا نیز قرار گیرد، در آستانه دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان درباره این بازی گفت: مسلما این بازی یکی از ویترین‌های بزرگ فوتبال ما است. دو تیمی که فوتبال زیبا و برنامه ریزی برای موفقیت را در سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و به خوبی نیز به نتیجه دست یافتند. 

 

وی ادامه داد: هر دو تیم از بازیکنان بزرگ و باکیفیتی بهره می‌برند که ابزار یک نمایش فوتبال زیبا را دارا هستند و انتظار اینکه یک بازی دیدنی و تماشایی را امشب شاهد باشیم بر این اساس دور از انتظار نیست. هر دو تیم هم از کادرفنی بزرگ و با دانشی بهره می‌برند که همه چیز را مهیای این می‌کند که 90 دقیقه جذاب را شکل دهند. رقابت دو تیم در صدر جدول اما شاید بحثی باشد که احتیاط را به بازی بکشد.

 

بنگر در واکنش به اینکه آیا انتظار موفقیت محرم نویدکیا را در سپاهان با توجه به همبازی بودن با وی داشته گفت: در سپاهان مسلما هیچ اتفاقی بدون برنامه ریزی نیست. نویدکیا محصول یک تفکر برنامه محور است که روی آن سرمایه گذاری شده است. او از هوش بالایی چه در دوره بازی و چه اکنون به عنوان سرمربی بهره می‌برد. البته نباید از نویدکیا انتظار این را داشت تا در همین اولین فصل حضورش یک معجزه رقم بزند و تیمش به موفقیت بزرگی برسد. شاید این موفقیت دور از ذهن نباشد اما نباید به عنوان یک انتظار به آن نگاه کرد. اگر که موفق شد یک اتفاق فوق العاده در همین ابتدای کار برای او محسوب خواهد شد اما اگر به هر شکلی در این فصل نتوانست مسلما یک تجربه بزرگ برای یک مسیر طولانی و قطعا درخشان در انتظار او خواهد بود. البته من مطمئن هستم که این تفکر در بین مدیران سپاهان وجود خواهد داشت چرا که انتخاب نویدکیا به عنوان سرمربی بدون برنامه ریزی نبوده و آنها این سرمایه محبوب را نخواهند سوزاند.

 

 

1551569

 

 

مدافع اسبق پرسپولیس با اشاره به جوانگرایی نسل مربیان گفت: دقیقا همینطور است. در کنار تغییر نسل فوتبالیست‌ها شاهد تغییر در نیمکت ها و جوانتر شدن آنها هم هستیم. فوتبال اکنون به یک علم بزرگ تبدیل شده است و تنها تجربه نمی‌تواند راهکاری برای موفقیت باشد. اکنون در فوتبال اروپا هم شاهد حضور مربیان جوانی مثل زیدان، پیرلو، گراهام پاتر در برایتون، یولیان ناگلزمان، مارکوس روسه، توماس توخل، حتی امثال گتوزو و ... نشان دهنده این موضوع است که نسل مربیان هم در حال تغییر و اعتماد بیشتر به جوانان است. 

 

وی درباره اینکه آیا نویدکیا در ادامه می‌تواند یک مربی بزرگ در فوتبال ما محسوب شود گفت: من همان ابتدا هم گفتم که نباید این موضوع به یک انتظار تبدیل شود. هر موفقیتی از یک برآیند زمانبر خارج می‌شود. او در کنار خود افرادی را دارد که با سود بردن از تجربه و علم به دنبال موفق کردن یک پروسه هستند. من تردیدی ندارم که این موضوع منتهی به یک نتیجه خواهد شد. با این حال همانطور که گفتم باید زمان و اعتماد لازم در تمام مقوله‌ها صورت گیرد.

 

بنگر درباره پرسپولیس و شرایط این تیم برای قهرمانی در این فصل با توجه به مدعیان کنونی گفت: به نظر من پرسپولیس شایستگی کامل خود را برای دستیابی به قهرمانی نشان داده است. آنها تیمی کامل در تمامی مناطق هستند که در این فصل هم افتخارات بزرگی را نشانه گرفته‌اند. یک تیم مدیریتی قوی، کادرفنی بادانش، سرپرستی باتجربه و بازیکنانی باکیفیت و در نهایت هوادارانی که به معنای واقعی حامی تیم هستند. به نظرم این شرایط باعث شده تا آنها شایسته ترین در این فصل برای قهرمانی محسوب شوند. دو بازی آتی این تیم مسلما از بالاترین اهمیت در این مسیر برخوردار خواهد بود و می‌تواند تا حد زیادی معادلات را به سود پرسپولیس کند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

 

محسن بنگر که به تازگی سرمربیگری را آغاز کرده و در این فصل هدایت شهرداری نوشهر را برعهده گرفته درباره نتایج این تیم نیز گفت: بعد از اتفاقات تلخی که برای ما رخ داد، از نظر روحی واقعا شرایط سختی را دنبال کردیم. با این حال این مساله انگیزه زیادی برای ما شد تا بتوانیم به نتایج خوبی هم برسیم. ما از سه بازی اخیر دو برد و یک تساوی و در نهایت هفت امتیاز کسب کرده‌ایم. پله به پله بالا می‌آییم و امیدوارم در نهایت اتفاق روشن و شیرینی برای همه هواداران نوشهری رقم بخورد و بتوانیم سربلند خارج شویم و تیم به لیگ بالاتر و در نهایت جایگاهی که شایسته آن است، برسد.

دیدگاه‌ها